علمی و پزشکی

عجیب‌ ترین تصاویری که از سیاره سرخ ثبت شده است! +تصاویر

عکس گرفته شده یک پانورامای بسیار دقیق 1.8 گیگا پیکسلی است که ما را از نزدیک با سطح سیاره سرخ آشنا می کند. این تصویر از بیش از 1000 تصویر جداگانه با بالاترین وضوح تصویر مریخ تشکیل شده است.

زمان خوبی برای عکاسی بود زیرا تیم مأموریت شکرگذاری را جشن گرفت ، بنابراین آنها شروع به جمع آوری عکس کردند. در نوامبر سال 2019 ، این تیم از دوربین های MastCams استفاده کرده و به مدت یک هفته از آنها عکس می گیرد. این تیم از لنزهای عکس تلفن Mastcams برای ضبط تصاویر منطقه گلن توردیدون در کوه شارپ استفاده کردند. نام مریخ از منطقه ای در اسکاتلند گرفته شده است که در آن هر دو محیط دارای مناظر فوق العاده ای هستند.

این منطقه با خشت پوشانده شده است ، و بلندترین قله مریخ – کوه Keskin – در مرکز دهانه گیل واقع شده است. این تیم از حدود هفت سال پیش در یک گودال 96 مایل به زمین نشستند و از سال 2014 در کوهپایه کوه کوه شارپ در حال گذر بودند. ماموریت 2.5 میلیارد دلاری امیدوار است که درباره گذشته مریخ و اینکه آیا این سیاره دارای زندگی میکروبی است ، اطلاعات بیشتری کسب کند. یافته های این تیم اکنون شواهدی را نشان می دهد که گودال به احتمال زیاد دریاچه بزرگی با سیستم رودخانه است.

اگرچه تیم مأموریت در سال 2013 یک عکس پانوراما 1.3 گیگاپیکسلی گرفت ، اما این تصویر جدید واقعاً یک عکس خاص است. اشوین واسوادا ، دانشمند پروژه آزمایشگاه جت ناسا ، مرکز مأموریت تیم رومینگ مریخ ، گفت: “در حالی که بسیاری از اعضای تیم ما از خوردن بوقلمون در خانه لذت می بردند ، تیم ما از آن لذت می برد.” “برای اولین بار در این مأموریت ، ما عملیات خود را به یک پانورامای استریو 360 درجه اختصاص دادیم.”

منبع: لیست اسکن

2121