علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

معرفی بهترین روغن پرپشت کننده مو

موهای پرپشت به شما اعتماد بنفسی باورنکردنی می‌دهد. تا زمانی که برای مراقبت از موهای خود تنبلی می‌کنید، آرزوی پرپشت شدن مو همچنان بر دلتان خواهد ماند. راه‌های ساده‌ای وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید با ریزش مو مبارزه کرده و رشد موهای خود را تقویت کنید. مو در زیبایی ظاهری فرد اعم از خانم یا آقا بسیار تاثیرگذار است، امروزه مشکل بسیاری از خانم‌ها و آقایان ریزش مو است که اکثرا دلیل‌اش را نمی‌دانند؛ این ریزش مو می‎‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • استرس و فشارهای عصبی
  • دلایل ارثی
  • عدم رسیدگی درست و صحیح

برای جلوگیری از ریزش مو روش‌های مختلفی هم وجود دارد؛ از جمله کاشت مو و درمان‌های پزشکی، درمان گیاهی و سنتی.

به طور کلی ریزش مو سر به دو دسته تقسیم می‌شود:

۱٫ ریزش مو در ناحیه جلو سر که در بیشتر موارد برای آقایان اتفاق خواهد افتاد.

۲٫ ریزش مو در مرکز سر و سایر نواحی که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ممکن است اتفاق بیفتد.

بهترین روغن ها برای رشد مو سر و ابرو که معجزه می کنند

    روغن کرچک برای رشد موی سر

تقریبا همه ما میدانیم که کرچک بهترین روغن برای پرپشت شدن مو  است. این روغن غلیظ سرشار از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی فراوانی است و برای موهای شما معجزه می‌کند. روغن کرچک تارهای مو را نرم کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند تا درخشندگی زیبایی به موهایتان بدهد. با این حال، بهترین مزیت روغن کرچک این است که گردش خون را بهبود بخشیده، که برای رشد مو بسیار مهم است. این روغن روی پوست سرِ خشک و پوسته پوسته شده بهترین اثر را دارد و تمام مواد مغذی مورد نیاز را به آن می‌دهد.

نحوه استفاده : در حالی که روغن کرچک بهترین روغن برای رشد مو و ضخامت آن است، بسیار غلیظ است و شستشوی آن دشوار است. توصیه می‌کنیم آن را با روغن کنجد مخلوط کنید و سپس از آن برای کاهش ویسکوزیته استفاده کنید. فقط روغن‌ها را قبل از استفاده روی موها و پوست سر خود گرم کنید و به طور منظم از آنها استفاده کنید. استفاده منظم از روغن کرچک به عنوان بهترین روغن برای رشد موی سر موهایی سالم، پرپشت و درخشان برای شما به ارمغان می‌آورد.

    روغن نارگیل برای رشد مو

شاید برای شما هم سوال ایجاد شده باشد که بهترین روغن برای رشد مو چیست ؟ روغن نارگیل یکی از ویژه‌ترین روغنهای مورد علاقه مردم است. همچنین محبوب‌ترین و بهترین روغن برای رشد مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب به مقدار زیاد است که به عمق فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند. بنابراین از ریشه موهای شما را تغذیه می‌کند. همچنین منبع عالی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت مو ضروری هستند. روغن نارگیل علاوه بر تقویت رشد مو، موهای شما را نرم و درخشان نگه می‌دارد. و از آن در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید روغن نارگیل بهترین روغن برای رشد موی کودکان نیز می‌باشد. در مقاله دیگری درباره خواص روغن نارگیل برای پوست هم توضیح داده ایم.

    بهترین روغن برای رشد موی سر: آرگان

اگر به دنبال روغنی هستید که نه تنها رشد مو را تقویت کند، بلکه بتواند نوک‌های مو را ترمیم کند و از آسیب گرمای سشوار و اتوی مو محافظت کند، روغن آرگان همان چیزی است که باید امتحان کنید. روغن آرگان که به طلای مایع مراکش معروف است، از آجیل درختان آرگان گرفته شده و دنیای زیبایی را طوفانی کرده است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی است که سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد و از شکستگی مو جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال بهترین روغن برای رشد موهای ریخته شده هستید روغن آرگان یکی از بهترینهاست.

نحوه استفاده: درست مانند روغن کرچک، روغن آرگان نیز یکی از بهترین روغن برای رشد مو است ولی کمی غلیظ و چسبناک است، اما مانند روغن کرچک چرب نیست. روغن آرگان را می‌توان مستقیماً از بطری استفاده کرد. اما توصیه می‌شود آن را روی تارهای مو بمالید نه روی ریشه. از روغن آرگان می‌توان برای تهیه ماسک مو نیز استفاده کرد.

  روغن املا

روغن املا از چند جنبه مختلف در رشد مو تأثیر می‌گذارد. استفاده از روغن املا به صورت منظم و پیگیرانه، اول از همه جلوی ریزش مو را می‌گیرد. در واقع ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این ماده طبیعی وجود دارد، فولیکول مو را تقویت کرده و به آن استحکام می‌بخشد. همین موضوع باعث کاهش ریزش مو می‌شود. از طرفی ماساژ این روغن بر روی پوست سر، عارضه‌های این ناحیه را درمان می‌کند. این عارضه ممکن است خشکی حاد باشد یا شوره سر. همچنین انواع عفونت‌های انگلی یا شپش از طریق این ماده درمان می‌شود. با برطرف شدن عارضه‌های پوست سر و تقویت آن، رشد مو بهبود پیدا می‌کند.

