عمومی

روند نگران‌کننده شیوع کرونا در استان بوشهر/خیلی‌ها رعایت نمی‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه سال: کرونا چند ماه است که میهمان کشور است و هر روز شاهد هستیم که بسیاری از هموطنانمان در مناطق مختلف کشور از این بیماری رنج می برند ، برخی در حال رشد و برخی رو به افول هستند.

بوشهر یکی از آخرین استانهای کشور بود که به بیماری کوروی ویروس آلوده شد و در روزهای ابتدایی شیوع و انتشار ویروس در داخل استان بسیار کند بود ، اما این روزها تاج ویروس به سرعت در حال گسترش است.

در روزهای ابتدایی تعداد بیماران در روز یک نفر بود و در بسیاری از روزها صفر بود اکنون تعداد بیماران هر روز به سه نفر افزایش یافته است و این رقم بسیار بالایی برای استان بوشهر است که جمعیت یک میلیون آن را دارد.

در اوایل فوران Corona ، بسیاری از بازارهای استان بوشهر با بهترین روزهای فروش خود ، فروش خود را متوقف کرده و پرده کرکره ای را برای محافظت از خود و دیگران متوقف کردند ، اما اکنون اوضاع بدتر شده است.

پس از بازگشایی بسیاری از مراکز اداری و خرید و مشارکت مردم در راهپیمایی ها ، این بیماری از قبل دشوارتر شده است و کرونا به یک بیماری تبدیل شده است که کنترل آن دشوار است.

در گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت بوشهیر را به عنوان یکی از استان های دارای وضعیت قرمز اعلام کرد و برای حفظ جان و سلامت مردم باید اقدامات لازم صورت گیرد. يكي از مهمترين عوامل كنترل بيماري ممكن است اين باشد كه افراد به مباحث بهداشتي و پروتكل توجه نكنند. ما اصولی را از دست می دهیم که می تواند از سلامت جامعه محافظت کند و آن را نادیده بگیرد.

در گزارشی که امروز منتشر شد ، سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، بوشهر را یکی از استان های دارای وضعیت قرمز توصیف کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای حفظ جان و سلامتی مردم انجام شود.

پیش بینی می شد نظارت سریعتر از گذشته افزایش یابد و قبل از این که تعداد افراد استان بیمار نشوند ، نظارت همچنان برقرار بود اما خیلی دیر نشده بود و اکنون می توان امیدوار بود با افزایش نظارت و نظارت بیماری را کنترل کنیم.

طبق تحقیقات ، مهمترین عامل در گسترش تاج حضور جماعات است که بیشتر آنها غیر ضروری است و با حضور در آن ها به راحتی می توان جلوی آن را گرفت.

وضعیت استان خوب نیست

وی در مصاحبه با مهرا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رعایت اصول پیشگیری از بیماری مهم است.

کشمیر افزود: ما در سه ماه اول استان 13 کشته داشتیم: در سه هفته اول خرداد ماه ، 14 مرگ در بوشهر ثبت شد.

این وزیر با اشاره به اینکه 18 بیمار بستری در استان بوشهر در 24 ساعت گذشته در وضعیت مطلوبی قرار دارند ، گفت: 12 نفر در این مدت به بیمارستان های استان اضافه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: منحنی اپیدمی بوشهر در حال افزایش است: استان بوشهر هنوز به اوج خود نرسیده است و تعداد کشته شدگان در هفته حداقل از دو هفته قبل با حوادث مرتبط بوده است.

وی استفاده از ماسک ها را مهمترین و موثرترین روش محافظت در برابر تاج دانست و افزود: در صورت عدم استفاده از ماسک و ماسک ، احتمال انتقال ویروس بیش از 70 درصد است.

نیازهای ویروس کرونا در استان

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش کنترل ، از اقدامات ویژه برای کنترل تاج در استان خبر داد و اظهار داشت: از امروز استفاده از ماسک برای کارمندان و مشتریان همه ادارات اجباری شده است.

عبد الکریم گروت با اشاره به نظارت روز افزون بر مقررات بهداشتی در ادارات استان ، اظهار داشت: انتظار داریم مردم کرن را جدی و جدی بگیرند و قوانین بهداشت را رعایت کنند.

وی با اشاره به استفاده از ماسک در پایانه های مسافری ، فرودگاه ها و اسکله های مسافری ، گفت: امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیابی برگزار می شود تا از شیوع تاج در استان جلوگیری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به از سرگیری بهره برداری از اتوبوس های نیمه ظرفیت شهری ادامه داد: فعالیت های پذیرایی و خانه های عروسی و همچنین گسترش تاج در استان در روز یکشنبه همچنان ادامه خواهد داشت تا وضعیت بهبود یابد.

ساحل گناوه بسته است / تمام جلسات لازم است

فرماندار گناوه آنلاین در مصاحبه ای اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد زمین گناوه ، کلیه راه های منتهی به سواحل گناوه بسته خواهد شد و کلیه خدمات روشنایی و رفاهی تا 6 تیرماه بسته می شود.

غلامرضا مهرجو افزود: “مراسم تشییع و تدفین مردگان باید با حداقل تعداد افراد انجام شود. صومعه ها از برگزاری هرگونه مراسم فقط در هنگام دفن ، بازگشایی و سایر تعطیلات و همچنین تا 6 ژوئیه ممنوع است.”

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری در بین کارکنان دستگاههای اجرایی از عموم مردم خواسته می شود تا 6 تیرماه حضور خود را در اماکن اداری و عمومی به حداقل برسانند.

رئیس ستاد تاج گذاری گناوه ، پلیس ، مدیران شهرداری و مقامات بهداشت محیط گفتند که باید بلافاصله امکانات تأمین دخانیات (قلیان) را ببندند.

مهرجو یادآور شد: استفاده از ماسک برای کارمندان و افرادی که به سازمانهای دولتی و غیردولتی در شهر مراجعه می کنند الزامی است.

فرماندار گناوه افزود: به دلیل آلودگی در مراکز درمانی ، مردم باید از این مراکز به جز در موارد ضروری ، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تجمع تحت هر عنوان در تاریخ 6 ژوئیه در گناوه اعلام می شود.

رویدادهای ویژه در Dilam

فرماندار دیلم مهرا همچنین گفت: با توجه به افزایش موارد تاج ، اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در دیلم انجام شده است.

احمد دشتی با اشاره به استفاده اجباری از ماسک برای کارمندان و مراجعین بخش های معضل ، گفت: اطلاعات و آگاهی رسانی لازم برای جمعیت گناوه به طور جدی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاج گذاری نیاز به همکاری و پشتیبانی همه مردم برای رسیدن به هدف کنترل خود دارد ، افزود: اگر مشکلات بهداشتی رعایت نشود ، همه مردم رنج خواهند برد.