عمومی

دولت ۵۰ درصد از نهاده دامداران و مرغداران را تضمین می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید عماد شاهروحی در جلسه کارگروه تنظیم بازار لرستان گفت: دولت از دامداران و تولیدکنندگان حمایت می کند.

وی افزود: پس از تاکید مقام عالی وزارت بر افزایش قیمت محصولات دامی، با ایجاد شرایط از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت خواهیم کرد.

502 نفر برای دریافت اشیا در سامانه ثبت نام می کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: وجوهی که قبل از طرح عوام فریبی به دام اختصاص داده شده و به هر دلیلی دریافت نشده باقی مانده و قابل استفاده است.

شاهرخی با اشاره به تعامل و هماهنگی موثر بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی گفت: در این مدت فعالیت بانک کشاورزی در زمینه حمایت از کشاورزان و تعامل سازنده با جهاد کشاورزی رضایت بخش بوده و برای کسب اطلاعات دقیق و ثبت نام آنها به طور مستمر رصد می شود. درخواست ها در سیستم

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی 20 هزار میلیارد تومان برای این منظور به صورت شناور اختصاص داده است و هر استان، تولیدکننده و کشاورز که به موقع و به موقع اقدام به انجام امور بانکی کند، می تواند این مبلغ را دریافت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آماری که تاکنون در سامانه دریافت کرده ایم اکنون 502 نفر در سامانه هستند.سیتاآنها ثبت شده اند و ما اکنون سومین استان بزرگ کشور هستیم.

تشکیل 2000 پرونده تخلف بر اساس بخشهای مرتکب تخلف

شاهروحی با اشاره به بحث گوشت قرمز و میزان تولید آن در استان گفت: در حالی که سالانه 30 هزار و 500 تن گوشت قرمز در استان تولید می شود، نیاز استان به 25 هزار تن است.

وی با اشاره به کنترل و بازرسی از بازار اصلی کالا گفت: اقدامات مناسبی در حوزه بازرسی و کنترل انجام شده است که در حال حاضر 72 گروه بازرسی داریم و از اول فروردین ماه 20 هزار و 500 بازرسی انجام شده است. صمت تعزیرات در حال کار است و 5 اکیپ مشترک با سایر دستگاه های اجرایی منطقه تشکیل شده است همچنین 10 واحد صنفی نیز از ابتدای امسال به دلیل تخلف تعطیل شده اند.

حمایت دولت از کمک به دامداران و طیور

رئیس جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به حمایت دولت از دامداران و مرغداران گفت: یکی از اهداف و برنامه های اصلی دولت حمایت از دام و تولیدکنندگان است تا بتوانند ثبات و تعادل را در دام ایجاد کنند. بازار تقاضا و عرضه: برنامه‌هایی برای افزایش تولید شیر خام، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ با تامین دسترسی تضمینی و 50 درصد دیگر برای کشاورزان داریم و امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.

شاهروحی با اشاره به مقایسه تولید گندم و جو در استان گفت: در سال گذشته در باره 200 هزار تن گندم برداشت شده و پیش بینی می شود امسال حدود 220 هزار تن برداشت شود و حدود 55 هزار تن جو برداشت کرده ایم و امسال حدود 60 هزار تن خواهد بود که با وجود خشکسالی مطلوب است. سطح تولید ارزیابی می شود.

اجرای طرح افزایش تولید در مزارع و جهاد کشاورزی در مصرف کود بذرمال استفاده از کودهای ریز و محلول در 111 هزار هکتار افشانه وی به سطح 97 هزار هکتاری این منطقه اشاره کرد و گفت: زمان مبارزه با علف های هرز و عوامل آسیب فرا رسیده است. زا اقدامات بسیار خوبی در سطح مزرعه برای اجرای طرح جهش تولید در زمین انجام شده و 52 ماشین آلات و تجهیزات خریداری شده است.