عمومیکسب و کار ایرانیان

تبلیغات کلیکی؛ رایج ترین روش معرفی کسب وکار به مخاطبان

فرقی نمی کند که هدف شما از افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش و یا افزایش آگاهی از برند باشد، در هر صورت شما به کمک انواع تبلیغات کلیکی می توانید به این اهداف دست پیدا کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با اینکه تبلیغات کلیکی چیست، انواع، مزایا و روش های کاهش هزینه تبلیغات کلیکی آشنا کنیم.

یکی از رایج ترین روش های تبلیغات بازاریابی دیجیتال است. در این روش تبلیغاتی، صاحبان کسب و کار تنها در ازای کلیک کاربران مبلغ معینی را به کانال های منتشرکننده تبلیغات، پرداخت می کنند نه در ازای نمایش تبلیغات. با این تفاسیر انواع تبلیغات کلیکی می توانند یک روش به صرفه برای تبلیغات باشند.

اما چرا گفتیم تبلیغات کلیکی یکی از رایج ترین روش های تبلیغات اینترنتی است؟ زیرا در این روش نرخ بازگشت سرمایه یا همان roi به طور متوسط 200 درصد است. ؟ یعنی اگر به ازای هر کلیک یک دلار از حساب شما کسر شود، دو دلار درآمد کسب می کنید؛ چه چیزی بهتر از این؟!

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟

در واقع سیستم تبلیغات کلیکی، مشابه سیستم های مناقصه است و رتبه تبلیغات کاربرانی که حداکثر هزینه را بابت هر کلیک کلمه کلیدی پرداخت کرده اند، بیشتر از سایر رقیبان است.

طراحی سایت اسپرلوس | انجام تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی سایت ، سئو ، برنامه نویسی و … توسط متخصصین اسپرلوس در کمترین زمان انجام می دهد

مسلما هدف همه صاحبان کسب و کاری که وبسایت دارند این است که با کلمه کلیدی مورد نظر خود در صدر نتایج موتور جستجو قرار گیرند. اما این مهم تنها در دو صورت زیر امکان پذیر است:

  1. سئو وبسایت شما قوی باشد (سئو: بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو) که این کار نیاز به استمرار و البته صرف هزینه زیادی دارد.
  2.  سفارش تبلیغات کلیکی گوگل را بدهید و با پرداخت هزینه بیشتر به نسبت رقبا این جایگاه را از آن خود کنید

البته در صورتی که امتیاز کیفیت بلیغات شما بالا نباشد و نیاز کاربران را برآورده نکند، هر چقدر هم هزینه بیشتری بابت تبلیغات کلیکی پرداخت کنید باز هم ممکن است در صدر نتایج قرار نگیرید

انواع تبلیغات کلیکی شامل ، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدئویی یوتیوب است که در ادامه درباره تک تک روش ها صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی یکی از رایج ترین انواع تبلیغات کلیکی است که در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و … نمایش داده می شود.

تبلیغات نمایشی

اجرای تبلیغات نمایشی نیز همانند تبلیغات کلیکی در بستر موتورهای جستجو مانند گوگل است. شایان ذکر است که در تبلیغات نمایشی نیز به صورت مزایده ای است

تبلیغات ویدیویی

در چندین سال گذشته، شبکه های اجتماعی مختلف مثل یوتیوب در زندگی روزمره ما نقش بسزایی پیدا کرده است. به طوری که طبق آمار اعلام شده بیش از 60 درصد از کاربران اینترنت مدت زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوهای یوتیوب می کنند. بنابراین شما به عنوان صاحبان کسب و کار می توانید از این فرصت برای جذب مخاطب استفاده کنید. برای اجرای این نوع تبلیغات ویدیویی هم نیاز به پلتفرم های تبلیغاتی گوگل مانند گوگل ادز دارید

تبلیغات ویدیویی در ابتدا و یا در حین ویدیوهای یوتیوب به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند که می توانند قابل رد شدن یا غیر قابل رد شدن باشند

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

هر کدام از انواع تبلیغات کلیکی می توانند مزایای بسیار زیادی برای اهداف بازاریابی کسب و کارهای مختلف داشته باشند كه به شرح زیر است.

