فرهنگ و هنر

لزوم تحقق شعار زیارت آسان و کم‌هزینه/بازگشت یک میلیارد تومان به زائران در نظارت‎‌های نوروزی

ایران تودی/ خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: یکی از شعارهای ما زیارت آسان و ارزان است و باید بتوانیم در رسیدن به این شعار به یکدیگر کمک کرده و فرهنگ خدمت رسانی را در این سرزمین ایجاد کنیم.

محسن داوری امروز 12 اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارکنان کمپ خدمات سفر مشهد در هتل پردیسان گفت: با توجه به اینکه خدمات رسانی به زائران در نوروز متفاوت خواهد بود، علیرغم برخی تفاوت ها، این روند ادامه داشت. محل در سال های گذشته در ایام نوروز جلساتی برای تدوین یکسری برنامه ریزی برای خدمت رسانی به زائران برگزار شد تا زائران در کمال آرامش به زیارت بپردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه تخمین می زنیم حدود 10 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کنند، تعداد زائران بستگی به موقعیت مکانی، امنیت، تغذیه و … دارد. گروه های زیادی تشکیل شده است تا نگران مسائل نباشند.» متأسفانه عده ای کمبودهای ما را دیدند و کارهای انجام شده در این مدت را نادیده گرفتند. اگرچه ویروس کرونا هنوز ریشه‌کن نشده است، اما با رعایت و نظارت بر تمامی پروتکل‌های بهداشتی توانسته‌ایم از بروز هرگونه حادثه و مشکل بهداشتی برای زائران جلوگیری کنیم.

فرماندار مشهد گفت: گروه های مختلفی که برای خدمت رسانی به زائران آمده بودند، تعطیلات نوروزی را نادیده گرفتند و حتی برای خدمت رسانی به زائران به مرخصی نرفتند. در روزهای عادی حدود 200 تا 250 تن گوشت مرغ در مشهد توزیع می شود و در تعطیلات نوروزی این میزان به 1000 تن مرغ در روز رسیده است که همه اینها نشان از ارادت به زائران امام رضا (ع) است. آ). ).

وی گفت: در گذشته زائران برای رفع مشکلات خود به افراد مختلف مراجعه می کردند اما امسال به خدمت زائران رفتیم و مشکلات آنها را جویا شدیم. با تخلفات اصناف نیز برخورد کردیم که در نتیجه آن حدود یک میلیارد تومان به مردم و زائران بازگردانده شد.

داوری خاطرنشان کرد: در ایام عید سعید فطر و تعطیلات تابستانی باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم تا زائران از ما الگو بگیرند و مهمان نوازی را به جاهای دیگر ببرند.

انتهای پیام/