عمومی

رسوایی انتقام‌گیری حیثیتی در آستارا و حریم خصوصی متهمان

مردی ترسیده به هر دری از خیابان می زند و هیچ کس آماده نیست که در را برای او باز کند ، زیرا همانطور که در خیابان دیده می شود ، گویی او کاملا برهنه و بدون هیچ گونه وضعی بر بدن متولد شده است. .

این خلاصه ای از فیلمی است که طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی به نمایش درآمده و واکنش های بسیاری را در کاربران ایجاد کرده است. واکنش های خلاصه: شرمنده این مرد!

روز گذشته دادگاه گیلان قول داد دادستان رشت ، این مرد گفت که یکی از دفاتر آستارا اقدام زشتی را انجام داده است.

رسوایی انتقام در آستارا و رازداری مظنون

خبرگزاری رکنا همچنین تصاویر تکان دهنده ای را منتشر کرد که برخی از آنها تحت پوشش قرار گرفت: رئیس بیمه پزشکی آستارا هنگامی که با تنهایی بدی با یک زن متاهل مواجه شده بود ، در معرض دید قرار گرفت. رئیس بیمه پزشکی آستارا توسط افراد عصبانی از ساختمان اداره خارج و برهنه و سخت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. رئیس بیمه پزشکی آستارا پس از انتشار فیلم های برهنه و عکس های شخصی با یک زن متاهل در محل کار دستگیر شد و پس از این فاجعه ، رئیس بیمه پزشکی آستارا اخراج شد.

هیچ کس در قبح و انزجار عملی که باعث ایجاد این موج اخبار شده شک ندارد ، اما این س theال اینجاست که آیا تبدیل فیلم و عکس شخصی که در خیابان متولد شده و مرتکب این عمل زشت شده است ، از نظر قانونی امکان پذیر است؟ به ظاهر جامعه گسترده و روسپی گری عادی؟

برای پاسخگویی قانونی به این س firstال ، ابتدا باید دو مفهوم بررسی شود: اول اتهامات وارد شده علیه این شخص و دستیارش و دوم محدودیت های محرمانه بودن این متهمان.

متهم به روابط نامشروع و زنای محصنه

به مفهوم اول ، مطابق ماده 637 قانون مجازات اسلامی ، باید اتهامات ارتباط غیرقانونی مطرح شود. در این مقاله آمده است: “اگر زن و مردی که با هم نسبتی نداشته باشند مرتکب عمل غیرقانونی غیر از زنای محصنه یا زنا شوند ، مانند زنا یا زنا ، به نود ضربه شلاق محکوم می شوند. نه ضربه.” و اگر اکراه داشته باشند ، فقط کسانی که نمی خواهند مجازات شوند. “

می توان گفت که متهم شدن این دو متهم به «زنای محصنه» خصوصاً زنای محصنه بسیار دشوار است ، زیرا جرم زنا از طرف خداست و اثبات آن بسیار دشوار است. در یکی از روش های اثبات هوش ، متهم خردمند و بالغ باید به قاضی اعتراف کند که چهار مرتبه داوطلبانه این عمل زشت را مرتکب شده است. یا 4 مرد صالح یا 3 مرد صالح و 2 زن صالح باید در برابر قاضی شهادت دهند که اعمال بد آنها را در یک زمان و مکان با چشم خود می بیند و اگر یکی از این افراد مانند دیگران موضوع را توضیح نداد ، باید شهادت علیه حد غضف (انتساب زنا به شخص دیگر).) محکوم شد. نکته این است که شرط شهود “عادلانه” این است که اگر چهار مرد با هم شاهد این عمل ناپسند باشند ، نباید از ویژگی “عدالت” برخوردار باشند ، زیرا یک مرد عادل (از طرف دیگر ، یک گناهکار) نباید مرتکب بزرگی شود گناه ، و نباید گناهان کوچک اصرار ورزد. همراه با 3 مرد دیگر یا 2 مرد و 2 زن که شاهد یک عمل بد با دقت ذکر شده در کتاب های شریعت بوده اند ، یا این کار را به طور تصادفی و در شرایط استثنایی انجام داده اند نمی توان عادلانه تلقی کرد زیرا وی این عمل را گناهی اساسی دانسته یا دیده است.

