عمومیکسب و کار ایرانیان

لوسیون ایل پلاس پرله سوآ حاوی روغن آرگان

لوسیون چیست ؟

لوسیون یک محصول آرایشی، بهداشتی است که اغلب به‌صورت مایع تولید و به بازار عرضه می‌شود. این محصول معمولا جهت پاک‌سازی و رفع خشکی پوست به‌کار می‌رود و تاثیر زیادی در باز کردن راه‌های تنفسی پوست و حفظ سلامت آن دارد. افرادی که زیاد آرایش می‌کنند، ورزشکاران، کودکان و نوزادان، افراد مسن و… به دلیل داشتن پوستی با رطوبت کم می‌توانند از لوسیون استفاده کنند. در واقع لوسیون برای این افراد نقش یک پزشک همراه را دارد و با حفظ رطوبت پوست باعث شادابی و طراوت آن خواهد شد.

انواع لوسیون‌ها

به دلیل اینکه لوسیون‌ها توسط افراد مختلف و برای قسمت‌های متفاوت بدن استفاده می‌شوند، در انواع متفاوتی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. معمولا ترکیبات انواع لوسیون یکی است و تنها حالت ماده یا نحوه استفاده آن‌ها با هم تفاوت دارد. در ادامه این بخش انواع لوسیون و کاربردهای هرکدام را بیان می‌کنیم تا شما خریدی مطمئن و درست داشته باشید.

لوسیون مایع

لوسیون مایع یکی از انواع لوسیون است که اغلب بدون رنگ و شبیه به آب تولید می‌شود. این لوسیون‌ها دارای ترکیبات تقویت‌کننده پوست هستند و می‌توانند منافذ آن را به صورت عمقی پاک کنند تا راه‌های تنفسی پوست به طور کامل باز شود.

شما می‌توانید به وسیله یک قطعه پنبه لوسیون مایع را به صورت یا بدن خود بزنید. ماندن لوسیون مایع بر روی پوست برای مدت ‌زمان طولانی اشکالی ندارد؛ زیرا این لوسیون حاوی مواد تقویتی و سازگار با پوست است و مشکلی را برای آن ایجاد نمی‌کند. با توجه به این موضوع می‌توانید شب‌ها قبل از خواب لوسیون را بر روی پوست خود بزنید تا به مرور جذب پوست شود.

لوسیون اسپری

لوسیون اسپری نیز دارای ترکیباتی شبیه به لوسیون مایع است و در انواع مختلف برای پوست‌هایی با ویژگی‌های متفاوت ساخته شده است. برای استفاده از این محصول ابتدا باید پوست خود را از آرایش یا هرگونه آلودگی پاک کنید. سپس چشمان خود را ببندید و قوطی محتوی اسپری را رو به روی صورت خود گرفته و اسپری کنید. اسپری را به تمام صورت بپاشید و مدتی زمان بدهید تا لوسیون روی پوست شما خشک شود.

با این کار اثرات لوسیون بر روی پوست شما بهتر خواهد بود. ولی اگر نمی‌توانید برای خشک شدن طبیعی لوسیون صبر کنید، بعد از چند دقیقه با یک دستمال یا حوله نرم صورت خود را پاک کنید.

لوسیون ژله‌ای

این لوسیون نسبت به دو نوع دیگر غلیظ‌تر است و باید به‌وسیله دست بر روی پوست قرار بگیرد. به همین دلیل قبل از استفاده از آن دستان خود را خوب بشویید و مطمئن باشید که هیچ آلودگی بر روی آن‌ها وجود ندارد.

نکته دیگر اینکه باید مالش لوسیون را آرام و با ملایمت انجام دهید تا در اثر فشار بیش از حد یا ماساژ نادرست پوستتان چروک نشود. بهترین شیوه برای ماساژ پوست با لوسیون ژله‌ای حرکت دایره‌ای است. این لوسیون هم قابل‌جذب است و بعد از مالیدن بر روی پوست احتیاجی به شستشو ندارد.