قابلیت بهینه سازی پیشرفته

یکی از مزایای انواع تبلیغات کلیکی، قابلیت بهینه سازی پیشرفته و تغییر تنظیمات تبلیغات به منظور دریافت بازدهی بهتر از است. زمانی که کمپین تبلیغات کلیکی را راه اندازی می کنید، داده های بسیار زیادی از نحوه عملکرد کمپین ها در اختیار شما قرار داده می شود. شما می توانید از این داده ها به منظور تغییر و بهینه سازی کمپین تبلیغات خود استفاده کنید

در حالی که در سایر روش های بازاریابی مانند تبلیغات آفلاین، ایمیل مارکتینگ و حتی سئو در این حد از انعطاف پذیری را نخواهید داشت. چرا که شما تا اتمام دوره کمپین تبلیغاتی باید منتظر بمانید تا نتیجه را ببینید و سپس از داده های عملکرد کمپین برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی در آینده استفاده کنید. اما در انواع تبلیغات کلیکی نیاز نیست تا دریافت نتیجه کمپین منتظر بمانید؛ بلکه شما می توانید به طور مداوم تنظیمات تبلیغات خود را تغییر دهید و عملکرد آن را ارزیابی کنید تا به بیشترین میزان جذب ترافیک برسید

آیا می دانید یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد تبلیغات کلیکی چیست؟ یکی از مزایای این روش تبلیغاتی که در سایر روش های تبلیغاتی کمتر دیده می شود این است که قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبان خاص در روش تبلیغات کلیکی وجود دارد

انواع تبلیغات کلیکی گزینه هایی برای هدف گیری تبلیغات با توجه به ویژگی های خاص کاربران را برای شما فراهم کرده اند. یعنی اینکه شما می توانید مخاطبان خود را با توجه به سن، جنسیت، موقعیت مکانی، علایق شخصی و … فیلتر کنید و تبلیغات شما تنها به این دسته از مخاطبان نمایش داده شود

مسلما وقتی تبلیغات شما تنها به این دسته از مخاطبان نمایش داده شود، احتمال کلیک آنها و یا حتی تبدیل آنها به مشتری بسیار بیشتر از زمانی است که تبلیغات شما به همه افراد و کاربران نمایش داده می شود.

اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و یا حتی یک کسب و کار نسبتا قدیمی هستید، شما به کمک انواع تبلیغات کلیکی می توانید برند خود را به افراد بسیار زیادی معرفی کنید

مقرون به صرفه بودن تبلیغات

مسلما همه صاحبان مشاغل به دنبال روشی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات هستند. استفاده از انواع یکی از روش های تضمینی در افزایش نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات است. چرا که در این روش تبلیغاتی برخلاف سایر روش های تبلیغاتی، شما تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه هستید که کاربری روی تبلیغات شما کلیک کند.

سرعت بالای دستیابی به اهداف تبلیغات

همانطور که می دانید برای نتیجه بخشی از روش هایی مثل سئو (بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو) نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی است و شما بلافاصله نمی توانید از این راه بازدهی داشته باشید. به همین دلیل بهترین کار این است که همزمان با سئو، از سایر روش های زودبازده مانند تبلیغات کلیکی کاربران زیادی را به سمت کسب و کار خود سوق دهید

سفارش انواع تبلیغات کلیکی کمک بسیار زیادی به جذب مخاطبان راغب به وبسایت شما در کوتاه ترین زمان ممکن می کند

پنج روش کاهش هزینه تبلیغات کلیکی

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که آیا راهی برای کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی وجود دارد؟ بله ما در ادامه 5 روش کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی را آورده ایم

نحوه محاسبه هزینه تبلیغات کلیکی

برای محاسبه نرخ تبلیغات کلیکی کافی است که کل هزینه را تقسیم بر کل تعداد کلیک ها کنید تا مبلغ نهایی را به دست آورید. اما محاسبه نرخ هر کلیک در این روش ممکن است به صورت ثابت و یا حتی مزایده ای باشد. هزینه انواع تبلیغات کلیکی با توجه به ارزش ، نوع صنعت و حجم کمپین می تواند متفاوت باشد

سوالات متداول در مورد انواع تبلیغات کلیکی

و در آخر

ما در این نوشتار درباره اینکه تبلیغات کلیکی چیست و چه انواعی دارد صحبت کردیم. همانطور که گفشرکت آمازون سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار از بودجه بازاریابی خود را برای تبلیغات کلیکی صرف می‌کند. احتمالاً با کمی گشت‌وگذار در گوگل نیز بارها با تبلیغات کلیکی برندهای بزرگ ایرانی نظیر دیجی‌کالا و علی بابا هم مواجه شده‌اید. از طرفی فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز تبلیغات کلیکی را در برنامه بازاریابی خود دارند.

