عمومیکسب و کار ایرانیان

محل مناسب برای قرارگیری تلویزیون کجاست ؟

دکوراسیون منزل، تاثیر زیادی بر روحیه و شادی اعضای خانواده دارد. کارشناسان می‌گویند چیدمان نامناسب منزل، می‌تواند باعث تشویش، استرس و حتی افسردگی شود. تلویزیون، یکی از اصلی‌ترین وسایل زندگی و به‌نوعی نقطه ثقل منزل است. معمولاً افراد وقت زیادی را مقابل تلویزیون سپری می‌کنند، بنابراین نحوه چیدمان تلویزیون و توجه به جایگاه تلویزیون در پذیرایی ، اهمیت زیادی دارد. انتخاب جایگاه مناسب این وسیله، ضمن زیباتر شدن دکوراسیون منزل، در روحیه و حفظ سلامتی چشم‌ها نقش دارد. برای آشنایی با اصول جانمایی تلویزیون در منزل ، با ما همراه باشید.

برای پیدا کردن بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی به این نکات توجه کنید

تلویزیون، یکی از مهم‌ترین اجزای پذیرایی و به‌نوعی نقطه کانونی اتاق است. اکثراً اعضای خانواده مقابل تلویزیون دور هم جمع می‌شوند و زمان زیادی را مقابلش سپری می‌کنند؛ بنابراین باید مکان مناسب و زیبایی را برای تلویزیون انتخاب کرد. برای انتخاب جایگاه تلویزیون در پذیرایی ، به نکات زیر توجه کنید:

  • رعایت ارتفاع مناسب و استاندارد از سطح زمین تاثیر مهمی روی سلامتی دارد. اگر تلویزیون بالاتر از حد معمول باشد، در طولانی‌مدت باعث گردن‌درد و آرتروز گردن می‌شود. ارتفاع قرارگیری تلویزیون باید به اندازه‌ای باشد که خط دید تماشاگر، درست وسط صفحه نمایش دستگاه بیفتد. ارتفاع یک فرد نشسته روی کاناپه، به‌طور متوسط ۱۰۵ سانتی‌متر است.
  • تلویزیون باید از منبع نور فاصله داشته باشد، بنابراین تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید چون پنجره ضد نور است و باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم می‌شود.
  • تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند.
  • بهترین حالت برای تماشا، زاویه مستقیم است. بنابراین بهتر است مبلمان را روبه‌روی تلویزیون بچینید تا فضایی راحت و صمیمی ایجاد شود. در نشیمن‌های مستطیلی، بهترین جا برای قرارگیری این وسیله، عرض اتاق است چون فضای مناسبی برای تماشا فراهم می‌شود.
  • فاصله‌ی مبلمان تا تلویزیون، باید طوری باشد که به چشم‌ها آسیبی نرسد. در حالت استاندارد، فاصله تماشاگر تا صفحه نمایش، باید دوونیم برابر قطر صفحه نمایش باشد.
  • بهتر است تلویزیون در فضاهای پر رفت‌وآمد مثل نزدیک در ورودی یا در آشپزخانه نباشد تا وقت تماشا، آرامش بیشتری داشته باشید و اعضای خانواده بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند.
  • بهتر است تلویزیون نزدیک شومینه یا منبع گرما نباشد، چون در سرما معمولاً برای تماشای فیلم کنار منبع گرما می‌نشینید و در نتیجه عدم رعایت فاصله‌ی استاندارد با صفحه نمایش، به چشم‌هایتان آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون در فنگ شویی چه جایگاهی دارد؟

طبق اصول فنگ شویی، اگر تلویزیون در جای مناسبی نباشد، چی (انرژی مثبت) فضا را کاهش می‌دهد. برای رعایت اصول فنگ شویی و جذب انرژی‌های مثبت، تلویزیون را در اتاق خواب نگذارید. اتاق خواب محل آرامش است و نباید امواج الکتریکی در اتاق جریان داشته باشند. بهترین جای تلویزیون در فنگ شویی ، گوشه‌ای دنج از اتاق پذیرایی است. تلویزیون اعضای خانواده را برای دیدن فیلم یا سریال دور هم جمع می‌کند. از این ویژگی استفاده کنید و با تزئین محل قرارگیری تلویزیون، محیطی امن همراه با چی بالا برای معاشرت‌های خانوادگی فراهم کنید.

همچنین می‌توانید اطراف تلویزیون را با گیاهان تزئین کنید. گیاهان هم باعث تقویت روحیه و زیبایی محیط می‌شوند و هم انرژی‌های الکتریکی را متعادل می‌کنند.

برای نصب تلویزیون دیواری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر خانه‌ی کوچکی دارید، اگر می‌خواهید فضای نشیمن خلوت باشد یا اگر کودک نوپا دارید، می‌توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. نصب تلویزیون روی دیوار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و فضای نشیمن می‌شود. محل مناسب نصب تلویزیون روی دیوار جایی دور از نور و رفت‌وآمد است، تا هم کیفیت تصویر حفظ شود و هم وقت تماشا آرامش داشته باشید. مهم‌ترین نکته در مورد جای تلویزیون دیواری ، رعایت ارتفاع استاندارد از سطح زمین است. ارتفاع تلویزیون از سطح زمین، باید منطبق با خط دید باشد وگرنه باعث آسیب به گردن می‌شود. بنابراین نصب تلویزیون بالای شومینه درست نیست، چون هم باعث گردن‌درد می‌شود و هم تلویزیون از گرما آسیب می‌بیند.

