عمومی

مراقب این توله‌سگ بانمک باشید!

با فروپاشی بازار سهام در ایران و رشد همزمان بازار جهانی ارزهای دیجیتال ، سرمایه های خرد بدون مالک اکنون به این بازار نوظهور سرازیر شده است. علاوه بر این محبوبیت عمومی در جهان و ایران به دلیل این حضور مجازی ، صدها یا حتی هزاران صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی برای اطلاعات ، آموزش و کار در این بازار باز شده است.

پدیده پول دیجیتال در جهان حدود یک دهه است که وجود دارد و بازارهای مبادله و تجارت در ایران قدمت کمتری دارند. علاوه بر این ، مشخص نیست که آیا از ده ها سایتی که به عنوان نقاط صرافی ارز عمل می کنند یا بازارهای ارز دیجیتال ، مجوز چنین کاری را دارند.

برای کار در بازارهای مالی الزاماتی وجود دارد و علاوه بر دانش اولیه مرتبط با آنها ، بازار ارز دیجیتال به دلیل ظهور و تغییرپذیری نیاز به مطالعه و درک عمیق تری دارد. خطر مبادله پول در یک بازار ناشناخته و خطر تجارت از طریق سایتها و کانالهای مبدا و مبدا ناشناخته برای ورود با احتیاط به این بازار کافی است. حالا مورد عجیب و اغوا کننده Dojquin را اضافه کنید.

بازار ارز دیجیتال از سال 2009 با تولد بیت کوین وجود دارد و امروز از هر زمان دیگری بزرگتر و فعالتر است. کل سرمایه بازار اخیراً از 2 تریلیون دلار فراتر رفته است و تعداد ارزهای دیجیتال معروف به “آلت کوین” (ارزهای جایگزین یا ارزهای جایگزین ایجاد شده در برابر بیت کوین) به چندین هزار رسیده است که حداقل 5000 آنها در جام کوین مارکت ذکر شده است.

اکثر این ارزهای دیجیتال برای یک هدف خاص طراحی شده اند و سیستم عامل های اصلی آنها کاربردهای خاصی مانند پردازش معاملات مالی جهانی دارند ، اما DodgeQueen در ابتدا شوخی بیش نبود. شوخی دو مهندس نرم افزار با دنیای در حال ظهور ارزهای دیجیتال که به زودی مشتری پیدا می کند و جدی تر می شود.

داستان در مورد جکسون پالمر ، مهندس نرم افزار مستقر در استرالیا بود که برای Adobe کار می کرد ، دامنه DojQuin.com را ثبت کرد و سپس تصویری از یک سگ Shiba Inu را در فتوشاپ قرار داد و آن را در وب سایت خود بارگذاری کرد: “ارز دیجیتال آینده” ؛ مهندس نرم افزار دیگری به نام بیلی مارکوس ، که در IBM در آن سوی جهان در ایالات متحده کار می کند ، تا زمانی که در اینترنت با پالمر تماس نگرفت ، قصد توسعه این ارز دیجیتال را نداشت. شروع به ساخت یک ارز دیجیتالی جدید کرد و مارکوس لایت کوین برنامه DodgeQueen را بر اساس پروتکل های ارزی ساخت.

مانند بیت کوین و لایت کوین ، Dojcoin نیز مبتنی بر فناوری “بلاکچین” بود ، اما اگرچه برای تهیه آن باید “استخراج” می شد یا با وسایل گرافیکی استخراج می شد ، اما هیچ کاربرد اساسی نداشت و هجو بدون ارزش مادی برای بیت کوین بود. ابتدا Reddit به عنوان جایزه در شبکه های اجتماعی به کاربران تعلق می گرفت و کاربران می توانستند آن را به دیگران اهدا کنند. چیزی مانند لایک در سایر شبکه های اجتماعی ، فقط لایک های ما در فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام اکنون رایگان نیستند! در حالی که تجارت Dojquin بین کاربران ، ارزش هر واحد یا اصطلاحاً “رمز” را حدود نیم دلار کاهش می دهد (در زمان نوشتن این مقاله ، قیمت Dodgequin حدود 30 سنت بود).

هجوم مردم در سراسر جهان برای خرید DodgeQueen ارزش بازار یا “بازاریابی” را به 50 میلیارد دلار رساند – که البته مدت زیادی طول نکشید و به سرعت به 40 میلیارد دلار سقوط کرد – اما Dodgequin هنوز موفق شد به 10 برتر ، با بیشترین ارزش بازار. در حالی که برخی همیشه امیدوار بوده اند كه قیمت Dodgequins افزایش یابد و تحلیل آنها نشان می دهد كه این امر حداقل در کوتاه مدت كاملاً امكان پذیر است ، اما بیشتر تحلیلگران ، به ویژه فعالان بازار ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری در آن را قمار می دانند. موجودی دیجیتال که فقط با افزایش قیمت قابل خرید و فروش است. البته قبل از اینکه همه یک کار را انجام دهند!