راه سوم برای اثبات جرم زنا ، دانش قاضی است که طبیعتاً باید طبق شواهد و نشانه ها (علائم و نشانه ها) دانش کسب کند که دسترسی به دانش نیز حکم است. یعنی یک قاضی نمی تواند دانش را با علائم و نشانه ها کسب کند و قاضی دیگری هم با همان علائم و نشانه ها نمی تواند دانش کسب کند. نکته مهم این است که قاضی از نظر قانون مجاز نیست و اگر شاهدان عادلانه چنین اتهاماتی وجود نداشته باشد یا متهم مطابق با قوانین شرع اعتراف نکرده باشد ، همانطور که ماده 102 قانون پیش بینی کرده است ، پرونده مورد تحقیق و نقل قرار خواهد گرفت. مطابق ماده 1 ، یک قاضی کاملاً قانونی و حتی یک مجرم نظم داده شد.

در این مقاله آمده است: “انجام هرگونه تحقیق در مورد جرایم علیه عفت ممنوع است و از هیچ کس نباید در این زمینه سال شود مگر اینکه جرم قابل مشاهده و ادعا باشد ، یا اگر خشن یا سازمان یافته باشد.” در این مورد ، تعقیب و تحقیق فقط تحت شرایطی که توسط شکایت یا مقام قضایی تعیین شده است ، انجام می شود.

تبصره 1- در موارد نامناسب ، اگر شاکی وجود نداشته باشد و متهم در وهله اول قصد اعتراف داشته باشد ، قاضی به او توصیه می كند كه جرم را پوشانده و اعتراف نكند.

به گفته دادستان رشت ، هیچ جرمی مشاهده نشده است ، اما فرد یا افرادی در حال ضرب و شتم و ضبط فیلم از متهم بودند که در خیابان راه می رفت. از طرف دیگر ، سازماندهی این جنایت بسیار بعید است. این به جرایم سازمان یافته ، فساد ، فحشا و سایر انواع جرایم اشاره دارد. رسما بیان نشده است که آیا این پرونده شاکی خاص است (به عنوان مثال به عنوان شوهر زن دیگری در این پرونده) ، اما برخی از قضات معتقدند که در اصل نمی توان شوهر را به عنوان شاکی در جرایم علیه خود محاکمه کرد. پاکدامنی همسر منع شوهر ، که قبلاً به عنوان شاکی اقدامات غیرقانونی زن شکایت شده بودتصمیم قاضی و احتمال افزایش جرایم ناموسی“توضیح داده شد.

بنابراین به نظر می رسد باید اتهام اصلی این متهمان را روابط نامشروع قلمداد کرد و تحقیقات و صدور حکم را به دادگاه کیفری 2 رشت منتقل کرد. از یک سو ، یکی از متهمان رئیس اداره شهر است و طبق ماده 308 قانون آیین دادرسی کیفری ، وی باید در دادگاه صالح مرکز استان محاکمه شود ، از طرف دیگر ، وی متهم است از تماس غیرقانونی برخوردار است و مجازات یک باره (درجه 6) دارد. در صورت لزوم) و طبق ماده 306 قانون آیین دادرسی کیفری به تشخیص دادگاه کیفری 2 رأی صادر می شود و دادستانی حق ندارد برای بررسی موضوع

محرمانه بودن مظنونین

محرمانه بودن این متهمان نکته مهم دیگر در این پرونده است. حال ، اگر از بسیاری از ساکنان شهر س areال شود که خانواده هر دو متهم چه کسانی هستند ، یافتن پاسخ به راحتی امکان پذیر است. به عبارت دیگر ، این رسوایی حریم خصوصی نه تنها متهم ، بلکه اعضای خانواده و قبیله را نیز به هم زد.

