استان ها

حضرت فاطمه(س) الگویی تمام عیار برای زنان است

ایران تودی/کرمانشاه امام جمعه کنگاور گفت: حضرت فاطمه (س) در زمانی که دختران حتی حق زندگی نداشتند فعالیت اجتماعی داشتند.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت و گو با خبرنگار ایران تودی در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، با اشاره به حضور فعال حضرت زهرا(س) در سطح جامعه، اظهار کرد: جامعه ای بود که در سالهای قبل از حیات حضرت زهرا (س) به دختران اجازه زندگی نمی داد و دختران را مایه شرمساری می دانستند و برخی از قبایل حجاز از بدو تولد دختران را می کشتند.

وی ادامه داد: در دوران حیات پربرکت حضرت زهرا(س) حتی در کشورهای دیگر مانند هند و روم باستان نیز زنان نیز همین گونه فکر می کردند و با همه اینها پیامبر گرامی اسلام(ص) نه تنها دختر خود را کشت. زنده بود، اما او را هم کشت، سلام کرد، اما دست دخترش را بوسید.

امام جمعه کنگاور تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در ماجرای فدک برای دفاع از حقیقت خود در جماعت حاضر شدند و یا در خیابان در دفاع از حضرت علی(ع) مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که زنان حق حضور در جماعت را نداشتند. و همه اینها با حضور حضرت زهرا (س) در سطح جامعه در عصری است که زنان هیچ جایگاه اجتماعی در جامعه نداشتند.

لروند حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کاملی برای زنان و دختران دانست و افزود: چیزی که نشان دهنده نیاز نسل جوان به ویژه دختران به الگوسازی از سیره فاطمه است نحوه همسرگزینی آن حضرت است. زهرا (س). همچنین.

لروند با اشاره به معیارهای حضرت زهرا(س) برای انتخاب همسر گفت: حضرت زهرا(س) خواستگاران زیادی از افراد مهم در بین ثروتمندان جامعه داشت اما به هیچ کدام پاسخ مثبت نداد. زیرا با معیارهای دیگر، حضرت فاطمه (س) به چیزی جز مال و خانه و جان چندان اهمیتی نداشت.

لروند تاکید کرد: ایمان به خدا، مردانگی، فضیلت، صداقت، دلسوزی و دیگر صفات نیک انسانی از اولویت های حضرت زهرا(س) در انتخاب همسر بود و بر اساس این معیارها می توانست بهترین و شیرین ترین زندگی دنیا را داشته باشد. . با شوهرش.

وی سپس با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در دوران همزیستی با حضرت علی(ع) همواره در کنار همسر خود بوده است، گفت: ایشان هیچ گاه به دنبال عیش و نوش نبودند و همسر خود را آزار نمی دادند و از این حیث می توانند الگوی بسیار خوبی برای زنان باشند. برای دختران در جامعه

لروند با بیان اینکه تربیت فرزندان جایگاه گرانبهایی در زندگی حضرت زهرا(س) داشت، گفت: ایشان مرا در تربیت فرزندان خود بی نصیب نگذاشتند.

انتهای پیام