  روغن رزماری

در سال ۲۰۱۵ به منظور مقایسه تأثیر ماینوکسیدیل و روغن رزماری در رشد مو، بررسی‌هایی انجام گرفت. نتیجه این تحقیقات که شش ماه به طول انجامید، حقیقت جالبی را رو کرد. بر اساس این مطالعه، هر دو ماده به یک اندازه در تحریک پوست سر و رشد مو تأثیر می‌گذارند. ماینوکسیدیل یک داروی شیمیایی شناخته شده در تقویت رشد مو است. بنابراین برابری روغن رزماری به لحاظ تأثیرگذاری بر رشد مو یک امتیاز بزرگ برای آن محسوب می‌شود. با این تفاسیر خرید روغن رزماری مطمئناً اقدام عاقلانه‌تری نسبت به خرید ماینوکسیدیل است. چرا که روغن رزماری یک ماده طبیعی بی ضرر با خاصیتی درست مساوی با یک ماده شیمیایی رشد مو است.

روغن سیاه دانه برای مو

اگر به دنبال روغن برای جلوگیری از ریزش مو باشید، احتمالا روغن سیاه دانه نیز به شما معرفی می‌شود. تقریبا همه ترکیباتی که برای تغذیه مو به آنها نیاز دارید در روغن سیاه دانه وجود دارد. به همین دلیل به ویژه در طب سنتی از این روغن به عنوان بهترین روغن برای ریزش مو یاد می‌شود. روغن سیاه دانه از دانه‌های گیاه سیاه‌دانه استخراج می‌شود. این روغن حاوی تیموکینون است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار آمده و با حذف رادیکال‌های آزاد از بدن در جلوگیری از ریزش مو نقش دارد.

فواید روغن سیاه دانه برای مو را می‌توان اینچنین برشمرد:

  1.     بهبود شوره سر
  2.     تقویت رشد موها
  3.     افزایش رطوبت رسانی به موها
  4.     جلوگیری از ریزش مو
  5.     بهبود تحریک‌های پوستی در کف سر (تسکین پوست سر به دلیل خارش و …)

روغن درخت چای

یکی دیگر از روغن‌های موثر برای رشد مو، روغن درخت چای است که خواص ضد میکروبی و پاک کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از این روغن می‌توان از خشکی و شوره سر پیشگیری به عمل آورد. روغن درخت چای به پوست سر کمک می‌کند تا مواد مغذی را به شکل موثر جذب نماید و منجر به تحریک فولیکول‌های مو برای رشد شود. روغن درخت چای بسیار غلیظ است و در کنار یک روغن حامل باید از آن استفاده کنید تا کمی رقیق‌تر شود. دیگر مزیت استفاده از روغن درخت چای این است که اگر پوست سرتان چرب باشد، آن را عمیقا تمیز و پاکیزه می‌کند. اگر موهای ظریف و شکننده دارید حتما استفاده از روغن درخت چای را امتحان کنید.

روغن نعنا فلفلی

هنگامی که روغن نعنای تند را به پوست سر خود می‌زنید، گردش خون افزایش می‌یابد و همین عامل می‌تواند به رشد مو در مرحله آناژن کمک کند. این روغن می‌تواند به عمق فولیکول‌های مو نفوذ کرده و رشد کلی موها را بهبود بخشد. ۲ قطره اسانس نعناع فلفلی را با یک روغن حامل ترکیب کرده و به مدت ۵ دقیقه پوست سر خود را با آن ماساژ دهید تا موثر واقع شود.

بهترین روغن برای رشد موی کودکان

خرید محصولی برای رشد موی نوزاد آسان نیست. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب آنها برای والدین می‌تواند بسیار سخت باشد. شما باید قبلاً لوسیون بچه و پودر بچه برای نوزاد خود خریداری کرده باشید، اما روغن مو چطور؟ شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که بهترین روغن برای رشد موی کودکان کدام است؟ نگران نباشید! ما لیستی از روغن های مو را آماده کرده‌ایم که برای موهای فرزند کوچک شما مفید است. چند روغن خوب مناسبِ موی کودک که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید که نه تنها موهای کوچک شما را تغذیه می‌کند، بلکه موهای او را صاف و براق می‌کند.

1. روغن موی کودک هیمالیا Himalaya Baby Hair Oil

روغن موی هیمالیا که حاوی خواص آملا، گوتو کولا و متی است، موهای کودک شما را نرم و سالم نگه می‌دارد. این محصول می‌تواند بهترین روغن برای رشد موی نوزاد باشد. در توضیحات این محصول آمده که این روغن چسبناک نیست و بدون به جا گذاشتن لک می‌باشد. همچنین دارای فرمولی سبک و بدون چربی است. این محصول با موادی ساخته شده است که به رشد مو کمک می‌کند و خارش پوست سر را از بین می‌برد. این روغن فاقد پارابن، الکل و سایر موادی است که برای پوست کودک شما مضر هستند و آن را به بهترین روغن کودک تبدیل می کند.

2. دابور بادام Dabur Badam Tail

این روغن 100 درصد خالص از برند دابور، از بهترین بادام طبیعی استخراج می‌شود. ماساژ دادن موها و پوست سر کودک با روغن به گرم شدن مغز و تقویت اعصاب و البته سلامت و براق شدن موهای او کمک می‌کند. توضیحات محصول می‌گوید که این روغن بادام صد در صد خالص دابور را می‌توان برای مو و همچنین بدن نوزاد نیز استفاده کرد. استفاده منظم از آن روی موهای کودک باعث تقویت مو و پوست سر او می‌شود. از آنجایی که این محصول از روغن بادام گرفته شده می‌توان از آن به عنوان بهترین روغن برای رشد مو نام برد. همچنین از آن برای ماساژ نیز استفاده کرد، زیرا به تقویت بدن کمک می‌کند.