تبلیغات کلیکی سایت شکلی از بازاریابی دیجیتال است که تبلیغ‌کننده با هربار کلیک روی تبلیغش هزینه‌ای پرداخت می‌کند. در این مقاله به بررسی انواع تبلیغات کلیکی می‌پردازیم و در انتها بهترین سایت تبلیغات کلیکی را به شما معرفی می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهیم تنها با خواندن همین مقاله می‌توانید به صورت کامل با تبلیغات کلیکی آشنا شده و درباره استفاده از آن در کسب‌وکار خودتان تصمیم بگیرید.

تبلیغات کلیکی چیست؟ آشنایی با ماهیت و عملکرد PPC

تبلیغات کلیکی معمولا برای بازدیدهای هدف‌مند از وب‌سایت، مخصوصاً صفحات لندینگ(خرید محصول یا استفاده از یک سرویس) یا دانلود اپلیکیشن، استفاده می‌شود.

اگر تبلیغات کلیکی با هدف و استراتژی درستی انجام شود، هزینه آن بسیار ناچیز خواهد بود؛ چراکه ارزش کلیک از مبلغی که برای آن پرداخت می‌کنید، بسیار چشم‌گیرتر است. به‌عنوان مثال، ممکن است یک کلیک ۳ هزارتومانی یک فروش ۳۰۰ هزارتومانی برای کسب‌وکارتان به ارمغان آورد.

هم‌چنین با افزایش نرخ کلیک (CTR)، احتمال خرید یا دریافت خدمات نیز بیش‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید بیش‌تر با CTR آشنا شوید،در فرصتی مناسب مقاله از را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از PPC چیست؟ کسب‌وکارتان را دگرگون کنید!

تبلیغات کلیکی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات دیجیتال به شمار می‌رود که تاثیر آن در طول زمان به همه فعالان این حوزه ثابت شده است. اگر می‌خواهید از PPC برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید دلیل سرمایه‌گذاری روی این روش را بدانید. از مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی سایت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات کلیکی در صورت اجرای درست می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.
  • تبلیغات می‌تواند در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که موضوعات آن‌ها با موضوع سایت شما هم‌پوشانی دارد، اجرا شود.
  • با تبلیغات کلیکی، ترافیک به‌صورت هدفمند به سایت شما هدایت می‌شود.
  • می‌توان با استفاده از تست a و b اثربخشی تبلیغات کلیکی را افزایش داد.
  • تبلیغات کلیکی نرخ کلیک، نرخ تبدیل و درآمد بیش‌تری برای کسب‌وکار به همراه دارد.

تبلیغات کلیکی را می‌توانید با ابزارهای مخصوصی تجزیه و تحلیل کنید. UTM یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای ردیابی رفتار کاربران است. برای آشنایی بیش‌تر با نحوه استفاده از این ابزار مقاله را حتماً مطالعه کنید.

تبلیغات کلیکی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

تبلیغات PPC برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار ایده‌آل است؛ زیرا چنین کسب‌وکارهایی می‌توانند بودجه دقیق برای دیده شدن هر کلمه کلیدی را تعیین و مدیریت کنند. اگر شما هم یک کسب‌وکار کوچک دارید، بهتر است از از این روش برای تبلیغات استفاده کنید.

با کمک این شیوه بازاریابی، مطمئن خواهید بود که هزینه صرف‌شده برای تبلیغات هدر نخواهد رفت. البته که داشتن یک استراتژی هدفمند برای به نتیجه رسیدن این روش بسیار ضروری است.

شرکت طراحی سایت در کرمان با شناخت کسب و کار و مشخص کردن هدف شما می‌تواند سایتی کاملا حرفه ای و رضایت بخش برای شما طراحی کند.

