علمی و پزشکی

عکس | ماه‌نورد امارات که فردا با موشک فالکون به فضا می‌رود

اسپیس ایکس آمریکا (اسپیس ایکس) فردا (اول دسامبر) ساعت 03:37 به وقت شرق (12:07 به وقت ایران) یک فرودگر ماه ژاپنی و یک ماه نورد امارات متحده عربی را به فضا پرتاب خواهد کرد.

پرواز HAKUTO-R Mission 1 (HAKUTO-R Mission 1) شرکت ژاپنی Ispace قرار است در روز پنجشنبه 1 دسامبر با یک فالکون 9 از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شود. موشک

این پرتاب به صورت زنده در وب سایت SpaceX پخش خواهد شد.

این ماموریت اولین پرواز فضایی است که با هدف کمک به بشریت در ایجاد ردپایی معنادار در ماه و اطراف آن انجام شده است.

تاکشی هاکامادا، بنیانگذار و مدیرعامل ispace می گوید: چشم انداز ما ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی پایدار و مترقی در فضا است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر Hakuto-R این شرکت در مارس 2023 روی سطح ماه فرود خواهد آمد و اولین کاوشگر ساخت ژاپن خواهد بود که روی ماه فرود می آید.

این فرودگر محموله های متنوعی را برای مشتریان مختلف حمل می کند که شاید برجسته ترین آنها مریخ نورد 10 کیلوگرمی راشد باشد که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد امارات ساخته شده است.

عکس فرودگر ماه امارات فردا با موشک فالکون به فضا می رود

در طول ماموریت سطحی که انتظار می‌رود حدود 14 روز زمینی طول بکشد، رشید از ماه عکس می‌گیرد و محیط باردار الکتریکی سطح ماه را توصیف می‌کند.

رشید تنها وسیله ای نیست که فردا صبح با موشک فالکون 9 پرواز می کند. یک مریخ نورد کوچک ناسا که به عنوان چراغ قوه قمری شناخته می شود، در این ماموریت به فضا می رود تا یخ آب را در دهانه های نزدیک قطب جنوبی ماه شکار کند.

باربارا کوهن، محقق اصلی فانوس قمری در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا می‌گوید: «ما یک فانوس واقعی را به ماه می‌بریم که مجهز به لیزرهایی است که به دهانه‌های تاریک قطب جنوبی ماه می‌تابند تا نشانه‌های قطعی یخ آب را جستجو کنیم. .

وی افزود: از اینکه ببینم ماموریت ما چگونه به درک علمی ما از مکان و چگونگی یخ آب در ماه کمک می کند، هیجان زده هستم.

اسپیس ایکس در توضیح این ماموریت عنوان می کند که این پرتاب چهارمین پرتاب مرحله اول موشک فالکون 9 خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تقویت کننده حدود هشت دقیقه و 15 ثانیه پس از بلند شدن از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال به زمین بازمی گردد. مرحله بالایی موشک، فرودگر Hakuto-R را 46.5 دقیقه پس از پرتاب و فانوس قمری را شش دقیقه بعد رها می کند.

5858