فرهنگ و هنر

ارکستر سمفونیک تهران میزبان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مهمان ارکستر سمفونیک تهران بود، گفت: باید از کشور برای اجرای آثار فاخر حمایت بیشتری شود.

به گزارش ایران تودی، احمد راستینا هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهمان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت بود.

راستینا درباره کنسرت این ارکستر سمفونیک گفت: عمدتاً تمرکز بر موسیقی کلاسیک و موسیقی اصیل کشورمان مانند سازها و آوازهای ایرانی، فرصت مناسبی برای معرفی موسیقی فاخری است که نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

لطفا ما را تشویق نکنید!

وی با تقدیر از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت گفت: امشب برای دیدن وضعیت ارکستر سمفونیک تهران آنجا بودم و خوشبختانه شاهد اجرای بسیار خوب و موفقی بودم.

وی افزود: به نظرم به تصویر کشیدن موسیقی فاخر و شاخه هایی از موسیقی اصیل ایرانی در کشورمان از تاثیرگذاری آثار سطحی که هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند، می کاهد. بنابراین لازم است جامعه ما نسبت به ژانر موسیقی فاخر آگاهی بیشتری داشته باشد. باید به فرصت ها و مهارت های هنرمندان کشورمان نیز توجه کنیم. این توانایی می تواند یک قطعه موسیقی باشد که با انگشتان دست هنرمندان ایرانی به زیبایی اجرا می شود و این توانایی باید در معرض دید عموم قرار گیرد. بنابراین فکر می کنم این نمایشنامه اثر خوب و تاثیرگذاری بود که توسط بنیاد فرهنگ و هنر در رود آیلند روی صحنه رفت.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگ مجلس افزود: اساسا مجموعه فرهنگی دارای مولفه های به هم پیوسته زیادی است. هر چه نیازهای واقعی جامعه را بهتر بشناسیم و زمینه ارتقای مولفه های ناب فرهنگی را برای مردم خود فراهم کنیم، گام های بیشتری در جهت ارتقای ویژگی های فرهنگی اجتماعی خود برداریم.

وی ادامه داد: نیازمند هم افزایی، همکاری و تعامل پایدار بین سازمانی هستیم. از آنجایی که سیاستمداران ما درک روشن تری از هنر در ابعاد مختلف دارند و نقش آنها در مولفه های اجتماعی تصویر ذهنی آنها بهتر منعکس می شود، می توانند نقش بهتری در کمک به رشد آنها ایفا کنند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان به مدت دو شب در روزهای دوم و سوم تیرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

انتهای پیام/