عمومی

بررسی شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار این هفته مجلس

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

مجلس شورای اسلامی در هفته جاری یکشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار می کند.

ادامه رسیدگی به گزارش دوم کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد طرح اصلاحیه های مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری ؛ گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد برنامه توسعه پایدار و تولید زنجیره فولاد ، گزارش کمیسیون رویه مجلس در مورد طرح شفافیت نماینده مجلس ، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی برای افزودن تبصره به ماده 14 قانون مصوب و اصلاحات بعدی گزارش شوراها از طرح اصلاح مواد قانون تشکیلات مناصب و انتخابات شوراهای اسلامی کشور این هفته در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

این هفته نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد پیش نویس قانونی درباره چگونگی مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، پیش نویس قانون قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی در مورد توافق نامه انتقال بین ایران و روسیه و گزارش کمیسیون قضایی را بررسی کردند. این ماده به پیش نویس توافق نامه کمک حقوقی متقابل در امور مدنی بین ایران و برزیل و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد پیش نویس توافق نامه استرداد مجرمان بین ایران و برزیل احترام می گذارد.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی ، کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد طرح افزایش تولید اطلاعات در مورد پیش نویس پروتکل اصلاحیه توافق نامه بین ایران و روسیه در زمینه کمک به پرونده های مدنی و کیفری ، گزارش پیش نویس پروتکل همکاری کمیسیون قضایی و حقوقی در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر. علاوه بر توافق نامه همکاری امنیت دریای خزر ، گزارش کمیسیون آیین دادرسی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده 37 به عنوان تبصره 5 به آیین دادرسی مجلس ، گزارش کمیسیون عمران در مورد پیش نویس قانون تصویب گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سود سرمایه در دادگاه علنی پارلمان بررسی خواهد شد.

سوال آقای احد آزادیخواه ، نماینده وزیر راه و شهرسازی ملایر و آقای سید سلمان ذاکر ، نماینده وزیر جهاد کشاورزی ، ارومیه ، نیز در دستور کار اعضای پارلمان است.

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد کاهش بودجه کل کشور در سال 2009 ، گزارش کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد نقض قانون “در مورد قدرت و موقعیت تمرکز بخش کشاورزی” ، کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست گزارش کمیسیون محیط زیست در مورد کیفیت تأمین و توزیع نهاده های دامی ، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد ادعاهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، و انتخاب نمایندگان نظارت در برخی مجامع و مجامع نیز در این هفته در دستور کار است.