عمومی

تنها ۳۰ درصد کشاورزان اصفهان بیمه کشاورزی هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد رحمانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از یک میلیون و 200 هزار نفر از اعضای صندوق بیمه کشاورزی متحمل غرامت و خسارت به کشاورزی شده اند، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از اعضای صندوق بیمه کشاورزی خسارت دیده اند. یعنی این صندوق در سال گذشته حدود 800 میلیارد تومان دریافت کرده و حدود 3 هزار میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی استان اصفهان در سال گذشته 72 هزار عضو داشت. خسارت وارد شده در سال گذشته.»

رئیس اداره اصلی آگاهی و صدا و سیما بیمه کشاورزی گفت: اگر تعداد بیمه شدگان به جمعیت جامعه بیمه شده نزدیک شود، حق بیمه اعضا کاهش و هزینه غرامت افزایش می یابد و در نتیجه رضایتمندی بیشتری ایجاد می شود. . ایجاد می شود “. فرهنگ سازی var

رحمانی گفت: در حوزه بیمه کشاورزی مشکل بزرگی وجود دارد ربا وی گفت: استفاده از خدمات بیمه ای در جامعه ما مشکل فرهنگی دارد و از بیمه استفاده خوبی نمی شود، زیرا یا به اشتباه گزارش می شود. در باره شرکت ها و شرکت های بیمه خدمات جسورانه ای ارائه نکرده و یا به نظر می رسد ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت بیمه ای جبران نمی شود، گفت: فسلفه وجود و هدف بیمه خطر شکستن و تحمل صدمات و تامین ایمنی برای قربانیان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این صندوق خسارت وارده به کشاورزان را جبران می کند؟ وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته، صندوق بیمه کشاورزی از محصولات کشاورزان در زمان تولید در مقابل عوامل غیرمترقبه (یخبندان، سیل و آتش سوزی و…) محافظت می کند که باید از ضرر و زیان کاسته شود.

آموزش و صدا و سیما در پاسخ به اینکه اداره کل بیمه کشاورزی در 4 سال گذشته چقدر خسارت وارد کرده است. این اتفاق نیفتاد آیا کشاورزان از سوی حوزه آب به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت و اجرا شده اند؟ عنوان شد: هنوز پولی برای وام زیان صنعت نداریم این اتفاق نیفتاد ما از منابع مدیریت بحران دچار خشکسالی نشدیم ابزار کمکی به صندوق بیمه پرداخت می شود اما میزان خسارت این اتفاق نیفتاد دستمزد کشاورزان را خود استاندار دریافت می کند در قالب کمک هزینه است.

رحمانی با اشاره به اینکه تمرکز وزیر جدید جهاد کشاورزی بر بیمه قراردادی محصولات است، اضافه کرد: این امر کشاورزان را از وضعیت مال خرد خارج می کند و از همان ابتدا کشاورزان بیمه شده و محصولات کشاورزی تجاری و صنعتی می شود.

وی بر اهمیت مدیریت بخش کشاورزی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تولیدات کشاورزی استراتژیک است و دولت ها برای افزایش تولید در مدیریت آن دخالت می کنند. یکی از دلایل صنعتی نشدن محصولات کشاورزی در کشور ما، اندک بودن مالکیت کشاورزان است.

رئیس اداره کل آموزش و صدا و سیما بیمه کشاورزی با بیان اینکه کشاورز تمام بودجه و منابع مالی خود را در دوره تولید هزینه می کند، گفت: اگر سازوکار مالی وجود نداشته باشد، مشخص نیست که به عنوان تولیدکننده ادامه دهد یا خیر. سال آینده امنیت غذایی کشور با سازوکارهای حمایتی تعیین می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: این سازوکار به دو بخش مدیریت بحران و مدیریت ریسک تقسیم می‌شود، خرید بیمه و محصولات تضمین‌شده ابزار مدیریت ریسک قبل از وقوع ریسک است، اما مدیریت بحران پس از وقوع ریسک و پس از وقوع ریسک انجام می‌شود. . فشار بیشتر بر دولت و فرهنگ اهدا در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه سود صندوق بیمه کشاورزی پایداری و توسعه بخش کشاورزی است گفت: یکی از راه های تقویت این نظام عضویت کشاورزان کم خطر است که در این صورت حق بیمه را کاهش و رشد را افزایش خواهیم داد. ” جبران خسارت.

ما سال گذشته هیچ غرامت معوقی نداشتیم

اسماعیل ضیاء، رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی با استناد به سامانه جامع گفت: تمامی بیمه گران و کشاورزان و بیش از چهار میلیون کشاورز فعال در این حوزه می توانند نسبت به ثبت نام و عضویت در این صندوق اقدام کنند.

گفت تا سال 1395 سیستم یکپارچه نداشتیم و اطلاعات از جزایر غیر خدماتی استفاده شد، وی افزود: سامانه اطلاعاتی این صندوق راه اندازی شده و هم اکنون تمامی رویدادهای بیمه کشاورزی رصد می شود.

کارتریج معاون فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی گفت: با مشاهده تصاویر ماهواره‌ای خسارت وارده به اراضی و استان‌های سیل‌زده را ارزیابی کرده‌ایم و در اسرع وقت غرامت پرداخت کرده‌ایم و سال گذشته خسارت معوقی نداشتیم. “