آشنایی با انواع تبلیغات کلیکی

احتمالا هنگام جست‌وجو در اینترنت بارها تبلیغات آنلاین متفاوتی در قسمت‌های مختلف سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا موتورهای جست‌وجو مشاهده کرده‌اید. هرکدام از این نوع تبلیغات از روش‌های خاصی برای پرداخت استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین انواع تبلیغات کلیکی مورداستفاده در دنیای امروز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات کلیکی در موتورهای جست‌وجو: با استفاده از این نوع تبلیغات می‌توانید سایت خود را روی یک کلمه کلیدی خاص در لینک اول قرار دهید. این تبلیغات بیش‌تر با نام گوگل ادز شناخته می‌شود.
  • تبلیغات نمایشی کلیکی: این نوع تبلیغات در میان یا گوشه‌های محتوای وب یا در فضای اپلیکیشن‌ها در معرض نمایش قرار می‌گیرند.
  • تبلیغات کلیکی موبایل: تبلیغات کلیکی موبایل در زمره بازاریابی موبایلی قرار می‌گیرد. با استفاده از این روش می‌توانید محتوای هدفتان را به مخاطب نشان دهید و از دکمه‌های سریع دعوت به اقدام استفاده کنید.
  • تبلیغات کلیکی ویدئویی: ویدئوها تاثیر بسیاری در متقاعد کردن مشتری برای انجام خرید محصول یا دریافت خدمات دارند. برای این کار می‌توانید از تبلیغات کلیکی یوتیوب، تلویزیون‌های اینترنتی مختلف یا شبکه‌های تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن‌های استفاده کنید. در ایران آپارات و در خارج از ایران یوتیوب از بهترین بسترها برای تبلیغات کلیکی ویدیویی به شمار می‌آیند.

نکات مهم برای اجرای موفقیت‌آمیز تبلیغات کلیکی سایت

تبلیغات کلیکی سایت از موثرترین روش‌ها برای افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل است. بااین‌حال همه تبلیغات لزوماً به نتیجه نمی‌رسند و باید با استراتژی دقیقی طراحی و انجام شوند. از مهم‌ترین نکات برای اجرای تبلیغات کلیکی موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخاطبان هدف‌تان را بشناسید و برنامه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی خود را باتوجه‌به نیاز مشتریان طراحی کنید.
  • از همان ابتدای طراحی کمپین تبلیغاتی، باید هدف‌تان را از تبلیغات مشخص کنید. تعیین هدف به شما کمک می‌کند تا از میان انواع تبلیغات کلیکی بهترین مدل را انتخاب کنید.
  • منابع مالی و محدودیت‌های خود را مشخص کنید و مطابق با همان جلو بروید.
  • با تست A/B نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌تر کرده و میزان دست‌یابی به اهداف‌تان را با شاخص‌های کلیدی عملکرد مشخص کنید.

دقت داشته باشید که تبلیغات کلیکی تنها یکی از راه‌های افزایش ورودی سایت است. این روش اگرچه مزیت‌های خاص خود را دارد اما به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی تمامی سوالات مخاطبان باشد.

در کنار استفاده از تبلیغات کلیکی می‌توانید با استفاده از سئو ورودی سایت خود را به طرز چشم‌گیری افزایش دهید. برای آشنایی بیش‌تر با تاثیر سئو در کسب‌وکارهای اینترنتی پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه بزنید. این صفحه حال 10 سال همکاری با برندهای مختلف فروشگاهی ایران است و می‌تواند دید شما را نسبت به بهینه‌سازی موتورهای جستجو تغییر دهد.

بهترین سایت تبلیغات کلیکی در ایران

اگر قصد تبلیغات کلیکی در ایران را دارید، بهتر است با انواع شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آشنا شوید. بهترین پلتفرم‌های تبلیغاتی کلیکی در ایران عبارت‌اند از:

  • صباویژن
  • یکتانت
  • مدیااد
  • سنجاق
  • کلیک یاب
  • کاپریلا
  • تپسل
  • رایکا

با مشاهده نمونه تبلیغات کلیکی هرکدام از پلتفرم‌های بالا می‌توانید باتوجه‌به هدف و استراتژی خود بهترین سایت را انتخاب کنید.

تبلیغات کلیکی؛ شما بپرسید ما پاسخ می‌دهیم

اگر تجربه یا سوالی درباره تبلیغات کلیکی دارید در همین صفحه می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.