اگرچه برخی از کارشناسان معتقدند که Dojcoin در واقع یک ارز دیجیتال نیست و در این بازار جایی ندارد ، اما رفتار عاطفی سرمایه گذاران کوچک تحت تأثیر شبکه های اجتماعی منجر به پذیرش Dojcoin و افزایش چشمگیر قیمت ها شده است. در طول سال گذشته ، هزاران کاربر Reddit ، TickTock و توییتر با به اشتراک گذاشتن پست ها و “memes” مربوط به Dodgequin در زمان های مختلف یکدیگر را تشویق کرده اند تا ارزش بازار ارز دیجیتال و در نتیجه قیمت مارک را افزایش دهند. تاکنون موفق بوده است.

یکی از میم ها یا شوخی های کارتون “شیر شاه” درباره ماسک مار و داج کوین در شبکه های اجتماعی.

البته علاوه بر این خریداران کوچک ، مالک تسلا و اسپیس ایکس ماسک ایلان ماسک ، یکی از ثروتمندترین افراد جهان و نوعی نخبه اقتصادی نیز چشمگیر بود: ماسک چندین بار در مورد داج کوین توییت کرد و آن را ارز دیجیتال مورد علاقه خود نامید ؛ این امر باعث شده تا نام دوجوین یکی از بحث برانگیزترین دارایی های دوران هزاران ارز دیجیتال و ارز رمزپایه کمتر شناخته شده باشد ، گرچه برخی آن را دستکاری بازار می دانند.

صاحب تسلا و اسپیس ایکس که 1.5 میلیارد دلار از ثروت خود را به بیت کوین تبدیل کرد ، یک فرد مشهور ثروتمند و مار ماسک ، در مقاطع مختلف با توییت ها سعی در کمک به افزایش ارزش Dodgecoin داشت.

با این حال ، همه اینها هنوز متخصصان را قانع نکرده است که DodgeQueen را به عنوان موجودی قابل اعتماد بپذیرند. خود بازار ارز دیجیتال یک بازار بی ثبات است و این حرکات احساسی ، که در ادبیات به آن “پمپاژ و ریختن” یا “فراز و نشیب” می گویند ، ورود به بازار Dodgecoin را بیش از سایر ارزهای دیجیتال خطرناک کرده است. به عنوان نمونه این امر افزایش حدود صد درصدی در روزهای اخیر و افت حدود سی و پنج درصدی از اوج ، افزایش قیمت دوج کوین از حدود 8 سنت به 45 سنت در پنج روز بود و سپس نوسان شدید به 30 سنت (در زمان نوشتن مقاله). برگشت.

تصور کنید یک لحظه به دنیای ارل کنترل شده توسط کارما منتقل شوید تصور کنید در یک بازار پر جنب و جوش برای یک دلار ثروت خرج کنید و برای یک دوجوکوین که ساعت ها سرمایه گذاری خود را از دست می دهد ثروت خود را صرف کنید! در حالی که برخی از تحلیلگران خارجی در ایران و رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی هنوز منتظر هستند تا ایلان ماسک به وعده خود برای سفر به ماه با دوج کوین عمل کند ، همان تحلیلگران چندین توصیه برای بسیاری از علاقه مندان به بازار دارند: ارزهای دیجیتال و بدون ورود به این بازار. اگر سرمایه اندکی دارید ، مراقب باشید تمام دارایی های خود را در این بازار قرار ندهید. و سرانجام ، پس از کسب سود قابل قبول ، حرص و آز را بشکنید و با این توله سگ دوست داشتنی خداحافظی کنید و اجازه دهید Snake Mask Dual به ماه برود!

در شبکه های اجتماعی ، “سفر به ماه با داج کوئین” اشاره ای به افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال است که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با پشتیبانی دوج کوین و همچنین ماسک مار و پروژه های فضانوردی دارد.

و نکته آخر اینکه ، ما در ایران زندگی می کنیم و همیشه از نوسانات نرخ ارز آگاه هستیم. زیرا نرخ ارز دیجیتال در صرافی های ایران بر اساس معادل دلار (یا “تترا”) محاسبه می شود؛ به عبارت دیگر ، اگر به عنوان مثال 20 درصد از طریق ارز دیجیتال درآمد دارید و همزمان – بسته به توسعه سیاسی / اقتصادی کشور – تصور می شود نرخ ارز در همان محدوده قرار داشته باشد ، بهتر است آن را با نتیجه صفر خاموش کنید.

انتهای پیام