علمی و پزشکی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در برنامه کاربردی فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان مریخ نورد استقامت ناسا در مریخ گفت: “این ماموریت کاروان مریخ نورد مریخ برای امسال است. قرار است در آخرین ساعات فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر توسط امارات متحده عربی به کاوشگر Mysbar al-Amal (امید) مریخ بود و دومین مأموریت چین هفت ماه بعد با فضانورد تیان وان 1 بود. این سیاره با موفقیت در در گذشته به دور مریخ می چرخید.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشورتی تولید فضا ، که از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) حمایت می کند ، گفت ماموریت مارس 2020 ، Perseverance Rover ، از 9 آگوست به مریخ پرتاب می شود. این فضانورد هلی کوپتری به نام اختراع سیاره سرخ را با خود حمل می کند.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر که وزنی کمتر از دو کیلوگرم دارد از یک سیستم دو جهته ضد جهته استفاده می کند که به اولین بالگرد ناسا اجازه می دهد در جو با غلظت یک درصد جو زمین صعود کرده و پرواز کند. این سیاره.

جعفری افزود: غواص استقامت قبل از آغاز فعالیت علمی خود در این کره خاکی باید با موفقیت به دهانه Jezero فرود آید.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضایی ، که از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) پشتیبانی می کند ، گفت: “هیچ تضمینی برای نجات یک فضانورد از این تجربه وحشتناک وجود ندارد.” در طول سال ها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که به مریخ فرود آمده اند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جعفری افزود: این رقم ناامید کننده در بسیاری از شکستگی ها در دهه اول عصر فضا افزایش یافته است. با این حال ، با توجه به ماموریت موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بود.

وی افزود: “در اتاق کنترل مأموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) ، صحنه ای که فردا پنج شنبه شب (به وقت ایران) باید به صورت زنده مشاهده شود کاوشگری است که به سیاره سرخ نزدیک شده و به جو وارد می شود. مریخ و نزول آن نفس گیر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضا ، که از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) پشتیبانی می کند ، گفت: “توجه به این نکته مهم است که فضانورد مارس 2020 می تواند با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید.” استقامت دستورالعمل های فرود از قبل برنامه ریزی شده را دارد و با استفاده از یک سری سنسورهایی که داده ها را به الگوریتم های بصری خودرو منتقل می کنند ، مانند یک وسیله نقلیه خودران بر روی زمین عمل می کند.

انتهای پیام /