فرهنگ و هنر

روایت یک ترور – ایران تودی

آیت الله محمد صدوقی ، نماینده مردم ایزدی در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام جمعه این شهر ، در 11 ژوئیه 1982 ، همزمان با دهم ماه رمضان ترور شد. سازمان خلق مجاهدین (مجاهدین).

به گزارش ایران تودی ، آیت الله صدوقی به نقل از کتاب شهدای محراب و دفاع مقدس که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال 1397 منتشر شده است ، دیدار با خانواده های شهدا را روایت می کند:

“من یک مادر شهید را در میبد ملاقات کردم. او چنان لبخند زد که تنها چیزی که به یاد نمی آورد شهادت پسرش بود. او چنان خوشحال بود که همه در آنجا تعجب کردند. بعد از آوردن خانواده دیگر آه و ناله ای نکرد فرزند شهید. مادر شهید گفت. این فرزند من بود. من 4 فرزند دیگر دارم و می خواهم هر 4 فرزندم را در راه خدا فدا کنم و پس از دادن فرزندانم ، من و شوهرم به جبهه ها می رویم و به شهادت برسند.

به رحمتابا رفتم و وقتی وارد خانه شدم ، اتفاقاً مادر خندان اولین شهید شدم. در اینجا تصاویری از فرزندش و تصویری از گلوله خوردن فرزندش ، تصویری از کودک خود در کفن است. خدا چقدر در این خانواده ها موفق بوده است.

وی گفت ملاقات با خانواده های شهدا آنقدر بر من تأثیرگذار بود که من از خدا می خواستم که به فیض شهادت نیز دست یابم و در نتیجه این خانواده ها به اسلام شهادت می بخشند ، ما به آنچه که به آنها اسلام داده ایم ، دست خواهیم یافت بزرگان فواید.

شهید صدوقی علی رغم کهولت سن ، اغلب در سنگرها دیده می شد. در دوره کسالت ، آنها شخصاً به خط مقدم می رفتند و با مبارزان اسلام ملاقات می کردند و چند روزی رزمندگان را همراهی می کردند و از آنها الهام می گرفتند.

حضور پررنگ و حساس وی در تاریخ انقلاب ، منافقین را به ترور مکرر شهید سوق داد که در بسیاری از موارد ناکام ماند ، اما سرانجام توانستند او را به درجه رفیع شهادت برسانند. “هنگامی که وی به شهادت رسید ، برخی ایستگاه های رادیویی خارجی اعلام کردند که مرد شماره دو انقلاب کشته شده است.”

انتهای پیام