عمومی

خیلی مراقب باش علی بیرو!

حالا تیم ملی سه دروازه بان درجه یک دارد و هر زمان می توان به راحتی به هر کدام اعتماد کرد. “به نظر می رسد علیرضا بیرانوند باید بسیار مراقب این حریفان باشد و کلاه خود را بر سر بگذارد.”

این روزنامه به نقل از ایران تودی گزارش می دهد دنیای اقتصاد وی نوشت: “به نظر می رسد فوتبال ملی ایران یکی از بهترین دوره های تاریخ از نظر داشتن دروازه بانان با استعداد و سطح بالا باشد. علیرضا بیرانوند سالهاست که فرم شماره یک این تیم بوده است ؛ دروازه بان.

ضربات پنالتی کریس رونالدو یکی از درخشان ترین و ماندگارترین فریم های تاریخ فوتبال ایران بود. بیرو هنوز خوب است و با واکنش خوب دقیقه آخر در همان دیدار با کره جنوبی از شکست تیم ملی کشورمان جلوگیری کرد. اما اکنون علی بیرو می تواند نفس دو رقیب بلند پرواز را پشت سر خود احساس کند. امیر عابدزاده ، که بسیاری او را فقط یک ژن “خوب” فوتبال می دانند ، در طول این سال ها رشد کرده و توانایی های خود را به همه ثابت کرد. عابدزاده فصل گذشته بیش از 100 سیو در لیگ پرتغال انجام داد و نقش مهمی در جلوگیری از سقوط مار تیمون داشت. این دروازه بان 28 ساله در فصل جاری در دسته دوم فوتبال اسپانیا راهی پومفردینا شد تا کار جدید خود را آغاز کند. امیر در آنجا مستقر است ، اجراهای خوبی دارد و معمولاً مورد تمجید قرار می گیرد. عابدزاده کوچک امیدوار است با ادامه این درخشش مورد توجه تیم های لالیگایی برای فصل جدید قرار گیرد و شانس بازی با بازیکنانی مانند بارسلونا و رئال مادرید را داشته باشد.

فقط باید پیام لازم به این دو نفر اضافه شود. دروازه بان 26 ساله فوتبال ایران اوایل فصل جاری راهی لیگ پرتغال شد تا پس از یک فصل موفق در سپاهان ، در تیم پورتیموننس بازی کند. او تا به حال در لیگ بازی نکرده است ، اما قطع مبارزه تیم با حریف دسته سوم فرصت خوبی برای انتقال پیام بود. با کمال تعجب ، او آزمون را به خوبی پشت سر گذاشت و در ضربات پنالتی درخشید تا تیمش به مرحله بعد برسد. پورتیموننس در وقتهای اصلی و اضافی با حریف خود 3-3 مساوی کرد. پیام در طول بازی ضربه پنالتی را به سود تیم حریف قطع کرد. او دو ضربه دیگر را در ضربات پنالتی مهار کرد. اما قاضی هیچ یک از آنها را نپذیرفت. در هر صورت ، با این عملکرد استثنایی ، نیازمند شانس بازی در بازیهای این تیم را خواهد داشت و ممکن است دروازه بان اول آنجا شود.

اندکی پس از بازنشستگی احمدرضا عابدزاده ، فوتبال ملی ایران با بحران دروازه بانان قابل اعتمادی روبرو شد. در مورد همه دروازه بانانی که در آن سال ها به تیم ملی پیوستند ، هریک از آنها نقاط ضعف خود را داشتند که مردم را نگران کرد. آمدن حضرت مهدی (عج) خیال را راحت کرده است؛ با این حال ، به عنوان مثال ، مشکل سخنرانی او همیشه محل مناقشه بوده است. در حال حاضر تیم ملی سه دروازه بان درجه یک دارد که در هر زمان می توان به راحتی به آنها اعتماد کرد. ظاهراً علیرضا بیرانوند باید بسیار مراقب این رقبا باشد و کلاه خود را به سر بگذارد ».

انتهای پیام