حوادث

ارجاع ۹۷۰ هزار پرونده به دایره مشاوره و مددکاری پلیس/مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته بیش از 970 هزار پرونده به معاونت اجتماعی، مشاوره و امداد نیروی انتظامی ارسال شد که 71 درصد با ورود مشاوران، روانشناسان و مددکاران ما و در مدت ده ماه رفع شد. مسائل اجتماعی در سال جاری حدود 700 هزار پرونده تشکیل شده است که 72 درصد از این پرونده ها به دلیل ورود و اجتماعی شدن مشاوران، روانشناسان و مددکاران ما به دادگاه ارسال نشده است.

به گزارش ایران تودی، سردار مهدی حاجیان وی در چهارمین کنگره بین المللی آنلاین و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی با موضوع «مددکاری اجتماعی و یکپارچگی اجتماعی» در ایران گفت: پلیس ۱۰۱۰ حلقه مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس راه اندازی کرده است. این بسیار ارزشمند است زیرا امروزه پلیس در گروه های کوچک اجتماعی و در متن زندگی مردم در تماس مستقیم با مردم در کلانتری و ایست بازرسی، مشاوره و در نتیجه کمک به مردم موثر است. اجتماعی شدن

وی با بیان اینکه پلیس 50 مرکز مشاوره شامل مشاوره تحصیلی، ازدواج و مشکلات خاص خانواده در مراکز استان ها داشت و تلاش کرد با استفاده از روانشناسان متخصص در این زمینه به نتایج مثبتی دست پیدا کند گفت: خدمات اصلی ما در این حوزه ارائه خدمات است. “روانشناسی و مشاوره ایجاد انسجام اجتماعی و انضباطی برای همه اقشار از جمله اقشار خارج از جامعه است. ما در تلاش هستیم تا قدرت استقلال و مبارزه با مشکلات را توسعه دهیم. کمک کنیم. این در واقع گامی در جهت عدالت اجتماعی است. .

حاجیان با بیان اینکه پلیس در حال بررسی وضعیت محلی خانواده نیز است، تصریح کرد: به خانواده های ضعیف داده می شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی، تعداد افراد آسیب پذیر و آسیب دیده در محلات از دیگر اقدامات این نماینده مجلس بود. به آنها پرداخت می شود.

ما کنترل ویژه ای بر راهزنان داریم، کسانی که هنوز مرتکب جرم نشده اند شناسایی می شوند و به آنها توصیه می شود به سیستم اجتماعی بازگردند، زیرا پلیس تلافی نمی کند.

حاجیان معتقد است: همه جوامع در سراسر جهان برای حل مشکلات نیازمند مشاوره و کمک هستند و در صورت توسعه این رویکرد، در آینده کانون های جرم و جنایت شکل خود را از دست داده و حلقه های مجرمانه کاهش می یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کل کشور با اشاره به جنگ نرم، گفت: امروز در دنیا جنگ نرم و شناختی وجود دارد، آنها درگیر جنایات ناخودآگاه هستند، بسیار مهم است.

وی افزود: امروز باید توانمندی های پلیس در فضای مجازی گسترش یابد. در این راستا با حضور در این فضا و تولید محتوا در این حوزه به مردم کمک می کنیم تا در بحث جنگ نرم نقش موثری داشته باشند. به همین دلیل ما یک شبکه اجتماعی ایجاد کردیم تا مردم بتوانند در چارچوب شبکه پلیس با ما ارتباط برقرار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل قوا ادامه داد: پلیس هوشمند باید در کانون های بحران و جرم نقش موثری داشته باشد، در مسائل پیش از وقوع حادثه هوشمندانه عمل کند. چرا که امنیت محصولی است که با سیاست های حوادثی مانند فقر و بیکاری تهدید می شود و نمی تواند با نادیده گرفتن افراد و نظام ها یا سیستم های ناکارآمد اجتماعی زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کند و پلیس به آینده نگاه کند. باید در حوادث قبلی به دنبال علل آسیب های اجتماعی بگردد.

وی افزود: زمانی که امنیت به خطر بیفتد، فرصت های جامعه برای توسعه کاهش می یابد و امروز پلیس نیاز به رویکرد مثبت دارد، زیرا تعامل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است. نظم و امنیت اجتماعی اساس توسعه است. می تواند بر دولت حاکم باشد. نظم اجتماعی در یک کشوری با انسجام اجتماعی امروزه حوزه امنیت رو به کاهش است و به سمت نرم افزارهای امنیت فضایی پیش می رود و در حوزه نرم افزاری همگرایی سیستم ها بسیار مهم است اگر سیستم ها همگرا باشند و افراد در آنجا شناسایی شوند و جامعه پویا باشد. یک سیستم در نظر گرفته می شود و زیرسیستم ها به خوبی کار می کنند، سپس نظم در جامعه برقرار می شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد که مجرمان باید با فرآیند اجتماعی شدن به جامعه بازگردند. باید ساختاری برای مکانیسم اجتماعی شدن قربانیان تعریف شود.

انتهای پیام/