عمومیکسب و کار ایرانیان

بهترین کرم چین و چروک

ترکیبات یک کرم ضد چروک مناسب

قبل از بررسی محصولات، بد نیست نگاهی کلی به کرم چین و چروک گاتیو داشته باشیم. این نگاه کلی کمک می‌کند تا با دید بازتری، کرم مناسب را انتخاب کنیم. واقعیت این است که شما نمی‌توانید یک کرم ضد چروک همه فن حریف پیدا کنید؛ یعنی وجود تمام ترکیبات مفید در یک محصول، تقریبا یک ایده‌آل دست‌نیافتنی است. فقط کافی است بودجه خود را تعیین کنید و قیمت کرم گاتیو را مدنظر قرار دهید تا نیازهای پوست خود را بشناسید و کرم آبرسان و ضد چروک صورت را انتخاب کنید:

هیالورونیک اسید

ریشه بسیاری از چروک‌ها، به خشکی بیش از حد پوست برمی‌گردد. وقتی که پوست رطوبت ضروری خود را از دست می‌دهد، کم‌کم مستعد ظاهر شدن چروک می‌شود. هیالورونیک اسید یک ماده آبرسان قوی است که پوست صورت را به‌صورت عمقی و ساختاری مرطوب می‌کند

آلفاهیدروکسی اسید (گلایکولیک اسید) و بتاهیدروکسی اسید (سالسیلیک اسید)

این ترکیبات اسیدی، قرار نیست پوست شما را در معرض آسیب قرار دهند. گردش سلولی، یکی از عواملی است که شادابی و جوانی پوست شما را تضمین می‌کند. در واقع جایگزین شدن سلول‌های جدید به جای سلول‌های قدیمی و پیر، چرخه‌ای است که از ایجاد چروک پوست جلوگیری خواهد کرد. هیدروکسی اسیدها لایه‌بردارهای ملایم پوست هستند که اجازه نمی‌دهند سطح خارجی پوست صورت شما با سلول‌های پیر و فرسوده انباشته شود.

ویتامین‌ها

کارآمدترین ویتامین‌هایی که در بهبود علائم پیری پوست نقش دارند، ویتامین C و E هستند. ویتامین E در نقش یک آنتی‌اکسیدان بوده و آسیب اشعه‌های آفتاب و آلودگی‌های شناور در هوا را کاهش می‌دهد. همچنین با تحریک پوست به کلاژن‌سازی، استحکام و شادابی را به پوست برمی‌گرداند. ویتامین C نیز بمب روشن‌سازی و شادابی پوست است و در اکثر کرم‌های آبرسان و ضد چروک دیده می‌شود.

پپتیدها

پپتیدها با تحریک کلاژن‌سازی پوست، به یکدست شدن سطح پوست کمک می‌کنند. در واقع هرگونه جای جوش، جراحت و چین و چروک با استفاده مرتب از کرم ضد چروک حاوی پپتیدها، بهبود می‌یابد. این ماده موثر با نام‌های مختلفی از جمله Pentapeptides و Copper Peptides روی محصول درج می‌شود.

رتینول، ویتامین A خالص

یکی از ترکیباتی که تأثیرگذاری کرم ضد چروک را افزایش می‌دهد، رتینول یا ویتامین A است. این ماده در اکثر ضد چروک‌های مطرح بازار وجود داشته و پزشکان توصیه می‌کنند ضد چروکی بخرید که حاوی این ماده باشد. رتینول نیز با شناسایی عوامل تضعیف کلاژن‌سازی، آن را از بین برده و باز هم پوست را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند. اگر پوست حساس و واکنش‌پذیری دارید، از کرم‌های ضد چروک حاوی رتینول با احتیاط مصرف کنید و حتما قبل از استفاده، تست حساسیت بگیرید.

نیاسینامید برخلاف رتینول چندان مشهور نبوده و در برخی ضد چروک‌های خاص بازار وجود دارد. خاصیت ترمیم‌کنندگی این ماده فوق‌العاده بوده و در کنار کاهش چروک صورت خاصیت روشن‌کننده، ضد التهاب و کوچک‌کننده منافذ باز صورت دارد

آیا خرید کرم ضد چروک بدون نسخه واقعاً ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهند؟ بستگی دارد. مردم کرم ها و لوسیون های ضد چین چروک بدون نسخه را خریداری می‌کنند با این امید که این محصولات می توانند چین و چروک صورت را کاهش داده و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را بکاهند.

