فرهنگ و هنر

لزوم رسیدگی به جاده‌ها در خراسان رضوی برای خدمت شایسته به زائران 

ایران تودی/ خراسان رضوی معاون حقوقی و امور استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتبارات خوبی برای ساماندهی راه های خراسان رضوی در مشهد اختصاص یافت و حرکتی برای تقویت روابط دو کشور ایجاد شد. مجتمع های جاده ای سال خدمات شایسته و لازم را به زائران ارائه می دهند.

جواد واحدی در مراسم تجلیل از خادمان زائران دهه گذشته گفت: با همکاری همه نهادها و مردم اقدامات بزرگی برای خدمت رسانی به زائران انجام شد. امسال با توجه به اینکه ایام کرونا را پشت سر گذاشتیم با خیل عظیم مسافران و زائران مواجه شدیم و مشتاقان زیارت حضرت رضا (ع) از سراسر کشور به مشهد هجوم آوردند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها ستادی در دولت به ریاست دکتر محبر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیر این ستاد بود. ستادی در وزارتخانه تشکیل شده و برنامه ریزی خوبی برای سفر زائران به خراسان رضوی انجام شده است.

واحدی گفت: استان هایی مانند مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مسیر خراسان رضوی خدمات رسانی کردند و به زائران کمک کردند تا به راحتی به استان سفر کنند و با عنایت امام رضا (ع) زائران در وضعیت خوبی بودند. وضعیت. خدمت کرده است.

اسکان بیش از 4 میلیون زائر در ده سال گذشته

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی نیز اظهار داشت: با همت و برنامه های خراسان رضوی اردوی خدمت رسانی به زائران در دهه آخر صفر برنامه ریزی و اجرا شد.

وی از برنامه ریزی تمامی امکانات سیاحتی و اقامتی خبر داد و افزود: 3900 نقطه اقامتی در مرکز استان از 24 شهریور لغایت 7 آنلاین به زائران خدمات رسانی کردند تا زائران با آسایش کامل به زیارت مراجعه کنند.

موسوی ادامه داد: حدود 80 درصد زائران از طریق زمینی با وسایل نقلیه شخصی، پنج درصد با وسایل نقلیه عمومی، حدود هفت درصد با کاروان پیاده، پنج درصد با حمل و نقل ریلی و سه درصد از طریق سیستم حمل و نقل هوایی راهی مشهد مقدس شدند. .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت 46 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند، گفت: در ده سال صفر گذشته بیش از چهار میلیون نفر در واحدهای اقامتی اسکان داده شدند.

وی با اشاره به ضرورت کمک رسانی به استان خراسان رضوی برای خدمات رسانی به زائران، بیان کرد: تقاضا داریم ستاد خدمات رسانی به زائران ده روز پایانی ماه صفر به صورت دائمی فعالیت داشته باشد و ساختمان و طرح تشکیلاتی مستقل داشته باشد. مقر سرویس سفر. همچنین حل وضعیت راه های خراسان رضوی ضروری است.

در نوروز 1402 در صدد حفظ آبروی مشهد هستیم

سید محمد مادرشاهیان، مدیرعامل مرکز تشکل های گردشگری خراسان رضوی گفت: در دهه آخر صفر تلاش فعالان گردشگری برای پذیرایی مناسب از زائران انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی افزود: همانطور که در دهه پایانی صفر با جان و دل کار کردیم، در تعطیلات نوروزی نیز سعی می کنیم قیمت ها را کنترل کنیم. عید 1402 از زائران سوء استفاده نکنید آبروی شهر مشهد باید حفظ شود.

انتهای پیام