استان ها

حرم مطهر رضوی نماد بی‌بدیل ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ خادمان ‌برای سلامت زائران ریسک‌ نمی‌کنند

طبق اخبار آنلاین خراسان رضوی ، “سازگاری با تاج”؛ این یک کلمه کلیدی است که امروزه درباره آن زیاد می شنویم و طرفداران آن معتقدند که زمان مشخصی برای اپیدمی ویروس کرونا وجود ندارد ، بنابراین باید خود را متناسب کنیم.

اما مهمترین اصل در این سازگاری این است که علاوه بر پایبندی به همه پروتکل های بهداشتی ، می توانیم به زندگی روزمره و وقایع کنونی نیز دسترسی داشته باشیم و به هیچ وجه چرخ زندگی را به حرکت در نیاوریم. البته ، این روزها این روزها جدا شوید زیرا اوضاع فراتر از حد مجاز است و ما باید مطابقت پروتکل ها را دو برابر کنیم.

در این میان ، موسسات و مکانهایی که مردم بیشتر به آنها مراجعه می کنند باید دو برابر شوند و اکثر پروتکل ها ، به ویژه م institutionsسسات مذهبی و مکانهایی که امید مردم را در این شرایط کرونا ویروس نشان می دهند.

حرم منور حضرت رضا (ع) از همان روزهای نخست شیوع بیماری تاج ، بلافاصله با شرایط جدید سازگار شده و اکنون سابقه یک ساله مبارزه با تاج و زیارت در تمام جنبه های سلامتی را دارد که می توان از تجربیات وی آموخت . توسط دستگاه های دیگر استفاده می شود.

سال گذشته بسیاری از مقامات ارشد بهداشتی از حرم منور رضوی بازدید کردند و پروتکل های آن را در محل و به صورت حضوری مشاهده کردند و به اتفاق آرا تأیید کردند که میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی بالاتر از متوسط ​​ملی است.

در حقیقت ، این نظارت مداوم و مستمر و فراتر از آن ، نظارت 24 ساعته بر پایبندی به پروتکل ها ، یک محیط امن و بهداشتی را برای زائران فراهم می کرد و جریان عشق ادامه داشت.

با این حال ، اپیدمی تاج در موج چهارم مقامات را بر آن داشته است تا مطابق با پروتکل ها دو برابر شوند و در شرایط جدید اقدامات سختگیرانه قبلی را تغییر دهند.

اکنون صحنه های منور رضوی سه بار در روز کاملاً ضد عفونی می شوند ، بنابراین جریان ترافیک و ورود مداوم زائران برای آنها مشکلی ایجاد نمی کند و صحنه ها در وضعیت بهداشتی قرار دارند.

علاوه بر این ، محصولات بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده در تمام ورودی های حرم منور رضوی و همچنین حیاط ها در دسترس زائران است ، بنابراین زائران و همسایگان مشکلی در این زمینه ندارند.

در زمینه بهداشت و نظارت ، نیروی کار فعال در حرم رضوی نیز طی روزهای اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است تا روند نظارت بر پروتکل های بهداشتی افزایش یابد. علاوه بر این ، دستگاه های نظافت به طور مداوم راهروهای شلوغ حرم رضوی را ضد عفونی می کنند بدون اینکه مشکلی برای زائران ایجاد شود.

امروز به راحتی می توان گفت که هیچ زائری بدون نقاب به حرم رضوی سفر نمی کند و در این راستا باید فضای داخلی حرم امام هشتم (ع) را الگویی در مبارزه با کرونا دانست ، همانطور که همه تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ماسک بیماری کرونا ویروس قلب را به حداقل می رساند ، و اگر زائر بدون ماسک سفر کند ، خدا بلافاصله او را هشدار می دهد.

چیدمان فرش ها در صحن حرم رضوی نیز با توجه به شرایط این روزها تغییر کرده است و چیدمان جدید بر این اصل استوار است که باید میزان فاصله اجتماعی بین زائران را تا حد ممکن و به همان اندازه در نظر گرفت. مطلوب که ممکن است.

امکانات ضد عفونی کننده در کلیه ورودی های حرم رضوی فرصت بسیار خوبی برای ضد عفونی دست ایجاد کرده و به زائران اجازه می دهد بدون آلودگی پس از ورود به حرم رضوی وارد شوند.

زائران همچنین تأکید می کنند که هنگام ورود بهتر است از آنلاین و کتاب شخصی خود استفاده کنند ، اما توافق آستان قدس رضوی این است که یک نامه دعا به زائران ارائه دهد.

برخی از بقاع متبرکه حرم رضوی مانند چایخانه های فعال در برخی صحنه ها امروز تعطیل شده اند تا سلامتی زائران در کوچکترین خطری به خطر نیفتد و همه اقدامات و اقدامات برای اطمینان از حجاج آستان انجام شده است. مسئولان قدس رضوی تمرکز خود را بر سفرهای زیارتی دور و بهره برداری از ظرفیت شبکه های ملی و مجازی قرار داده اند ، اما اقدامات لازم برای اسکان عادلانه زائران نیز در حال انجام است.

46