عمومی

روغن خوراکی در بازار اصفهان همچنان کمیاب است/ صف های طولانی خرید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه سال ها – مریم یاوری: ماه هاست که عرضه روغن خوراکی در بازار رو به کاهش است ، و این برای هر خانواده یک ماده اصلی است و برخی از والدین مجبورند ساعت ها در صف بمانند تا کره بخرند تا اینکه خالی به خانه برگردند- دست داده

اگرچه مدت زمان طولانی است که مشکل کمبود روغن در اصفهان بیداد می کند ، اما هیچ کس مسئولیت کمبود روغن خوراکی در بازار را ندارد. با این حال ، آنچه در هنگام بازدید میدانی از بازار اصفهان مشاهده می شود وجود روغن سرخ کردنی فراوان در بازار است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

ما فقط روغن سرخ کردنی داریم

در غیاب بازدیدهای میدانی ، روغن نباتی خوراکی ، یکی از تجار منطقه 12 اصفهان ، رشد کرد. در باره وی گفت: ما روزانه به مقدار زیادی روغن خوراکی نیاز داریم ، اما به دست آوردن چربی مورد نیاز بسیار دشوار است.

مهدی حسینی می افزاید: فقط چند شرکت نفتی که در خارج از اصفهان فعالیت می کنند روغن سرخ کردنی را برای واحدهای صنفی تهیه می کنند که این تنها شرط خرید سایر محصولات است.

وی اظهار داشت: نه تنها کمبود روغن داریم بلکه در سه ماه گذشته شاهد افزایش دو برابری قیمت این محصول بوده ایم که این امر باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود.

فروش مشروط روغن نباتی به فروشگاه ها

همچنین رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان آنلاین همچنین به خبرنگار گفت: نمایندگان این شرکت شرکت های نفتی به طور روزانه به مراکز صنفی مراجعه می کنند و قصد دارند روغن سرخ کردنی را به شرط خرید شامپو ، کنسرو ، کیک و پفک و رب گوجه فرنگی بفروشند.

رسول امین الرعایی ادامه می دهد: جالب اینجاست که بسیاری از مارک های تولید روغن نباتی منجر به فروش روغن شده اند.

هر چند هفته یک بار می گفت یک بار وی با بیان اینکه روغن تولیدی در کارخانه اصفهان در واحدهای صنفی توزیع می شود ، اضافه می کند: این کارخانه همچنین فقط 810 گرم روغن با قیمت 9 هزار و 265 تومان به ما می دهد و ما نیز آن را با قیمت 10 هزار تومان می فروشیم.

ما عرضه روغن خوراکی را از بازار سیاه ارائه می دهیم

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه هیچ کس دلیل اصلی کمبود روغن خوراکی را برای ما توضیح نداده است ، افزود: این به این دلیل است که در برخی موارد شاهد فروش روغن های گیاهی در بازار سیاه و پیشنهادات مربوط به آن هستیم. فروش روغن. “ما همچنین 1.8 لیتر در هر 25000 تن داشتیم.

وی می افزاید: مقامات ارشد همیشه ادعا کرده اند که مشکل تأمین نفت را برطرف کرده اند ، اما در واقع ما هنوز با مشکل کمبود روغن در بازار روبرو هستیم.

نیاز به اطلاعات واضحی در مورد چرایی کمبود چربی خوراکی است

وی همچنین به آنلاین ، رئیس انجمن حقوق مصرف كنندگان در استان اصفهان گفت: “هفته گذشته ما مجموعه ای از جلسات درباره اینكه چرا روغن خوراكی در بازار وجود ندارد و در مراكز خرید كمبود داریم ، وجود دارد ، اما هنوز هم سو mis تفاهم درباره اینكه چرا این محصول موجود نیست.”

زمانی این امر به دلیل ترخیص نفت خام از گمرک نبود و این وزیر است .مت وی با جسارت در مقابل بانک مرکزی ایستاد و این محصولات را از گمرک آزاد کرد

مجتبی برزگر که معتقد است بازار ناپایدار روغن خوراکی در استان اصفهان باید روشن شود ، افزود: تنها راه جلب اعتماد مردم اطلاعات دقیق است ، هرچند که این مسئله هنوز در مسئله نفت اتفاق نیفتاده است.

