عمومی

اصل بر آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت پروتکل هاست

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ساعت 18:30 در برنامه گفتگوی ایران تودی گفت: در جلسات ما با وزارت بهداشت ، آنها معتقد بودند که باید یک پروتکل جدی در تمام مناطق کشور اعم از سفید ، زرد یا قرمز اعمال شود.

وی افزود: این شرایط زرد ، سفید و قرمز پایدار نیستند و اصل تصمیم رئیس ستاد کرونا مشارکت دانشجویان مطابق آموزش حضوری و پروتکل ها بود.

حاجی میرزایی گفت: بدون شک اگر مثلاً به ما اطلاع داده شود به دلیل شیوع بیماری اوضاع در یک منطقه به گونه ای است که امکان حضور دانش آموزان در آن وجود ندارد ، مدارس آن منطقه را تعطیل خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش به خانواده ها اطمینان داد که علی رغم همه چیز در کرونا ، بستن همه چیز و نشستن در خانه غیرممکن است: کبد شما نیز کبد ما است و بازگشایی مدارس با ستاد ملی کرونا و شخص وزیر بهداشت موافقت می کند. دستورالعمل ها نیز توسط وزارت بهداشت اعلام شده است.

وی گفت: “اگر اتفاق بدی رخ دهد ، خانواده ها می توانند از مدارس شکایت کنند.” “اگر پروتکل اجرا نشود ، افرادی که این قانون را رعایت نمی کنند باید جریمه شوند.” ما به آنها گفتیم که بر اجرای پروتکل ها نظارت کنند. تمام تلاش ما این است که این کار را جدی و سخت انجام دهیم. رعایت پروتکل برای مدیر اجباری است ، وی باید آن را اعمال کند ، اما آیا می توان در جایی که فرد آلوده است تعیین کرد؟

وی گفت: “ما دائماً اوضاع را رصد می کنیم و در صورت مواجه شدن با شرایط دیگر در تصمیمات خود تجدیدنظر خواهیم کرد.”

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این پروتکل به همه مدیران تحویل داده شده است ، گفت: طبق این پروتکل ، فاصله دانش آموزان باید حداقل یک متر باشد و کودکان باید حداکثر 35 دقیقه در کلاس باشند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه نمی توان تعلیم را تعطیل کرد ، اظهار داشت: “به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان ، مدیران اجازه دارند دانش آموزان را گروه بندی کنند.”

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما یک ارگان رسمی هستیم و تابع دستگاه های رسمی هستیم ، گفت: هیچ تضادی بین اینکه چرا مدارس دولتی تشکیل می شود و نماز جماعت تعطیل است یا جمعه ها وجود ندارد ، بین کلاس 10 نفره و عمومی تفاوت وجود دارد. -کجا برم

حاجی با بیان اینکه ما باید به فرزندان خود نیز اعتماد کنیم گفت: دانش آموزان باید یاد بگیرند که در این شرایط و خطرات از خود مراقبت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تصویب ، اعلام و توزیع بودجه مورد نیاز ، همه موارد لازم برای تأمین و آماده سازی خدمات بهداشتی مدارس را انجام داده ایم كه تاكنون 130 میلیارد تومان در واحدهای استانی توزیع و به بهره برداری رسیده است ، به همان اندازه كه اطلاعات ارائه و توزیع می شود

وی گفت: “دانش آموزان باید از زمان خروج از خانه تا بازگشت به خانه ماسك بزنند. مدارس مسئول ضدعفونی هستند و همه كاركنان مدرسه باید بهداشت و ماسك داشته باشند.”

حاجی میرزایی با بیان اینکه دو سوم دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند ، اضافه کرد: “ما انواع مختلف خدمات آموزشی را ارائه خواهیم داد و آنها را در دسترس همه دانش آموزان قرار خواهیم داد. علاوه بر آموزش حضوری ، آموزش مجازی و تلویزیونی نیز برنامه ریزی شده است.” مدرسه تلویزیون فردا ، 6 سپتامبر ، ساعت 22:00 روز پخش های آموزشی آغاز می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به خصوص با ایجاد فضاهای رسانه ای در فضای مجازی ، ممکن است جریاناتی در پس شایعاتی وجود داشته باشد که نمی خواهند سال تحصیلی را بگذرانند. اما قطعاً هر جا حضور دانش آموزان خطرناک اعلام شود ، تعطیل خواهیم کرد.

وی گفت: “شوراهای آموزش و پرورش برای رسیدگی به مشکلات خانواده ها تحت این پروتکل توانمند شده اند.” وی گفت: “من خانواده ها را تشویق می كنم كه دانش آموزان را به مدرسه بیاورند زیرا خطر زیادی برای ترك دانش آموزان وجود دارد.”

حاجی میرزایی درباره نسخه جدید برنامه شاد نیز گفت: شبکه شاد از فردا آماده است. شرکت های توسعه یافته برگزاری کلاسهای آنلاین ، حضور ، امتحانات ، تدوین سوابق تحصیلی و … فرصت برای افراد فراهم شده و در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد امکان دسترسی به نرم افزار را ندارند ، گفت: “بیش از 3 میلیون نفر دسترسی به شبکه ندارند.” گفتم همه مشکلی ندارند. با آموزش حضوری و تلویزیون می توان آن را جبران کرد. 22 ساعت در روز توسط شبکه های مختلف برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است. اگر امکان رفتن به مدرسه ، استفاده از شاد و تلویزیون وجود ندارد ، این کار را یکی یکی انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد افتتاحیه بوفه ها گفت: سفره خانه ها فعال نیستند. دانش آموزان می توانند چیزی با خود بیاورند. ساعات کلاس نیز کوتاه شده و حضور تقریباً به نصف کاهش می یابد. مدارس ساعت 10 یا 11 تعطیل است.

حاجی میرزایی همچنین درباره چگونگی خدمت به دانشجویان استثنایی گفت: سازمان دانشجویی نیز در شبکه شادی برنامه دارد. تعداد استثنائات از نظر تعداد دانش آموزان بسیار کم است و گاهی اوقات با هر عملیات آموزشی صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد رعایت پروتکل ها در سرویس مدرسه توضیح داد: همان پروتکل مدرسه برای خدمات این است که پیاده روی ها ظرفیت چند نفر را دارند ، محیط ماشین باید پس از بازدید ضد عفونی و ضد عفونی شود. این کار از طریق کمیسیونی تحت نظارت وزارت کشور انجام می شود که توسط انجمن والدین و مربیان نیز قابل نظارت است.

وی اظهار داشت: نظارت امسال بسیار متفاوت از سالهای گذشته است و باید 100٪ هوشیار باشیم و اوضاع را رصد کنیم ، مدارس باید همیشه نافرمانی کنند و مدیران ، خانواده ها ، انجمن اولیا و معلمان باید مطابق با پروتکل های امسال نظارت کنند. خانواده ها کار درستی انجام نمی دهند ، ما با پدیده ای روبرو هستیم که زمان مشخصی برای پایان دادن به آن نداریم و باید با آن زندگی کنیم و فاصله معلمان و دانش آموزان از مدرسه می تواند آنها را بیمار کند.

فیلم کامل مصاحبه وزیر آموزش و پرورش با ایران تودی: