عمومی

آخرین جلسه دادگاه رئیس سابق خصوصی‌سازی

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،
به گزارش مرکز رسانه های دادگاه ، در آغاز جلسه ، قاضی از متهم پوری حسینی خواست تا برای گرفتن آخرین دفاع خود موضع گیری کند.

قاضی سپس اتهامات از جمله نقض سیستم اقتصادی و تولیدی کشور را به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی انتقال شرکت های دولتی به بخش خصوصی به پوری حسینی اعلام کرد.

متهم پوری حسینی در آخرین دفاع خود اظهار داشت: اعم از بی تفاوتی یا زیاده خواهی یا عدم رعایت تشریفات قانونی در روند انتقال صحت دارد ، باید بگویم که هیچ نظمی یا اقدامی در این روندها وجود نداشته است. من وجود ندارم ، بنابراین هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم.

مظنون پوری حسینی اضافه کرد: دولت به جای بدهی شرکت ماشین سازی را به صندوق فولاد منتقل کرد و سازمان خصوصی سازی نیز شرکت ماشین سازی را به عنوان نماینده صندوق به قربانعلی فرخزاد منتقل کرد.

مظنون ، پوری حسینی ، روند تحویل شرکت حمل و نقل خلیج فارس را توصیف کرد.

وی در مورد روند واگذاری اریتک گفت: “مطابق ماده 24.3 قانون ماده 44 ، مدیران شرکت ها نمی توانند خریدار سهام به حراج گذاشته شده باشند. توانست بدست آورد.

متهم پوری حسینی گفت: در مدت زمانی که به عنوان رئیس سازمان خصوصی سازی مشغول به کار شدم ، من به هیچ وجه دستور و تصمیم نمی گرفتم و همه اقدامات من منوط به تصویب هیئت انتقال و در مواردی هیئت دولت بود.

متهم افزود: هنگامی كه من خصوصی سازی را در سالهای 1992-1998 رهبری كردم ، هیچ اختیاری از هیئت انتقال به شركتهای واگذار به من داده نشد و من تنها دبیر هیئت واگذاری بودم.

مظنون ، پوری حسینی افزود: من به جز واگذاری پرسپولیس و استقلال که دارای برخی حساسیت ها هستند ، در هیچ جلسه حراجی شرکت نکردم و جلسات حراج توسط همکارانم انجام شد.

در پی دفاعیات متهم پوری حسینی ، قاضی دادگاه پایان دادرسی پرونده متهم را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات علیه میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در تاریخ 4 دسامبر در اولین بخش دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جواهری برگزار شد.

سخنگوی دادستان در اولین جلسه دادگاه درباره اتهامات علیه میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی اظهار داشت: پوری حسینی ، رئیس یک سازمان خصوصی متهم به نقض سیستم تولید کشور با جابجایی مجدد بنگاه های بزرگ دولتی و بدون طی مراحل قانونی است. 44 و مقررات مربوطه و اقدامات غیر قابل اعتماد.

سخنگوی دادستان گفت: عدم رعایت تشریفات قانونی منجر به عدم موفقیت مجموعه خصوصی سازی در دستیابی به اهداف خود یعنی افزایش کارایی و رقابت می شود. همچنین سطح تولید را کاهش داد و خطوط برخی از محصولات تولیدی را بست و منجر به اعتراضات کارگران شد.
بلالی گفت: عدم رعایت قوانین انتقال تأسیسات تولیدی و برخی از تأسیسات بزرگ تولید منجر به نقض سیستم تولید کشور شده است.