استان ها

مصرف گاز اصفهان به ۷۰ میلیون مترمکعب رسید

ایران تودی/ اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با کاهش دمای هوا، مصرف گاز در بخش خانگی استان از حدود 6 مترمکعب روزهای گرم سال در شب گذشته به 30 میلیون مترمکعب رسید، سپس به 70 میلیون مترمکعب رسید. .

مصطفی علوی در گفت وگو با ایران تودی، با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، اظهار کرد: کاهش دمای هوا بالطبع افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با کاهش دمای هوا، مصرف گاز در بخش خانگی استان اصفهان از حدود 6 مترمکعب در روزهای گرم سال به 30 میلیون مترمکعب در شب گذشته رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: البته در بخش صنعت کاهشی در مصرف گاز نداشتیم و مصرف گاز این بخش در شب گذشته حدود 40 میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته علوی، در حالی که خط لوله اختصاصی گاز استان 61.8 میلیون مترمکعب بود، در مجموع مصرف گاز استان اصفهان شب گذشته به 70 میلیون مترمکعب رسید، اما برای گازرسانی به بخش‌های مختلف مشکلی نداشتیم. به دلیل خطوط لوله گاز ملی، کل کشور هنوز در وضعیت باثباتی قرار دارد.

روشن شد: اگر مصرف گاز بخش خانگی روند افزایشی نشان دهد، تاب آوری شبکه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته در برخی مناطق استان مانند سمیرم دمای هوا زیر صفر درجه و دمای هوا در غرب استان پایین بود، افزود: به بالاترین حد نرسیدیم. در استان افزایش یابد. گاز در محدوده

وی تاکید کرد: اگر دمای هوا پایین باشد و نتوانیم به همه مشترکان گازرسانی کنیم، گازرسانی به بخش خانگی در اولویت است و به احتمال زیاد باید گازرسانی به صنایع را محدود کنیم.

علوی تصریح کرد: 70 میلیون مترمکعب مصرف گاز در خطر است و صنعت و خانوار باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا مشکل و محدودیت گازرسانی نداشته باشیم.

وی البته با بیان اینکه محدودیت مصرف گاز صنعتی در استان تعریف نشده است، این موضوع به صورت ملی تصمیم گیری شده و به تمام استان ها ارسال می شود، گفت: دیسپچر شرکت ملی صنعت گاز اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. به ترتیب. با توجه به فشار خطوط لوله گاز تصمیم بر این است که مصرف گاز در کدام منطقه محدود شود با اطلاع قبلی انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان درباره محدودیت های گاز صنعتی زمستانه و استفاده از سوخت دوم توضیح داد: قاعدتا در مواقعی که گازرسانی با محدودیت هایی مواجه می شود، صنعت و نیروگاه ها به سوخت دوم روی می آورند، اما در شهری آلوده مانند اصفهان، استفاده از سوخت دوم باید در استان تصمیم گیری شود و رایزنی های لازم با تهران انجام شود، اما اگر ه. اگر از سوخت دوم استفاده کنیم باید به سمت صنایعی که بیش از 50 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارند، برویم.

وی در خصوص استفاده از سوخت دوم در نیروگاه های اصفهان با توجه به محدودیت های گاز زمستانی گفت: همواره باید به مشکلات کشور در سطح وسیع نگاه کنیم و عدم تامین گاز از نیروگاه ها قطعا می تواند صنعت را محدود به بخش برق کند. گاز نمی دهد و نیروگاه های گازسوز اگر بخواهند به سوخت دوم روی بیاورند، البته باید شرایط آب و هوایی اصفهان را هم در نظر بگیرند.

علوی تاکید کرد: سال به سال از تعداد روزهای سالم در اصفهان کاسته می شود و در صورت اعمال محدودیت گاز باید گفت و گو با استاندار و سایر ادارات و نمایندگان مجلس کمک کند تا شرایط جوی اصفهان خراب نشود.

انتهای پیام/