استان ها

مشترکان کم مصرف گاز پاداش صرفه جویی می‌گیرند

معاون وزیر نفت:

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اینکه دولت آئین نامه طرح های تشویقی را با هدف کاهش مصرف گاز به وزارت نفت ابلاغ کرد، گفت: مصرف کنندگان مسکونی که مصرف گاز آنها در ماه های سرد سال نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. مدت مشابه سال قبل پس انداز پاداش داده می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شرکت ملی صنعت گاز ایران، مجید چگانی با اعلام اینکه دولت در خصوص مقررات اجرایی تعرفه گاز و سامانه های تشویقی به وزارت نفت ابلاغ کرده است، توضیح داد: آن دسته از مصرف کنندگان خانگی، گاز. مصرف در ماه های سرد سال است. اگر این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر باشد، به ازای هر یک درصد کاهش، سه امتیاز پس‌انداز در حساب‌ها دریافت می‌کنند. در همین مدت و این تخفیف تا 45 درصد فاکتورها اعمال می شود.

مشخص شده: برای مشتریانی که مصرف آنها در ماه های بسیار سرد سال حداکثر 70 درصد عادات مصرف سنتی (سقف 3 پله راه پله) باشد، گازبوی آنها 100 درصد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت گاز ایران تصریح کرد: تعرفه مشترکان مصرف سنتی در سه ردیف اول نسبت به پاسال افزایشی نداشته است، قبوض آنها مانند سال های گذشته است. فقط تعرفه مشترکان پرمصرف بخش داخلی یعنی تغییر تعرفه از مرحله 4 از 25 آذرماه برای حساب مشترکین محترم اعمال می شود.

چگانی ادامه داد: بر این اساس مخازن گاز مشترکی که زیر مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بوده و مصرف آنها در حد نرمال (سقف مصرف 3 در هر منطقه) باشد رایگان خواهد بود اما در عین حال در حال حاضر مشترکان عادی و همچنین مشترکان جمعیت امداد و سازمان بهزیستی مردم در صورت تجاوز از این حد مصرف، مازاد مصرف آنها به پرداخت تعرفه های پلکانی می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در فصل سرد سال 65 درصد گاز مصرفی بخش خانگی توسط مشترکان پرمصرف (مرحله 4 تا 12) مصرف می شود اما در عین حال زیاد است. – مشترکین مصرفی بیشترین یارانه انرژی را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: این در حالی است که بیش از 64 درصد از مشترکان گام اول تا سوم تنها 35 درصد گاز مصرفی بخش خانگی در فصل سرد سال را مصرف می کنند و تعرفه آنها افزایش نیافته است.

چگانی افزود: بر این اساس به منظور ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با تصویب هیات وزیران، اعمال جریمه برای مصرف کنندگان گاز پر و بسیار بالا نیز در نظر گرفته شد که می تواند از آذرماه اجرایی شود. 16.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنعت گاز ایران، بر اساس این آیین نامه، اماکن مذهبی، هتل ها، مساجد و … اگر بیش از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صرفه جویی کنند، 10 درصد برای هر 1٪ صرفه جویی، و در گازها تا 40٪.

چگانی در خصوص واحدهای صنعتی نیز توضیح داد: اگر مصرف کنندگان صنعتی بتوانند تعمیر اساسی (تعمیر اساسی) را به فصل سرد سال موکول کنند و حداقل 5 روز متوالی مصرف آنها 30 درصد کاهش یابد، قبض گاز آنها کاهش می یابد. متناسب با مبلغ قبض گاز آنها باشد. بنزین صرفه جویی شد پنج درصد تخفیف داده می شود.

بنابراین گزارش، بر اساس مصوبه اعلام شده، مصرف سنتی در پله های اول تا سوم منطقه 3 (بیش از 50 درصد مشترکان در این منطقه مستقر هستند) به ترتیب 175، 250 و 325 مترمکعب است. . واحد مسکونی ماهانه و محاسبه گلخانه های پله اول نسبت به سال های قبل تا سال سوم افزایشی نداشته و نسبت به سال های گذشته 50 درصد افزایش داشته است. سال گذشته پله های 11 و 12 که مصرف بسیار بالایی دارند به ترتیب 5 و 6 هزار تومان در هر مترمکعب به حساب می آیند. اما این افزایش قیمت گاز تدریجی است و تعرفه هر پله بر مازاد مصرف مراحل قبل محاسبه می شود، در حالی که این محاسبات از 25 آذرماه سال جاری و تا آن زمان با همان مراحل قبلی قابل اجرا است. نرخ ارز مصوب

انتهای پیام/