وی می افزاید: چندی پیش دلیل این امر ترخیص مواد اولیه از گمرک نبود و همین امر باعث شد وزیر صنعت ، معدن و تجارت با جسارت در مقابل بانک مرکزی بایستد و این محصولات را آزاد کند. گمرک.

توزیع روغن های خوراکی در بازار سیاه

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان اینکه برخی گزارش های غیررسمی به توزیع روغن خوراکی در بازار سیاه اشاره دارد ، اظهار داشت: در این زمینه باید روشن شود که چرا روغن به درستی توزیع نمی شود. بازار.

وی گفت: “ما این مسئله را در روزهای آینده جدی خواهیم گرفت.”

عصبانیت رئیس جمهور از وزیر صمت نسبت به یک پیشنهاد

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که در این زمینه ما تصمیم گرفته ایم که قانون را در گذشته اصلاح کنیم و در این تصمیم مسئولیت انتقال افراد مرتبط با وزارت وزارت جهاد کشاورزی است. آنلاین با بیان اینکه افراد مرتبط با محصولات کشاورزی و دامی می توانند به وزارت صنعت ، معدن و تجارت تحویل داده شوند گفت: اخیراً دو مقام با حکم رئیس جمهور مجدداً متحد شدند و قسمت قابل توجهی از آن به وزارت تحویل داده شد. صنعت ، معدن و تجارت. “

دولت ها بر این باورند که از نظر تأمین روغن در بازار و فروشگاه ها مشکلی وجود ندارد ، اما به دلیل احتمال انباشت مقدار زیادی روغن تأمین نمی کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی حدود یک ماه پیش وزیر صنعت ، معدن و تجارت تقسیم کار را بازسازی کرد و آن را در قالب یک پیشنهاد به رئیس جمهور ارائه کرد و افزود: رئیس جمهور با این تصمیم مخالفت کرد و حتی به همین دلیل و دلیل دیگر: وزیر صنعت ، معدن و تجارت از دعوت به جلسه خودداری کردند.

وی بی ثباتی و عدم مسئولیت پذیری را علت اصلی کمبود روغن در بازار می داند و اضافه می کند: البته دولت ها بر این باورند که از نظر تأمین روغن در بازار و فروشگاه ها مشکلی وجود ندارد ، اما به دلیل امکان انباشت.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود ما نفت داریم اما توزیع آن مشکل داریم.

دو پالایشگاه نفت باید نیازهای اصفهان را تأمین می کردند

بعلاوه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان در باره وی گفت: “با مشورت وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، دو شركت نفتی باید نیازهای استان اصفهان را برآورده كنند.”

ایرج موفق با بیان اینکه این دو شرکت سهمیه استان اصفهان خواهند بود ، ادامه می دهد: این روغن قرار بود این هفته وارد بازار شود اما هفته گذشته آن را در شهرها نیز توزیع کردیم.

با توجه به آخرین وضعیت شرکت تولید روغن گلبهار اصفهان ، مشکلات این کارخانه برطرف شده است و تنها با تأمین مواد اولیه تولید روغن روبرو بوده است و مواد اولیه این کارخانه در آینده نزدیک تامین می شود ، او گفت.

ارز برای واردات مواد اولیه روغن نباتی فراهم شد

در همین رابطه معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد مشکل کمبود نفت در کشور به خبرنگار آنلاین گفت: طبق برنامه تا ژوئن 1400 ، حتی اگر کمبودی هم داشته باشیم ، در این زمینه کمبودی نداریم. ما کالایی در کشور نداریم.

عباس تابش ادامه می دهد: طبق قانون جدید تخصیص ارز برای کالاهای اساسی ، مشکل تأمین ارز برای واردات مواد اولیه تولید روغن نباتی نیز برطرف شده است.

به گفته مقامات ، عدم عزم جدی برای حل مشکل کمبود چربی ، و روغن نباتی یکی از مهمترین موارد در هر سند خانگی است که عدم وجود آن به دلیل افزایش بیش از حد قیمت شیر ​​، به تغذیه بسیاری از افراد آسیب جدی وارد می کند خانواده ها.