ورزشی

برتری تیم هندبال دختران ایران برابر هند/ یک گام تا سکوی قهرمانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا و قهرمانی جهان از 27 اسفندماه میزبان قزاقستان است.

تیم نوجوانان دختر ایران روز دوشنبه (اول فروردین 1401) سومین بازی خود را مقابل تیم هند برگزار کرد. تیم ملی ایران که پیش از این با دو پیروزی قاطع مقابل ازبکستان میزبان و قزاقستان تصمیم به کسب مدال در این رقابت ها گرفته بود، حالا با پیروزی مقابل هند به فکر قهرمانی است.

تیم ایران پیش از این به مدال نقره دست یافته است. هندبالیست های نوجوان ایران در صورت کسب عنوان قهرمانی، اولین مدال طلای هندبال ایران در تاریخ آسیا را کسب خواهند کرد.

شاگردان محمدخانی در نیمه اول این دیدار با نتیجه 15 بر 13 پیروز شدند. پس از آن کشورمان که در نیمه دوم با یک گل تیم هند را شکست داد، گام بلندی برای کسب سهمیه و قهرمانی جام جهانی گرجستان با نتیجه 25 بر 24 برداشت.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، النازیار محمد توسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاهویسی، نگین رحمانی، صباور زنگامنته بوندا.

غلامعلی اکبرآبادی مدیر فنی، فاطمه محمدخانی مربی، مریم رضاییان سرپرست و ندا اسدی فیزیوتراپیست.

در ادامه این رقابت ها تیم ایران چهارشنبه سوم اردیبهشت به مصاف تیم سوریه می رود. تقویم روز چهارشنبه به شرح زیر است:

ایران – سوریه 13:30
هند – قزاقستان 15:30

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور پنج تیم قزاقستان، ازبکستان، هند و ایران در آلماتی قزاقستان برگزار می شود که دو تیم برتر جواز حضور در جام جهانی 2022 گرجستان را کسب خواهند کرد.