اما قبل از آن ، آیا باید بررسی شود که آیا کسی حق فیلمبرداری و عکس گرفتن از این حادثه را دارد ، یا ارسال تصاویر زشت از متهم که در آن شرایط در خیابان قدم می زند؟

قبل از پاسخ دادن ، باید توجه داشت که محل کار (دفتر بیمه سلامت) حریم خصوصی کارمند نیست. حتی عکس گرفتن در محل کار نیز بخشی از زندگی شخصی او نیست. شاید به این دلیل که دفتر یک سازمان دولتی به وزارت بهداشت وابسته است ، این رازداری (قابل مشاهده) نمی تواند برای افراد (کارمندان یا مشتریان) در کشوی بسته فاش شود یا در سند یا مطالب شخص وجود نداشته باشد. محتویات کیسه یا جیب. بنابراین مخفی نیست که یک کارمند را پشت میز ببینید یا از او فیلم بگیرید. این خطای غیرقابل بخشش است که کارمندی دزدیده می شود و اختیارات خود را از او سلب می کنند و متهم به کار زشتی در دفتر کار و محل خدمت خود به مردم می شود.

اینکه این فرد که ظاهری منفی و زشت دارد در انظار عمومی پوشیده نیست ، پوشیده نیست. اوه ، شاید همه در خیابان قدم بزنند ، اما دیگران دور او جمع نمی شوند و عکس نمی گیرند. اما مهمترین نکته در اینجا غیرقانونی بودن و غیرقانونی بودن عمل فیلمبرداری از رفتارهای زشت کارمند در محل کار و انتشار آن است. این حرمت مذهبی برای گرفتن عکس از یک مرد برهنه در خیابان های عمومی دو چندان می شود. زیرا رفتار زشت این افراد خود منجر به کار حرام می شود و در طولانی مدت گناه را تعمیم می دهد و از زشتی و زشتی آن می کاهد.

درست است که متهمان ارتکاب چنین جرائم جنسی به اتهام “اشتباه در اصل فساد” و “رد کسانی که زشت را نقض می کنند” باید مطابق قانون محاکمه و مجازات شوند ، اما هیچ کس آنها را به استناد ماده 14 منتشر نکرد قانون جرایم اینترنتی ، قابل محاکمه و مجازات است. در این مقاله آمده است: شخصی که محتوای غیراخلاقی را از طریق سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده منتشر یا پخش یا تجارت می کند ، یا اهداف تجاری یا فسادی را تولید یا نگهداری یا حفظ می کند ، به مدت نود و یک تا دو سال حبس می شود. از پنج میلیون (5،000،000) ریال تا چهل میلیون (40،000،000) ریال یا هر دو.

در تبصره 1 این ماده آمده است كه ارتكاب اقدامات فوق در رابطه با مطالب مبتذل موجب مجازات حداقل یكی از مجازات های فوق خواهد بود. آثار محتوا و فحاشی متعلق به آثاری با صحنه ها و تصاویر زشت است ….

آنچه در یادداشت 4 می خوانیم: محتوای پورنوگرافی یک تصویر ، صدا یا متن یا متن واقعی یا غیر واقعی است که برهنگی کامل زن یا مرد یا دستگاه تناسلی یا رابطه جنسی یا فعالیت جنسی مرد را بیان می کند.

ظاهراً ، در مورد ضبط رفتارهای زشت این افراد در صحنه جنایت و همچنین گرفتن و انتشار عکس های برهنه متهمان در خیابان ، قانون مشخصی وجود دارد و این افراد به دلیل اقدامات آنها .

این مسئله وقتی حساسیت بیشتری پیدا می کند که مشخص شود نوعی انتقام شرافتمندانه است که می توان در محل کار متهمان دوربین قرار داد و آنها را از محیط عملیاتی زشت خارج کرد و فیلم های آنها را تیراندازی و پخش کرد. نزدیکان مظنونان در این جنایات نقش داشتند.

* وکیل

47231