عمومی

کربلای ایران میزبان زائران بین‌الحرمین/مواکب بین‌المللی فعال شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه استان ها – کوثر کریمی: پیر یا جوان، مسئول یا مردم فرقی نمی کند، همه برای پذیرایی از زائران حسینی خوزستان بسیج شده اند. در تمامی مبادی ورودی و خروجی این استان و همچنین در مرزهای آن صحنه های عشق به پذیرایی کامل از خادمان حسینی چشم نوازی می کند.

هر خادمی داستانی است و برای اثبات محبت بندگان سرافراز حسینی، داستان زیبای او تا حد امکان به نمایش گذاشته می شود. از راه‌های مختلف و حتی در راهپیمایی‌های مرزی می‌آمدند تا برای هر خدمتی به زائران حسینی جان و دل بدهند.

از مرزهای کربلای ایران در سال های گذشته چزابا شلمچه پذیرای زائران حسینی است و مردم خوزستان برای ارائه خدمات در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

به گفته منابع عراقی سالانه حدود 20 میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت می کنند و سهم ایران از این مشارکت حدود پنج میلیون نفر است. زائران حسینی که پیاده به کربلا می روند باید 120 کیلومتر را طی کنند.

اگرچه سالانه بیش از هشت میلیارد دلار محصولات ایرانی به عراق صادر می شود، اما شور و شعف ایام اربعین و حضور گسترده زائران، پایگاه های اقتصادی در مرزهای خوزستان را غیرفعال می کند تا مردم به حرم مطهر شتافته و در آن شرکت کنند. . حرکت اربعی به کربلا.

30 درصد بازدیدکنندگان از مرزهای خوزستان هستند

مدیرکل بنیادها و امور خیریه خوزستان در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: در دو سه سال اخیر در ارائه خدمات به زائران حسینی عقب مانده ایم اما اداره کل بنیادها اقدامات لازم را انجام داده است. در نظر دارد برنامه های فرهنگی اربعی امسال را اجرا کند.

کربلای ایران پذیرای زائران موکب های بین الحرمین/بین المللی است

حجت الاسلام مرتضی خاقباز با اشاره به ایجاد 10 موکب وقف در شهرهای مختلف خوزستان ادامه می دهد: 30 درصد زائران معمولاً از مرزهای استان مشرف می شوند؛ در حال حاضر 10 موکب وقف در شهرهای مختلف خوزستان در حال انجام است. از این رو راهپیمایی بنیاد در شهرهای اندیمسک، دهدزهندیکان و بهبهان فعال می شوند.

وی با اشاره به اینکه غذا، صرف غذا و همچنین فعالیت های فرهنگی و مذهبی از مهمترین فعالیت های موکب های وقف است، می گوید: موکب حضرت علی اصغر(ع)آ) در مرز چزابا از پنجم صفر تا روز دوم اربعي فعال است. بیشتر خدمات این موکب اجتماعی و فرهنگی و توزیع سه وعده غذایی است.

مدیرکل بنیادها و امور خیریه خوزستان با اشاره به عضویت واقفان در سه کمیته زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی ستاد اربعین می گوید: دفاتر مرکزی بنیادها و موسسات خیریه استان های اصفهان و یزد به عنوان معاونین مرزبانی. چزابا بنیاد استان بوشهر شلمچه به عنوان رئیس مرزبانی شرکت می کند.

فعال سازی راهپیمایی های بین المللی در مرزهای خوزستان

حجت الاسلام خاکباز یادآور می شود: 40 روحانی برای اجرای برنامه های تبلیغی در راستای خدمات فرهنگی و مذهبی در مواکب مستقر شده اند.

وی به اطلاع می رساند: هرساله با شرکت بیش از دو هزار نفر از ارادتمندان حسینی، مراسم پیکر مطهر حسینی اربعی در بقعه دانیال نبی شوش و امامزاده محمد بن جعفر دزفول برگزار می شود. مردم از شهرهای مختلف از امامزاده سبزق آباد به سمت امامزاده محمد بن جعفر طیار در شوش و دازفول حرکت می کنند.

مدیرکل بنیادها و امور خیریه خوزستان با اشاره به فعال شدن موکب های مردمی در جاده اهواز – شوش می افزاید: موکب های بنیاد فعال هم در مسیرهای منتهی به بقعه های مذکور و هم به سمت خود امامزاده فعال است و پس از پایان به پایان می رسد. مراسم تمام شد نماز جماعت و عزاداری و شام. .

حجت الاسلام خاقباز به همراه دیگر اعضای ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه با توجه به تردد زائران افغانستان، پاکستان و هند از این مسیر، تمام تلاش خود را برای تامین سلامت و امنیت زائران حسینی انجام می دهیم، گفت: در مرزهای خوزستان نیز راهپیمایی های بین المللی برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این شهروندان فعال می شود.

