عمومی

مراسم وفات حضرت خدیجه (س) در گناوه به صورت مجازی برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گناوه دوشنبه شب در این مراسم که می خواست طاعت و عبادت همه مسلمانان را در ماه الهی ماه و دلسوزی برای درگذشت بانوی بزرگ اسلامی قبول کند ، هفتم مؤمنان، حضرت خدیجه کبری (Q) وی گفت: در قرآن کریم خداوند علائمی را برای افراد با ایمان ذکر کرده است که حضرت خدیجه (Q) این استثنائات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

H. اسلام آیت الله اندرزیان افزود: حضرت خدیجه (علیهم السلام) شخصی بود که با تمام وجود قبل و بعد از مأموریت و با ابعاد مختلف مادی ، ناموسی و اجتماعی از پیامبر گرامی اسلام (ص) حمایت می کرد.

فرمود: خداوند چنان عظمتى را به آن شخص بزرگوار بخشيد كه آنها به واسطه شخصيت وجودى خود ، آيه اى از قرآن كريم را ذكر كرده اند.

وی اضافه کرد: خداوند می گوید ، “ما شما را فقیر دیدیم اما شما را ثروتمند کردیم” و این به لطف دارایی حضرت خدیجه (علیه السلام) است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره عصر می گوید: همه مردم به جز کسانی که چهار ویژگی مشخص دارند و این خصوصیات ایمان ، اعمال صالح ، مشاوره صبر و حقیقت را دارند ، در ضرر و زیان قرار دارند.

وی گفت: حضرت خدیجه این چهار ویژگی برجسته را داشت و در کنار ایمان به خدا و رسول خدا ، کار درستی انجام داد.

H. اسلام آیت الله اندرزیان اظهار داشت: بارزترین عمل صالحانه حضرت خدیجه (علیهم السلام) این بود که وی تمام دارایی خود را در خدمت پیامبر اکرم (ص) و در راه اسلام و جامعه اسلامی و ورود پیامبر اکرم (ص) اهدا کرد. ) به آرمانهای اسلامی.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گناوه افزود: Tvasy با صحیح و صبر از حضرت خدیجه (Q) او مشهور بود و همیشه از پیامبر گرامی اسلام (سمت) آنها پشتیبانی کردند.

وی گفت: شخصیت برجسته حضرت خدیجه (Q) آنقدر که خداوند او را یکی از چهار زن بزرگ جهان آفرینش قرار داد ، و او شد که به واسطه آن خداوند پروردگار زنان عالم ، حضرت زهرا (س) شد.Q) وی به پیامبر گرامی اسلام هدیه داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام با خدا توافق کردند و خود و املاک خود را به راه خدا سپردند و در این توافق خداوند حضرت خدیجه (علیهم السلام) را در جایگاه والایی قرار داد. که در زمان پیامبر کمتر یک زن است. ” (ص) یا در جهان آفرینش این مقام را دارد.

وی گفت: “مسیر الهی مستلزم ایثار و از خود گذشتگی است و ایثار ما از بزرگان مذهبی ما با اهدای مال و زندگی و یا افتخاری است که آنها در حضور قدس مقدس برگزار کرده اند.”

بیانات سید علی فاطمی در مورد درگذشت حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) ، تلاوت قرآن کریم و دعای علیرضا شهابی برای نماز از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

این مراسم در قالب برنامه های ویژه تهیه شده در ماه مبارک رمضان با عنوان “نقمه” برگزار شد. از عاشقانه »توسط شورای هیئت های مذهبی ، انجمن قرآن و دفتر تبلیغات اسلامی گناوه برگزار شد.

برنامه های ویژه ترانه های عاشقانه به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب از یکی از اماکن مقدس شهر گناوه به طور مستقیم از طریق فضای مجازی پخش می شود.