حوادث

بکارگیری ۴۰ هزار گشت خودرویی و پیاده در نوروز /تداوم استرداد مجرمین از سایر کشورها

رئیس پلیس کشور اعلام کرده است که برای اجرای طرح رهبری نوروز بیش از 270 هزار نفر در قالب 40 هزار گشت اتومبیل و عابر پیاده استخدام خواهند شد.

به گزارش ایران تودی ، سردار اشتری با تبریک 1400 سالگی ، در اجرای دولت نوروز گفت: ما باید تقارن تعطیلات باستانی نوروز با تعطیلات فطر را با موفقیت بپذیریم. خدا را شکر در آخرین ساعات سال 1999 و در آستانه سال نو در خدمت همکاران سخت کوش و خستگی ناپذیر فرماندهی تهران بزرگ هستیم.

وی افزود: امنیت در جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است. امروز به برکت تلاشهای همه مبارزان اسلامی ، مجاهدتهای شهدا و تلاشهای بی وقفه پلیس ، رهبری رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم ، یک امنیت پایدار در کشور برقرار است.

اشتری تاکید کرد: ما از سلامتی خوبی برخوردار هستیم. ما علیرغم اینکه ویروس بدنام کرونا طی یک سال گذشته ایران و سراسر جهان را آلوده کرده و افراد زیادی از زمان شیوع آن در میهن اسلامی کشته شده اند ، به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم. می تواند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند. در این راستا کادر پزشکی تلاش های زیادی انجام داده اند و ما باید در حوزه سلامت به شهدا سلام کنیم.

وی افزود: ما از بسیاری از کشورهایی که ادعا می کنند با استفاده از توان پرسنل پزشکی پیشرفت می کنند ، از این بیماری پیشگیری کرده ایم. در زمانی که روزانه حدود 500 نفر در کشور در اثر بیماری می میرند ، امروز ما این تعداد را دو برابر کرده ایم ، اگرچه این مقدار ناراحت کننده است. از روز اول ، پلیس با کادر پزشکی بود ، و تمام دستورالعمل های داده شده توسط ستاد ملی کرونا کاملاً دنبال می شد. تلاش های گسترده ای برای بحث در مورد فاصله اجتماعی و محدودیت ها انجام شده است. بیش از 670،000 نفر توسط پلیس برای اجرای مقررات منع رفت و آمد مأمور شده اند. نیروهای پلیس ضمن بحث در مورد محدودیت های اتحادیه های صنفی ، در اجرای قانون گام های بلندی برداشته اند و کادر پزشکی امروز نیز در حال خدمت هستند ، اگر چه ضعف ها و نقاط ضعفی وجود دارد که باید سال آینده آنها را برطرف کنیم.

فرمانده انتظامی با اشاره به شعار سال “ایمنی و سلامت بهار” گفت: از 25 اسفند تا 6 فروردین بیش از 270 هزار نفر از مرزهای 1400 به مرکز شهر و جاده ها درگیر هستند. 40 هزار گشت اتومبیل و عابر پیاده در این روزها خدمت کنید ، بر این اساس ، در این روزها که توصیه می شود از سفرهای غیرضروری و شهرهایی که محدودیت سفر اعلام شده است خودداری کنید ، همکاران من در همه مسیرها هستند و در کنار مردم عزیز هستند

وی تأکید کرد: باید از اموال ، خانه ها و اتحادیه های کارگری محافظت کنیم. در همه شهرها پلیس وجود دارد و توصیه من به مردم این است که هنگام مسافرت از قوانین و پروتکل های بهداشتی پیروی کنند.

به گزارش ایران تودی ، به عنوان بخشی از تمرینات نوروز ، فرمانده نیروهای پلیس کشور در مورد افزایش بازدیدها در روزهای اخیر و احتمال انجام اقدامات برای حل این مسئله به خبرنگاران گفت: محدودیت هایی برای آنها اعلام شده است. در صورت عدم مشاهده ، همکاران من قانون را اعمال می کنند ما به مردم توصیه می کنیم با محدودیت در شهرها بمانند تا با مشکل روبرو نشوند. اگر استانداران با توجه به ظرفیت مورد خاصی را در نظر بگیرند ، ما با هماهنگی وزارت امور داخلی در خدمت آنها خواهیم بود.

اشتری در مورد اولویت های پلیس در سال آینده گفت: ما همچنان در کنار کادر پزشکی خواهیم بود و از دستورالعمل های ستاد ملی پیروی خواهیم کرد. ما برای بهبود امنیت و افزایش ظرفیت مرز و ظرفیت پلیس متخصص اقدام خواهیم کرد. ما امیدواریم که اطلاعات پلیس را تا پایان سال آینده به جای مناسب برسانیم.

وی تأکید کرد: معیارهای ما دستورالعمل های دفتر مبارزه با فساد کرونا است و اگر اقدامات بیشتری در یک شهر لازم باشد ، ستاد ملی آن را بررسی کرده و در صورت تأیید اعمال می کند.

وی ادامه داد: سال گذشته پلیس اقدامات شایسته و تماشایی انجام داد. استرداد مجرمان از کشورهای دیگر با همکاری پلیس کشورهای مختلف انجام شده و همچنان ادامه دارد. اقدامات گسترده ای علیه راهزنان و ناقضان حقوق بشر انجام شده است. با هدف قرار دادن خوب نیروهای پلیس ، صلح در همه محله ها تأمین شد.

انتهای پیام