عمومی

تکرار مشکلات کشاورزان استان بوشهر/ گوجه‌کاران خانه‌نشین می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – رضا محمدی: استان بوشهر از فرصت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است که یکی از فرصت های مهم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان است.

استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی در خارج از کشور محسوب می شود و بخش قابل توجهی از نیاز کشور را در فصل سرما تامین می کند.

فصل برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در بوشهر از چند هفته پیش آغاز شده و کم کم به اوج این برداشت می رسیم و تعداد زیادی محصول وارد بازار می شود.

کشاورزان سرمایه گذاری زیادی در تولید گوجه فرنگی انجام داده اند و امیدوارند بتوانند با فروش محصول خود در کنار پرداخت هزینه های تولید، امرار معاش کنند.

آبدان یکی از مراکز تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر است که هر ساله حجم زیادی از محصول را وارد بازار می کند و کشاورزان منطقه این روزها به شدت نگران بازار هستند.

قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است و با توجه به هزینه بسیار بالای تولید، این کاهش قیمت فروش می تواند کشاورزان را بی خانمان و از کشاورزی دور کند.

کاهش شدید قیمت ها

یکی از گوجه کاران آبدانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با ابراز نگرانی از گرانی گوجه گفت: متاسفانه قیمت گوجه در زمان برداشت کاهش یافت.

صفر سهولی افزود: آبدان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است اما متاسفانه کشاورزان با کاهش قیمت گوجه فرنگی با مشکلات جدی مواجه هستند.

مشکلات کشاورزان بوشهری تکرار می شود/ گوجه فرنگی در خانه رشد می کند

کشاورزان بی خانمان مانده اند

یکی دیگر از کشاورزان جنوب استان بوشهر که 30 سال سابقه کشاورزی دارد به خبرنگار آنلاین گفت: مسئولان هر چه زودتر به فکر کشاورزی باشند و اگر قیمت گوجه فرنگی حل نشد، همه کشاورزان در خانه بمانند. “

احمدی گفت: هر کشاورز حدود 300 میلیون تومان یا بیشتر برای کود و سم هزینه کرده است و حتی از بانک ها وام های زیادی گرفته اند و باز هم باید به زندان بروند.

این کشاورز در ادامه گفت: تاکنون فروش گوجه فرنگی به جیب دلالان رفته و کشاورزان چیزی عایدشان نشده است.

احمدی از مسئولان به ویژه استاندار بوشهر خواست تا دیر نشده به فکر بازار گوجه فرنگی باشند.

کشاورزان با استقراض هنگفت از بانک ها گوجه فرنگی را پرورش داده اند که منجر به هزینه های بالا و درآمد کم شده است.

بسیاری از کشاورزان استان بوشهر به تولید گوجه فرنگی مشغول هستند و خواستار تلاش جدی دولت برای رفع مشکلات خود هستند.

مشکلات کشاورزان بوشهری تکرار می شود/ گوجه فرنگی در خانه رشد می کند

خسارت سنگین به کشاورزان

آبدان رئیس و سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای مهم توسعه است که نیاز به حمایت دولت دارد و همواره نقش مهمی در خودکفایی کشور داشته است، اظهار داشت: این امر موجب شده است تا کشاورزی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه ایفای نقش کند.

گلام حسین درویشی افزود: در این میان گوجه فرنگی خارج از فصل نیز در استان بوشهر به ویژه در آبدان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نقش بسزایی دارد.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر کاهش قیمت این محصول و نبود بازار مناسب و حمایت دولتی مشکلات زیادی را به همراه داشته و کشاورزان در این زمینه متضرر شده اند.

لزوم نجات کشاورزان از ورشکستگی

رئیس شورای شهر آبدان گفت: اگرچه زیان های ناشی از کاهش قیمت این محصول در سال های گذشته همچنان گریبان کشاورزان پرتلاش این بخش و سایر نقاط استان بوشهر را می گیرد، اما کشاورزان به شدت به بانک ها و بانک ها بدهکار هستند. دستگاه های دولتی: نبود بازار مناسب برای خرید این محصول در روزهای اخیر کشاورزی را در آبدان و سایر نقاط استان در آستانه انقراض قرار داده است و در صورت عدم چاره اندیشی شاهد بحران جدی در این منطقه خواهیم بود. “

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جمعیت آبدان به کشاورزی اشتغال دارند و از این طریق امرار معاش می کنند، تصریح کرد: مشکل افت شدید قیمت این محصول در روزهای نخست برداشت، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد. . کارگران مهاجری که با هزار امید به این بخش و مزارع گوجه‌فرنگی آمدند، موجی از ناآرامی و نارضایتی را در میان طبقه کارگر ایجاد کردند.

درویش خاطرنشان کرد: از استاندار بوشهر و سایر مسئولان ذیربط تقاضا داریم برای رفع این مشکل و بحران چاره اندیشی کنند تا کشاورزان از گرداب نابودی و ورشکستگی رهایی یابند.