استان ها

ذوب آهن اصفهان ۱۰ درصد تولید فولاد کشور را دارد

منصور یزدی زاده با اشاره به اخبار آنلاین در اصفهان ، با اشاره به عملکرد سال 1999 و برنامه های آینده این شرکت ، اظهار داشت: سال 99 سال ویژه ای برای شیوع ویروس کرونا و محدود کردن صادرات و واردات مواد اولیه بود. مواد برای همه کشورها: در سال 1998 و 1999 ما 4 و 5 درصد افزایش داشتیم و در کل دو سال 9 درصد افزایش تولید داشتیم.

یزدی زاده با اشاره به دستاوردهای مهم شرکت ذوب آهن اصفهان تأکید کرد که وی گواهینامه استاندارد ملی ایران را برای تولید ریل های ملی دریافت کرده است ، رکورد 58000 تن تولید راه آهن ، افزایش 282 درصدی نسبت به سال 1398 ، طراحی و ساخت 60 E1A1 ریل ، شافت های R18 طراحی و ساخت 650 کارخانه نورد ، پذیرش ریل های ملی در بورس کالا ، انعقاد اولین قرارداد صادرات راه آهن و استفاده از ریل در 6 محور ریلی در کشور از جمله دستاوردهای ذوب آهن در سال 1999 بود.

تولید راه آهن آغاز تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا بود

یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن 10٪ تولید فولاد کشور را در اختیار دارد که این میزان مشابه 75٪ فولادسازان دیگر جهان است ، افزود: روش فولادسازان دیگر کشور مشابه 5٪ فولادسازان جهان است و به ذوب آهن اجازه می دهد تا در رقابت باقی بماند. یک استراتژی برای محصولات خود اتخاذ کرد ، که شروع تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بود ، و سپس سایر محصولات مانند سیم پیچ های صنعتی ، پر کردن سبد سازه های فلزی ، طراحی و ساخت از تیرهای نیمه سبک و … را به سفارش تولید قرار دهید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه کمبود مواد اولیه و نیاز به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از چالش های فولاد است ، اظهار داشت: امروز نیاز به تولید تیرهای فولادی با پرتو گسترده وجود دارد اما خاطرنشان کرد که این شرکت دارای ریل با سود بیشتر و سپس سیم پیچ ، در تولید قوس ، تیر و میله های تقویت کننده ساده فعالیت می کند.

وی با اشاره به بازسازی کوره بلند شماره یک پس از تعطیلی پنج ساله با تکیه بر ظرفیت داخلی شرکت و بومی سازی آن ، گفت: این پرونده ظرفیت تولید شرکت را 800000 تن در سال افزایش داد و خطر تولید فولاد را کاهش داد. “

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به بهبود وضعیت نقدینگی شرکت طی 10 سال گذشته اظهار داشت: طی یک سال گذشته سود شرکت به 15000 و 819 میلیارد روپیه رسیده است که نشان دهنده رشد درآمد شرکت و سود متمرکز بر تولید و فروش. برای محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر ، به دلیل ارزش افزوده بالاتر ، افزایش تورم و افزایش سطح عمومی قیمت ، صادرات متمرکز است.

245٪ افزایش سودآوری شرکتهای تابعه فولاد در سال 1999

وی یادآور شد: سودآوری شرکت های تابعه ذوب آهن نسبت به سال 1998 245 درصد افزایش داشته است.

یزدی زاده با اشاره به اینکه این شرکت با تلاش کارگران ذوب آهن توانسته است برای اولین بار طی یک دهه گذشته بر خسارات انباشته غلبه کند ، اظهار داشت: ذوب آهن برای اختصاص سهامداران و 500 نفر در سال 1999 برای اولین بار در یک دهه به این نقطه رسید. میلیارد سال گذشته. ما سود تومانی را پیش بینی کردیم اما به سود قابل توزیع 974 میلیارد تومان دست یافتیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به برخی از دستاوردهای مهم این شرکت گفت: خرید معادن ذغال سنگ سوادکوه ، اتمام فاز اول پروژه انتقال فاضلاب فولادشهر ، طراحی ، ساخت و نصب درب های 3 عنصر قابل انعطاف در صنعت سبز ، کسب دانش فنی نسوز افزایش 40000 میلیارد نوآوری در خط اعتباری آن ، گواهی تقدیر از بانک مرکزی و غیره

وی ادامه داد: یکی از عوامل مingثر در تولید فولاد عدم تأمین یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن است که یکی از عوامل اصلی تغییرات پی در پی در سال گذشته در وزارت صلح است.

یزدی زاده همچنین به برخی از چالش های پیش روی فولاد اشاره کرد و افزود: خشکسالی ، کمبود آب ، تأمین ناپایدار سنگ آهن ، فهرست فولاد ، سرمایه در گردش کم ، وقوع تاج ، ظرفیت پایین تولید زغال سنگ ، تغییر در هزینه های تولید ، عدم استفاده از گاز توسط چالش نیروگاه های این شرکت

وی گفت: مطمئنا اگر ذوب آهن امسال محدودیت آبی نداشت حداقل 50 هزار تن بیشتر تولید می کرد.

48