حضور ناجیان هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: ۴۹۸ امدادگر و پرسنل این جمعیت در مرزهای آذربایجان به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند. چزابا و شلمکه آماده است. همچنین برای هر مرز یک فروند هلیکوپتر مستقر شده است.

کربلای ایران پذیرای زائران موکب های بین الحرمین/بین المللی است

وحید شعبانی با اشاره به استقرار دستگاه های ارتباطی سیار برای پوشش رسانه ای در هر دو مرز می گوید: 40 دستگاه آمبولانس، 19 خودروی امدادی و 18 تجهیزات سنگین و لجستیکی شامل کامیون، 14 دستگاه موتورسیکلت و 20 دستگاه خودروی سواری اداری و سایر اشیاء وجود دارد. تجهیزات مورد استفاده در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران حسینی.

در مسیرهای بین شهری (شهرهای اندیمسک، شاخصایذه، بهبهان و هندیکان) و شلمچه از مبادی ورودی و خروجی خوزستان و مواصلاتی به دو مرز هستند. چزابا اطلاعات می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ایجاد دو پایگاه پشتیبانی عملیاتی در مرزهای استان می افزاید: هر پایگاه دارای پنج دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودروی امدادی، یک فروند بالگرد، 45 امدادگر نخبه و تیم های تخصصی است.

شعبانی خاطرنشان کرد: 15 پست موقت در مسیرهای اهواز به مرز چزابا و اهواز به سمت مرز شلمچه حرکت می کند.

آمده است: پایگاه بین شهری یادواره شهید چمران منطقه دهلاویا 100% پیشرفت فیزیکی در 20 روز با 60% پیشرفت فیزیکی به دست آورد. این پایگاه روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور افتتاح می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور می شود: با وجود اینکه امداد رسانی به زائران به صورت غیر رسمی آغاز شد، اما این طرح از روز چهارشنبه در پادگان میثاق آبادان رسما آغاز شد و تا سی ام شهریور ادامه دارد.

تمدید یکپارچه و بدون تحریف گذرنامه ها

فرمانده انتظامی خوزستان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: بر اساس تحقیقات آماری از آغاز اعزام بیش از 200 هزار زائر ایرانی از شلمچه و دو مرز. چزابا آنها به این سو و آن سو سفر می کردند. 74 در هر دو مرز در گذرنامه خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع)آ) وجود دارد

سردار سید محمد صالحی ادامه می دهد: با توجه به مراجعه زیاد به دفاتر گذرنامه در استان، واحد تمدید گذرنامه در مرکز پلیس گذرنامه استان برای تسریع در کار زائران فعال است. گذرنامه های سال 2019 و البته بدون نقص، تحریف شده به مدت 6 ماه و یک خروج از مرز تمدید می شود.

کربلای ایران پذیرای زائران موکب های بین الحرمین/بین المللی است

وی با اشاره به تقویت زیرساخت های مرزی، افزایش نیروها و گیت ها نسبت به دفعات گذشته، تاکید کرد: خدمات تمدید گذرنامه همه روزه از ساعت 16 الی 23 در پلیس گذرنامه مرکز استان ارائه می شود. زائران حسینی باید قبل از رفتن به مرز نسبت به تمدید گذرنامه یا تهیه کارت سفر موقت اقدام کنند، زیرا این کار در مرز انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار آنلاین، دو مرز چزابا شلمچه در خوزستان همواره پذیرای زائران حسینی ایرانی و اتباع خارجی از افغانستان، پاکستان و هند است. هر ساله با ورق زدن این کتاب، تجربیات مدیران در ستاد اربعین استان اضافه شده و خدمات به صورت منسجم تری ارائه می شود.

با توجه به سهولت تردد در این دو مرز و فاصله جغرافیایی متناسب با کشور عراق، به زائران توصیه می شود برای زیارت کربلای معل، سفر به خوزستان را فراموش نکنند.

کاهش تولید زباله با رعایت مواردی مانند حمل قاشق، چنگال و لیوان شخصی، رعایت توصیه های ایمنی پلیس کشور در خصوص گواهینامه رانندگی و گذرنامه، علوم پزشکی، عدم همراه داشتن داروهای ممنوعه، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین انجمن های زیست محیطی زائران حسینی توصیه می شود که حج خود را در سلامت کامل به پایان برسانند.

همچنین به زائران حسینی توصیه می شود در صورت بروز مشکل با یکی از پایگاه های راهنمای زائر که با هماهنگی ستاد اربعین کشور به ویژه سازمان حج و زیارت ایجاد شده است تماس حاصل فرمایند.