مزایای استفاده از لوسیون

  • لوسیون‌ها دارای چربی کمی هستند و استفاده از آن برای افرادی که پوست‌های چرب دارند بلامانع است.
  • در فصول گرم سال لوسیون برای افرادی که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده عرق می‌کنند بهترین گزینه است.
  • لوسیون رطوبت پوست را نگه می‌دارد و اجازه خشک شدن به پوست را نمی‌دهد.
  • افرادی که پوست خشکی دارند می‌توانند در قسمت‌های مودار بدن از لوسیون استفاده کنند تا بعد از اصلاح خشک‌تر نشوند.
  • افراد با پوست معمولی می‌توانند لوسیون را جایگزین کرم مرطوب‌کننده کنند؛ زیرا لوسیون رطوبت پوست را حفظ می‌کند و از خشک شدن، زبری و پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند.

پوست ما به طور مرتب با شرایط مختلفی از طریق تعامل با آلودگی‌ها، اشعه‌های خورشید، باد، محصولات شیمیایی و بسیاری موارد دیگر مواجه می‌شود. همه‌ی این عوامل می‌توانند آن را بدتر از آنچه هست کنند، به خصوص برای پوست‌های حساسی که خیلی سریع خشک می‌شوند.
همانطور که ما روزانه صورت خود را مرطوب می‌کنیم تا پوست خود را نرم و هیدراته نگه داریم، بدن ما نیز به مقداری مرطوب‌کننده نیاز دارد.
برای نجات پوست خود از این نوع آسیب‌ها لازم است اقدامات پیشگیرانه و سبک زندگی ایمن را در پیش بگیرید.

اگر نیاز دارید که یک محصول خوب و موثر برای پوست خود تهیه کنید، یک لوسیون بدن با کیفیت خوب و پیشرفته را امتحان کنید.
در‌حالی که این یک مرحله بسیار ساده در روال مراقبت از بدن شما است، نحوه استفاده از لوسیون بدن مهارتی است که می‌تواند روال مراقبت از بدن شما را بعد از حمام افزایش می‌دهد.

لوسیون دست

دست‌ها همواره با انواع مواد بیرونی در تماس هستند و در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار دارند؛ انواع شوینده‌ها و مواد شیمیایی می‌توانند آسیب‌های جدی به پوست دست وارد کنند. مطالعات نشان داده است که در بیشتر افراد چه خانم و چه آقا، اولین عضوی که با بالا رفتن سن دچار پیری زودرس می‌شود پوست دست است؛ زیرا تماس مستقیم با انواع مواد و شستشوی مکرر آن باعث خشک شدن و کمبود رطوبت پوست می‌شود. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که اغلب پوست دست‌ها دچار ترک و خشک‌شدگی و گاهی زخم‌های دردناک می‌شود.

بهترین گزینه برای جلوگیری از این موارد و حفاظت از سلامت پوست دست‌ها استفاده از لوسیون دست است. لوسیون‌های دست دارای غلظت بیشتری نسبت به لوسیون‌های صورت هستند؛ بنابراین هرگز آن را روی پوست صورت خود نزنید. این لوسیون جذب پوست صورت نمی‌شود و می‌تواند در منافذ پوست جمع شده و با بسته شدن منافذ پوستی جوش و آکنه را به دنبال داشته باشد.

قبل از اینکه به نحوه استفاده از لوسیون بدن بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و “لوسیون بدن چیست؟” را کشف کنیم.
لوسیون بدن مرطوب کننده‌ای است که برای استفاده در تمام بدن شما طراحی شده است. به همان روشی که هر روز صورت خود را مرطوب می‌کنیم، بدن ما از یک دوز آبرسانی روزانه نیاز دارد. لوسیون‌های بدن نسبت به مرطوب‌کننده‌های صورت غنی‌تر هستند و گاهی اوقات برای مقابله با مشکلات خاصی مانند سلولیت یا تونینگ فرموله می‌شوند.

لوسیون صورت

لوسیون صورت یک محصول سبک و سازگار با پوست حساس صورت است که به‌راحتی جذب آن می‌شود. این لوسیون رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی و زبری آن جلوگیری می‌کند. به دلیل حساس و لطیف بودن پوست صورت این نوع لوسیون‌ها معمولا غلظت کمتری دارند و البته برای استفاده در دیگر قسمت‌های بدن نیز مناسب نیستند.

آقایانی که صورت خود را تیغ می‌کشند حتما از لوسیون صورت استفاده کنند؛ چرا که اصلاح صورت به‌خودی‌خود پوست را خشن و زبر می‌کند و استفاده از لوسیون بعد از اصلاح باعث رفع این مشکل می‌شود.