حوادث

تأمین امنیت فرزندان در آموزش برخط با اعمال تنظیمات حریم خصوصی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: آموزش مجازی برای دانش آموزان راهی است که ما قبل از شیوع ویروس کرونا در آن نرفته بودیم و ما هیچ تجربه ای در این زمینه نداریم. به همین دلیل نقش خانواده ها در آموزش مجازی دانش آموزان دو چندان است و علاوه بر مسائل آموزشی ، آنها باید به ایمنی دانش آموزان نیز توجه کنند.

به گزارش ایران تودی ، سرهنگ دوم علی محمد رجبی وی در اولین روز اسکن محبوب کودکان سایبری با عنوان “کودکان سایبری ، کرونا و آموزش مجازی” گفت: “نادیده گرفتن اقدامات امنیتی ساده برای فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی ، نه تنها می تواند آنها را در مجرمان سایبری به دام بیندازد ، بلکه گاهی اوقات عواقب و آسیب های جبران ناپذیر. “var.

وی خواستار فعال سازی تنظیمات امنیتی و به روزرسانی برنامه ضد بدافزار سیستم دانشجویی شد و افزود: خانواده ها به روزرسانی و نصب وصله های امنیتی را در برنامه های آموزش آنلاین و سیستم عامل رایانه خانگی فراموش نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA گفت: این مدرسه فقط فرصت های آموزشی را برای کودکان فراهم می کند و سلامت جسمی ، روحی و روانی کودکان را در مدارس توسعه می دهد. روزها گذشته و استفاده مداوم از تلفن میزان آسیب های جسمی مانند چاقی ، مشکلات حرکتی و ضعف بینایی را افزایش می دهد.

وی افزود: خانواده ها باید هنگام استفاده کودکان از فضای مجازی و اینترنت بسیار حساس باشند و دسترسی به فضای مجازی ، تلفن و رایانه های اصطکاک در خارج از مدرسه را محدود کرده و آنها را مجبور به انجام فعالیت بدنی و گفتگو با اعضای خانواده کنند.

رجبی تأکید کرد: خانواده ها از نظر آموزش آنلاین باید خطر اعتیاد به اینترنت دانش آموزان را جدی بگیرند و اطمینان حاصل کنند که دستگاه های استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند مانند تلفن برای کودکان را مشاهده می کنند.

وی استفاده از پاک کننده ها توسط دانش آموزان را مقدمه ای برای هر محتوا عنوان کرد و گفت: معلمان باید بتوانند به راحتی آموزش و مشق شب را برای دانش آموزان بگنجانند و از عدم نصب پاک کننده توسط دانش آموزان و والدین اطمینان حاصل کنند.

رجبی با تأکید بر اهمیت توجه به حریم خصوصی و تنظیمات امنیتی در پیام رسانهای خوشحال اظهار داشت: والدین باید با تنظیم رمز ورود مناسب ، فعال سازی تأیید دو مرحله ای و اعمال تنظیمات حریم خصوصی ، امنیت کودکان خود را در آموزش آنلاین تضمین کنند.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA افزود: تمیزی وسایلی که دانش آموزان برای اتصال و یادگیری از اینترنت به آنها نیاز دارند ، یک ضرورت است زیرا ذخیره عکس های شخصی و خانوادگی والدین و اطلاعات مهم مشاغل خطرناک است. برای دسترسی کودکان به این اطلاعات محرمانه و شخصی. در صورت غفلت ، ممکن است این اطلاعات به طور ناخواسته به سرقت رفته یا افشا شود.

رجبی به دانشجویان حاضر در هر کلاس آموزش آنلاین توصیه کرد: اطمینان حاصل کنید که نرم افزار یا برنامه را بصورت آنلاین از فروشگاه های معتبر محلی دریافت می کنید و اطلاعات مهم و محرمانه را مطابق با نیاز دسترسی به اطلاعات سیستم در سیستم نگه دارید. از منزوی کردن خود بپرهیزید.

به گفته وی ، نرم افزار مخرب ، استفاده از سیم کارت کودک ، رمزگذاری اطلاعات مهم روی تلفن یا مالش دانش آموز توسط رایانه از مواردی است که می تواند به دانشجویان در آموزش آنلاین کمک کند.

سپس رجبی با تأکید بر اینکه با تعیین نام کاربری و رمز عبور مناسب ، باید کلاس های آموزش آنلاین قفل شود و از حضور دیگران در این کلاس ها جلوگیری شود ، از مدارس و دانشکده ها خواست که به کاربران میهمان اجازه شرکت در کلاس های آموزش آنلاین را ندهند.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA ادامه داد: متأسفانه برخی از مدارس و کالج هایی که کلاس های آموزش آنلاین را برگزار می کنند بدون نام کاربری و رمز عبور در دسترس هستند ، بنابراین هر کسی می تواند به راحتی آدرس سرور را وارد کرده و شماره اتاق را وارد کند. ” جلسه مجازی یا کلاس مجازی.

وی بابیان اینکه هیچ سهل انگاری وجود ندارد گفت: کادر فنی در این مدارس و دانشکده ها نه تنها باید امنیت زیرساخت ها را تضمین کنند بلکه ایمنی کاربران کلاس آنلاین را نیز جدی بگیرند و با اختصاص نام و رمز عبور مناسب به دیگران اجازه شرکت در کلاس های آنلاین را ندهند

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تعریف کاربر میهمان از کاربران کلاس های آنلاین را نقض امنیت خواند و گفت: علاوه بر نقض قوانین این آموزش ها ، حضور کاربر مهمان در آموزش آنلاین کلاسها می توانند اطلاعات کاربران دیگر را بدزدند. “انجام می شود و اگر چیزی در کلاس آنلاین باشد ، توسط کاربران مهمان در فضای سایبری به اشتراک گذاشته می شود. گاهی اوقات اشتراک گذاری باعث می شود اعتبار کاربر یا معلم خصوصی خدشه دار شود.

وی ادامه داد: مربیان و معلمان باید در نظر داشته باشند كه هنگام تدریس در كلاس های آنلاین برنامه های ضبط صدا و فیلم ضبط و پخش می شود ، بنابراین باید فقط در كلاس های آنلاین به اشتراك گذاشته شود و از توزیع و اشتراک سایر مطالب جدا باشد

رجبی تأکید کرد: هنگام مراجعه به آموزش آنلاین ، به متقاضیان باید اطلاع داده شود که باید نام کاربری و رمز عبور خود را مخفی نگه دارند تا آن را به کسی ندهند.

وی یادآور شد: دانش آموزان باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که هرگونه سو abuse استفاده ، پخش و پخش مجدد فیلم های توهین آمیز به معلمان کلاس و معلمان آنلاین ، مشمول قانون جرایم رایانه ای است و در صورت شکایت مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA گفت: پلیس FATA آماده پاسخگویی 24 ساعته به شهروندان است و کاربران می توانند موارد مشکوک را از طریق وب سایت پلیس FATA گزارش دهند. Www. پلیس سایبری. ” مرکز اورژانس سایبری را با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام