عمومی

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در زنجان از اول اردیبهشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، یعقوب شیویاری ظهر دوشنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه پرونده پزشکی افراد درگیر از اول ماه مه به تدریج حذف می شود ، افزود: کتابچه های سایر صندوق های بیمه درمانی (کارمندان دولت ، روستاییان ، سایر اقشار ، ایرانی ها) به تدریج برداشته می شوند در ژوئن و جولای.

وی با اشاره به اینکه 51.8 درصد از کل جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه درمانی هستند ، گفت: میانگین سنی افراد تحت پوشش این بیمه 62 سال است و 33/47 درصد مرد و 67/52 درصد زن هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: 90 درصد ارائه دهندگان خدمات در استان زنجان طرف قرارداد این مرکز هستند و به افراد تحت پوشش ابن بیمه خدمات می دهند.

شیویاری با بیان اینکه امسال سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی که در سراسر کشور اجرا می شود ، دستور کار دارد ، گفت: حدود 98 درصد استان زنجان ، یکی از پیشرفته ترین استان ها اجرا شده است.

وی بابیان اینکه 900 بیمار خاص در استان زنجان تحت پوشش این بیمه هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد بیماران ام اس و به دنبال آن بیماران دیالیزی و پیوندی ، همه بالاترین میزان سلامت را در جعبه کتابچه دارند. در بیشتر موارد خدمات رایگان دریافت می کنید.

به منظور افزایش حمایت از بیمه شدگان و کاهش هزینه های درمانی ، مدیرکل بیمه درمانی زنجان خدمات درمانی بیماران اوتیسم را تحت پوشش قرار داد ، بنابراین خدمات گفتاری درمانی ، کاردرمانی و شنوایی سنجی بیماران اوتیستیک تحت پوشش بیمه قرار گرفت. با مراکز خدمات انجام شد.

شیویاری گفت: در سال 1999 ، 6 هزار و 213 نفر درگیر این بیمه به دلیل بیماری کرونا قلب به عنوان بیماران کرونا در بیمارستان بستری شدند که برای این بیمارستان 4 میلیون و 420 هزار تومن پرداخت شد.

مدیرکل بیمه درمانی زنجان گفت: برای بیمه شدگانی که دفترچه ندارند یا به دلایلی نمی توانند به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند ، پزشک می تواند با استفاده از سربرگ خود کد ملی ، نام و نام خانوادگی را وارد کند. و تاریخ ویزیت از رهنمودهای موجود پیروی می کند و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی نیز ملزم به دریافت و ارائه خدمات به این گروه از بیمه شده اند.

شیواری خاطرنشان کرد: در صورت خرابی سیستم و عدم حضور پزشکان و دفترچه های بیمه شده ، برای اطمینان از قابلیت اطمینان مطب خود ، آنها می توانند از قابلیت اطمینان جدید دفترچه های بیمه با کد دستوری # 1666 * ثبت نام کنند تا پایان روز