ورزشی

درخواست ملی‌پوشان هندبال از وزیر ورزش برای حمایت بیشتر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرحله نهایی اردوی تیم ملی هندبال مردان برای حضور در بازی های جهانی در تهران در حال برگزاری است. ملی پوشان فوتبال کشورمان برای شرکت در مسابقات دوستانه و مسابقات جهانی سوئد و لهستان روز دوشنبه 21 دی ماه تهران را به مقصد لهستان ترک می کنند.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی هندبال دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این بازدید و در جمع ملی پوشان گفت: 20 نفر از تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان که بزرگترین مسابقات هندبال جهان است اعزام می شوند.

وی افزود: این ورزشکاران در این رقابت ها مانند سربازان کشور عمل می کنند و با وجود اینکه در گروه سختی قرار داریم، تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتایج به کار می گیرند و با عملکرد خود تفاوت زیادی در رشد هندبال ایجاد خواهند کرد.

محمد سیاوشی دروازه بان تیم ملی هندبال نیز گفت: این آخرین مرحله اردوی این تیم در تهران است. بازی های سختی در انتظار ماست. از آنجایی که شما یک ورزش هستید، هندبال همیشه مورد حمایت وزارت ورزش بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این چند سال نتایج خوبی در هندبال به دست آمده است و این موفقیت بدون حمایت شما و حضور آقای پاکدل در راس وزارت ورزش و فدراسیون هندبال میسر نشد.

ملی پوش هندبال ایران گفت: قبل از اعزام می خواهیم بیشتر از قبل از ما حمایت کنید. همه این اختیارات تنها با حمایت فدراسیون و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد شد.

هندبالیست کشورمان گفت: با پیروزی در این رقابت ها مقابل شیلی می توانیم سومین تیم گروه خود شویم. ما تمام تلاش خود را می کنیم و فقط به حمایت شما نیاز داریم. لطفا از ما حمایت کنید و قبل از ارسال، پرداخت ویژه را انجام دهید.

وی ادامه داد: شنیده ایم که در بسیاری از زمینه ها از جمله نقل و انتقال پول خودرو و … پاداش و امتیازات ویژه ای وجود دارد اما در هیچ کدام از این موارد قرار نگرفتیم و فقط فدراسیون با کمک اسپانسرها به بازیکنان پول پرداخت کرد. از شما می خواهیم که از ما حمایت کنید، ما دوست نداریم ظلم کنیم و دوست داریم مانند سایر حوزه ها باشیم.

سیاوشی تاکید کرد: اکثر این بچه ها سابقه حضور در تیم ملی را دارند اما باور کنید نه خانه دارند و نه ماشین. قبلا رقم قراردادها در لیگ هندبال بسیار کم بود اما امسال افزایش خوبی داشت. به ما قول بدهید این ماشین را جابجا کنید تا قول صعود در مسابقات جهانی را بدهیم.

پس از بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی هندبال مردان ایران، ووسلین، سرمربی خارجی تیم هندبال گفت: افتخار دارم که سرمربی تیم هندبال ایران باشم. من معتقدم شما مردم و کشور خوبی دارید.

وی ادامه داد: قول مدال نمی دهم اما قول می دهم با قدرت صددرصدی مقابل حریفان بجنگیم. مسابقات جهانی هندبال بسیار متفاوت است و فدراسیون هندبال در این راستا نیاز به حمایت ویژه دارد.

بعداً حمید سجادی خطاب به ملی پوشان گفت: ما چند نفر اهل صباح هستیم و هیچکس دائم اینجا نبوده است. وظیفه ماست که به ورزش کشور خدمت کنیم تا با هم فکر کنیم دغدغه شما چیست.

گفت: حق ورزشکار داشتن ماشین مناسب است. علاوه بر این، زمانی که یک ورزشکار الگوی دیگران می شود، زندگی او مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. برای اینکه ببینم ورزشکاران و پیشکسوتان در چهار پنج روز چگونه می توانند مسکن بگیرند، با بازرپاش در مورد تامین مسکن ورزشکاران صحبت کردم.

سجادی در ادامه افزود: امروز در ستاد بازی های آسیایی در خصوص اعزام تیم ها بحث و تبادل نظر شد. وظیفه ما حمایت از فدراسیون ها و تیم هاست و وقتی وارد روستا می شوید این شما و عملکرد شما هستید. شما آن موقع روی صحنه هستید و ما باید الان و البته یک سال پیش کار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تاکید کرد: ما به بهترین نحو به وظیفه خود عمل می کنیم به طوری که وقتی در تریبون می نشینیم و مسابقات شما را تماشا می کنیم آرزو کنیم کاش کاری انجام می دادیم.

وی گفت: امیدوارم کیفیت عملکرد شما به گونه ای باشد که شما و کادر فنی از آن لذت ببرید و امیدوارم در کسب سهمیه المپیک موفق باشید.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: امیدوارم کسانی که سوار بر موج ورزشکاران می شوند کور شوند، سعی کردند در ذهن ورزشکاران تردید ایجاد کنند و امیدوارم ورزشکاران با عملکرد خود آنها را ناامید کنند. در کشتی شاهد بودیم که برخی از هموطنانمان که در طول مسابقات در سالن حضور داشتند سعی کردند ذهن ورزشکاران و مربیان را بهم بریزند.

سجادی در پایان بازدید از اردوی تیم هندبال گفت: برای بازیکنان خیلی سخت بود و آنها را تنها نگذاشتیم و تیمی که 6 گل به ولز زد، بازی را تغییر داد.

تیم ملی هندبال مردان ایران هفته آینده تهران را به مقصد لهستان ترک می کند تا در بازی های تدارکاتی و در نهایت جام جهانی 2023 شرکت کند. تیم هندبال مردان ایران برای دومین بار در این رویداد حضور دارد.