اینکه این محصولات کار می‌کنند یا نه اغلب به اجزای به کار رفته در محصولات و مدت زمان استفاده از آنها بستگی دارد. از آنجا که این کرم های چین و چروک بدون نسخه (OTC) به عنوان دارو طبقه بندی نمی شوند، برای اثبات اثربخشی آنها نیازی به انجام تحقیقات علمی نیست. اما اگر به دنبال لیفت فوری صورت در یک تیوپ هستید، احتمالاً آن را در کرم های ضد چروک OTC پیدا نمی کنید و باید به دنبال روش های تهاجمی‌تر و لیزر باشید. این محصولات  تاثیر دارند اما تاثیر آن ها آنقدر تهاجمی و سریع نیست حتی اگر شما از بهترین ضدچروک خارجی استفاده کنید.

استفاده مکرر از برندهای خوب این محصولات می‌تواند از چین و چروک‌های بیشتر به خوبی پیشگیری کند و تا حدی از آن ها بکاهد، اما نمیتواند یک شبه معجزه کند.

ترکیبات رایج در کرم های ضدچروک

رطوبت رسانی به تنهایی می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و سبب پیشگیری از چین و چروک شود. کرم مرطوب‌ کننده به طور موقت پوست را پر می کند، که باعث می‌شود خطوط و چین و چروک ها کمتر قابل مشاهده باشند. مرطوب کننده ها لوسیون ها، کرم ها ، ژل ها و سرم های ساخته شده از آب، روغن و سایر مواد مانند پروتئین، موم، گلیسیرین، لاکتات و اوره هستند.

کرم های چین و چروک اغلب مرطوب کننده با مواد فعال هستند که مزایای بیشتری را ارائه می دهند. البته سرم لیفتینگ گاتیو قیمت مناسب تری نسبت به کرم آن دارد. ترکیبات اضافه شده برای بهبود رنگ پوست، بافت، خطوط ریز و چین و چروک در نظر گرفته شده است. اثربخشی این محصولات تا حدی به نوع پوست شما و ماده یا اجزای فعال آن بستگی دارد.

برخی از این مواد رایج عبارت اند از:

رتینوئیدها: این اصطلاح برای ترکیبات ویتامین A مانند رتینول و رتینوئیک اسید استفاده می شود. این مواد مدتهاست که برای کمک به ترمیم پوست آسیب دیده از آفتاب و کاهش خطوط و چین و چروک های موضعی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویتامین C (اسید اسکوربیک). ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است، به این معنی که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند – مولکول های ناپایدار اکسیژن که سلول های پوست را تجزیه کرده و باعث ایجاد چین و چروک می شوند. ویتامین C به محافظت از پوست در برابر آسیب های نور خورشید و کاهش خطوط و چین و چروک کمک می‌کند.

هیدروکسی اسیدها: آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) شامل گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک اسید می‌باشند. از آنها برای از بین بردن سلول های مرده پوست (لایه برداری) استفاده می شود. استفاده منظم از محصولات AHA، پوست شما را برای جذب بهتر سایر محصولات آماده می کند و سبب رشد پوست جدید صاف و یکدست می‌شود.

AHA ها ، بتا هیدروکسیل اسیدها و شکل جدیدتری به نام پلی هیدروکسی اسید نیز در کاهش خطوط ریز و چین و چروک موثر هستند.

کوآنزیم Q10. این ماده به کاهش چین و چروک های ریز اطراف چشم و محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می‌کند.

پپتیدها: این مولکولها به طور طبیعی در موجودات زنده وجود دارند. برخی از پپتیدها قادر به تحریک تولید کلاژن هستند و نشان داده شده است که بافت و چین و چروک پوست را بهبود می بخشد.

عصاره چای. چای سبز، سیاه و اولانگ حاوی ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. کرم های چین و چروک به احتمال زیاد از عصاره چای سبز استفاده می کنند.

عصاره هسته انگور. عصاره هسته انگور علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، باعث تولید کلاژن نیز می شود.

نیاسینامید این آنتی اکسیدان قوی، با ویتامین B-3 (نیاسین) مرتبط است. این ماده کمک می‌کند پوست آب خود را از دست ندهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌خشد.