علمی و پزشکی

عکس | این موشک آمریکایی در بین برترین اختراعات 2022 قرار گرفت!

مجله معتبر تایم تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک SLS (Space Launch System) را به عنوان بهترین اختراعات سال 2022 معرفی کرد. ناسا با آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا در پروژه تلسکوپ جیمز وب همکاری کرد. موشک SLS ناسا، قدرتمندترین موشک جهان، برای فرستادن انسان به ماه به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس طراحی شده است.

طبق گزارش SciTechDaily، مجله تایم تلسکوپ جیمز وب را به عنوان بهترین اختراع در رده “طراحی” ارزیابی کرد. ناسا می گوید که تلسکوپ جیمز وب برای دیدن اولین نورهایی که جهان ما را روشن کردند طراحی شده است. یکی از مهندسان ناسا می گوید: «وقتی برای اولین بار این تصاویر را دیدم، تحت تأثیر قرار گرفتم. اما در عین حال احساس رضایت می کردم. چون می‌دانستم که هر آنچه که در آنجا باشد با جیمز وب نیز دیده می‌شود.»

تصویر این موشک آمریکایی جزو بهترین اختراعات سال 2022 بود!

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در اواخر سال 2021 به فضا پرتاب شد، تاکنون تصاویر خارق‌العاده‌ای از کیهان دوردست گرفته است. وب توانست اولین کهکشان ها را ببیند، تصاویر جدیدی از سیارات منظومه شمسی را نشان دهد و نحوه تشکیل ستاره ها را ثبت کند.

موشک SLS به تازگی یک فضاپیمای بدون سرنشین را به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس 1 به ماه فرستاده است. SLS تنها موشکی است که قادر به انتقال افراد و منابع از طریق فضاپیما است اورین آن را به ماه و فراتر از آن ببرید. مجله «تایم» موشک SLS را به عنوان بهترین اختراع در رده «تجربی» انتخاب کرد.

تصویر این موشک آمریکایی جزو بهترین اختراعات سال 2022 بود!

سامانه پرتاب فضایی بزرگترین موشکی است که ناسا از زمان زحل 5 ساخته است و به گفته آژانس فضایی آمریکا، توانایی های آن در ماموریت آرتمیس 1 به نمایش گذاشته شده است. اگرچه تایم، موشک جدید ناسا را ​​بهترین اختراع نامید، اما بسیاری از کارشناسان فضایی آن را یک پرتابگر قدیمی و بسیار گران قیمت می دانند. بر اساس گزارش ها، ناسا 20 میلیارد دلار برای طراحی و ساخت سامانه پرتاب فضایی هزینه کرده است و طبق برخی منابع، هر پرتاب این موشک حدود 4 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

227227