ورزشی

پول پاداش بانوان تیم ملی فوتسال چه شد و کجا رفت؟/ پاداش برای مترجم‌ها، وعده برای قهرمانان

طبق اطلاعات شفافدومین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در آسیا در تاریخ 12 مه 1997 برگزار شد. در ارتباط با دومین قهرمانی این قهرمانان ، فدراسیون فوتبال پس از 760 روز قهرمانی (بیش از دو سال) به آنها 22 میلیون جوایز بدون پرداخت پرداخت وعده داد.

فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات مالی بارها و بارها از پرداخت پاداش خودداری کرده است. پنهانی نیست که فوتبال و به ویژه فدراسیون با مشکلات مالی روبرو است ، اما آیا برای پرداخت پاداش بانوان مفتخر ، مشکل مالی وجود دارد؟ چگونه فدراسیون می تواند از پرداخت پاداش ناچیز به زنان جلوگیری کند ، اما در این مدت هزینه های فوق العاده ای را بدون پاسخ روشن ساخته است.

جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال نیز جوایزی برای مسابقات فوتسال بانوان آسیا که توسط وزارت ورزش تأمین می شود ، پرداخت نمی کند. ژاله فرامرزیان ، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت وزارت ورزش و جوانان ، در 29 ژوئن 1997 ، دقیقا 17 روز پس از کسب تیم فوتسال بانوان ، عنوان قهرمانی را عنوان کرد: “اگرچه این مسابقات در سال 1997 برگزار شد ، رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان “جایزه این قهرمانان به خاطر کارهای بزرگی که با دیگران انجام شد و به فدراسیون فوتبال ارائه شد ، پرداخت شد.”

در این تاریخ ، فدراسیون در آماده سازی دانشجویان برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه و کارلوس کییروز شرکت داشت. اعتراف می کنم که رئیس جمهور ، دبیرکل ، خزانه دار و همه مسئولان در جام جهانی شرکت می کنند ، اما آیا اگر جایزه ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان پس از بازگشت تیم ملی از روسیه پرداخت شود ، آیا نباید جایزه زنان اهدا شود؟ خریداری شده است و مشخص نیست این پول چه بوده است. این پول را نیز می توان یکی از جاه طلبی های مالی فدراسیون فوتبال دانست ، جایی که تضاد بین اظهارات خزانه دار فدراسیون فوتبال مهدی تاک و جایزه جام جهانی ، عدم قطعیت را تأیید می کند.

داستان جایزه بانوان هنوز حل نشده است و ضربات ناگهانی عصبانیت بازیکنان این تیم و اقدام خارج از اردو فایده ای ندارد به جز قول مهدی تاج. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال قول حضور و تماشای اردوگاه تیم را داد ، او تا پایان دوره ریاست جمهوری به زنان پول نداد. در آن زمان ولیعهد قول داده بود كه وقتی یك مقام عالی رتبه در فدراسیون بود از او پیروی كند و سؤال این است كه وی این جایزه را از كجا باید گرفت؟

جالب اینجاست که لیلا صوفیا زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال بانوان که این موضوع را ادامه داد ، دو سال بعد شکایت کرد و گفت که این وظیفه رئیس جمهور فدراسیون و کمیته امور مالی است که تماشا کند ، اما آیا بهتر نخواهد بود؟ آیا شما اصرار دارید که حقوق قهرمانان را از دست ندهید؟ صوفی زاده گفت: “دو سال بعد ، کمیته امور مالی IOC پرداخت جایزه تیم ملی فوتسال را در اولویت قرار داده است. اگر وزارت ورزش وام فدراسیون را در سالهای گذشته بازپرداخت می کرد ، این جایزه برای دیگران می بود.” “به تیم های ملی نیز پرداخت می شد.”

وقتی معاون وزارت فدراسیون بانوان وقتی از طرف وزارت ورزش نیز اعلام كرد كه جایزه بانوان به حساب فدراسیون منتقل شده است ، چگونه نایب رئیس فدراسیون بانوان چنین ادعایی را مطرح كرد؟ آیا او نباید نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته بانوان باشد؟ اگر ادعای کمیته حقوقی صحیح است ، آن وقت یا پولی توسط وزارت ورزش پرداخت نمی شد و فدراسیون در آن زمان به مطالبات افراد فراملی پاسخ نمی داد ، یا پول برای چیز دیگری هزینه می شد.

جالب اینجاست که اخیراً سخنگوی فدراسیون فوتبال گفته بود که آنها انتظار داشتند که مطالبات فیفا مبلغ 22 میلیون تومانی پاداش را به زنان پرداخت کنند! عجیب است که در مورد آن فکر کنیم.

اعطای مترجم تیم ملی آقایان به تیم فوتسال بانوان آسیا با 19،000 یورو یا 380 میلیون تومان که تقریبا برابر با کل جوایز است ، یک اتفاق تلخ است ، اما دو سال بعد قهرمانان بانوان هنوز حق الزحمه خود را نگرفتند. در اینجا ، به بازیکنان زن این حق داده می شود كه در مورد تبعیض صحبت كنند و اعتراض كنند. اگر آنها بعد از قهرمانی 22 میلیون درآمد کسب کرده بودند ، می توانستند حداقل یک اتومبیل پراید بخرند ، اما اگر هم اکنون پول دریافت می کردند ، این ماشین با یک چهارم پاداش می گرفت.