عمومی

سپاه خوزستان با همه امکانات آماده خدمت رسانی به زوار اربعین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ عادل ساری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کمیته ها بر اساس ستاد اربعین ایجاد شده است، اظهار داشت: این کمیته ها برای ایجاد هم افزایی با هیئت های اربعین ستاد معظم له ایجاد شده است. این کمیته شامل کمیته اسکان، کمیته تغذیه و کمیته بهداشت و کمیته فرهنگ و کمیته رسانه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: بیش از هزار راهپیمایی در راه است چزابا و بیشتر شلمچه هایی با شناسنامه وجود دارد.

وی افزود: جامعه پزشکی، معاونت بهداشت و پدافند بیولوژیک، دو درمانگاه در مرزهای شلمچه و چزابا با توانمندی کامل پزشکان، بخش دارو، تخت و بخصوص تزریق حرارت افتتاح گردیده است. همچنین راه اندازی بیمارستان صحرایی شهید بگایی در مرز شلمچه از دیگر فعالیت های این اداره کل است.

معاون هماهنگ کننده ارتش خوزستان گفت: هماهنگی های لازم با فرماندهان مناطق دشت آزاد و خرمشهر انجام شده و از ستاد اربعین برای حمایت و تسهیل کار زائران حمایت کامل دارند. ما چهار شیفت در روز ارائه می دهیم و 20 نیروی بسیجی در اختیار دارند، سربازان و پاسداران در توزیع یخ، توزیع غذا و توزیع نان همکاری می کنند و کمیته ها 24 ساعته در پایانه ها کار می کنند.

وی گفت: برای استقرار اتوبوس برای جابجایی زائران با سایر استان ها هماهنگی شده است و در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس سرای ایثار جوان در مرزهای خوزستان مستقر شده اند و تعدادی نیز برای انتقال زائران به مرز عراق اعزام شده اند. . .

وی افزود: جرثقیل، 11 دستگاه تریلر جانبی، 6 دستگاه کامیون و …. از جمله، ما با تمام امکاناتی که در اختیار داریم از آنها استفاده کرده و خدمت کرده ایم. نوار نقاله ما در حال بازدید هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش خوزستان گفت: چندین بار هماهنگی های لازم با پایگاه بسیج، ناحیه مقاومت و مساجد فعال در خصوص بازگشت زائران، اسکان و اختصاص پذیرایی انجام شد.

سرهنگ ساری با اشاره به مسائل امنیتی گفت: تیم های اطلاعاتی در مسیر زائران مستقر هستند و همه چیز را زیر نظر دارند و همچنین دو تیم بازرسی و بی طرف در دو مرز حضور دارند. چزابا و شلمچه دو گردان عملیاتی نیز در منطقه حضور دارند.

وی بیان کرد: امنیت پشتیبانی هوایی تامین شده و هماهنگی های لازم با نیروی زمینی و قرارگاه کربلا برای انجام کارهای مورد نظر مربوط به پشتیبانی هوایی انجام شده و در صورت نیاز پاسگاه نیز راه اندازی خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان با اشاره به اینکه هدف اصلی این موکب است می بینم این یک امر فرهنگی است وی افزود: فرهنگیان 24 ساعته راهپیمایی می کنند می بینم علاوه بر برنامه های مذکور، پخش کلیپ، مستند و ایستگاه های فرهنگی، طراحی و چاپ بنر در مسیر اهواز – حمیدیه – سوسنگرد – مرز دارد. چزابا انجام می دهند

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان اعلام کرد: گزارش دادیم که موکب است می بینم تا یک هفته بعد از اربعیت و بازگشت آخرین زائران قیام می کنند و خدمت می کنند.