برای تزئین تلویزیون روی دیوار، می‌توانید از یک قاب متناسب با دکوراسیون منزل استفاده کنید تا با کمترین هزینه، دیوار زیبایی داشته باشید. همچنین می‌توانید اطراف تلویزیون را قفسه‌بندی کنید تا فضایی برای قرارگیری وسایل جانبی فراهم شود.

منبع : livspace.com

بیشتر بخوانید:

چگونه میز تلویزیون مناسب انتخاب کنیم؟

برای خرید میز تلویزیون، اولین قدم توجه به ابعاد تلویزیون است. میز نباید خیلی بزرگ‌تر یا خیلی کوچک‌تر از تلویزیون باشد چون باعث بی‌نظمی دکوراسیون منزل می‌شود. برای انتخاب بهتر، تلویزیون را اندازه‌گیری کنید و میزی بخرید که از هر طرف تنها ده سانت بزرگ‌تر از تلویزیون است. اگر مبل‌های پایه بلند دارید، بهتر است میز بلندتر بخرید تا ارتفاع استاندارد رعایت شود. همچنین با توجه به وسایل جانبی‌تان (مانند دستگاه بازی)، میزی را انتخاب کنید که جایی برای این وسایل داشته باشد.

شکل ظاهری و چیدمان میز تلویزیون هم تاثیر زیادی در زیبایی منزل دارد چون نقطه کانونی است و توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. بهترین مکان برای میز تلویزیون، روبه‌روی مبل‌ها و در معرض دید است.

اتاق تلویزیون چیست؟

اگر در منزل یک اتاق اضافه دارید، بهترین پیشنهاد برای کاربری، اتاق تلویزیون است. اتاق تلویزیون، یک اتاق ترجیحاً کم‌نور است که تنها مختص تماشای تلویزیون است. این اتاق معمولاً با مبل‌های راحتی و پوسترهای سینمایی دکوراسیون می‌شود تا فضای دنج و مناسبی برای تماشای فیلم یا بازی باشد.

اتاق تلویزیون کمک می‌کند فضای نشیمن، دنج‌تر، خلوت‌تر و گرم‌تر باشد. باعث می‌شود اعضای خانواده بیشتر با هم صحبت کنند. می‌توانید ساعت تماشای کارتون و بازی کودکان را کنترل کنید. همچنین اتاق تلویزیون باعث صرفه‌جویی در زمان و استفاده از برق می‌شود چون در نشیمن، گاهی تلویزیون ساعت‌ها بی‌دلیل روشن می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

حتلویزیون در بیشتر منازل به عنوان وسیله سرگرمی ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود و بخشی از زمان زندگی روزمره مردم را به خود اختصاص می‌دهد. تلویزیون برای سپری کردن اوقات فراغت در ساعات مختلف شبانه روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیتی که ما برای تلویزیون‌های خود قائل هستیم، وقت گذاشتن برای یافتن بهترین جای تلویزیون در منزل امری ارزشمند است تا احساس بهتری هنگام مشاهده برنامه‌های تلویزیونی داشته باشیم.

در این مقاله از آیریهوم، ما تمام موارد جای مناسب تلویزیون را به شما معرفی خواهیم کرد و چگونگی پیدا کردن بهترین مکان قرارگیری این وسیله سرگرم کننده اعضای خانواده در خانه بررسی خواهد شد.

نکات مهم در مورد مکان قرار گیری صحیح تلویزیون

در مورد یافتن بهترین جای تلویزیون در منزل به ارتفاع و فاصله و زاویه دید توجه داشته باشید زیرا مهمترین گزینه‌ها‌ هستند که باید در الویت قرار بگیرند.

ارتفاع

ارتفاع تلویزیون باید متناسب با سطح چشم فردی که روبروی تلویزیون نشسته است در نظر گرفته شود و نه فردی که ایستاده. قانون کلی در مورد ارتفاع تلویزیون به گونه‌ای است که چشم شما باید تقریبا در یک سوم از بالا به پایین صفحه تلویزیون قرار بگیرد که هنگام پخش برنامه تلویزیونی، معمولا سر افراد در صفحه نمایش تلویزیون در این قسمت نشان داده می‌شود.

برای دستیابی به چنین شرایطی ممکن است لازم باشد تلویزیون خود را کمی بالاتر یا پایین‌تر از این سطح قرار دهید، اما به یاد داشته باشید که از قرار دادن آن در مکان‌های بسیار بلند باید خودداری کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که برای نصب تلویزیون در بالای شومینه مجاز به استفاده از براکت دیواری نیستید.

فاصله

فاصله‌ای ایده‌آلی از مکانی که شما می‌نشینید تا مکان قرارگرفتن تلویزیون باید در نظر گرفته شود. فاصله قرارگیری تلویزیون تا محل نشستن بینندگان، به اندازه تلویزیون و نوع کیفیت صفحه نمایش و چیدمان اتاق بستگی دارد. باید جای تلویزیون در منزل با دقت محاسبه شود تا در محل مناسب خود قرار گیرد و تماشای تلویزیون منجر به خستگی چشم شما نشود.

به‌عنوان مثال، برای تلویزیون 4k، فاصله دید ایده‌آل 1.5 برابر ارتفاع عمودی تلویزیون شما است. برای یک تلویزیون 55 اینچی بهتر است در فاصله 1 متری از آن قرار بگیرید. این فاصله بهترین کیفیت نمایش جزئیات را برای شما فراهم می‌کند. همچنین برای یک صفحه نمایش 26 اینچی، فقط باید 3 تا 5 فوت فاصله در نظر گرفته شود. با این حال، یک صفحه نمایش 40 اینچی، برای دریافت تصویری بهتر، به فاصله 5 تا 9 فوت نیاز دارد و بهترین جای تلویزیون در منزل در چنین فاصله‌ای است.

بهترین مکان برای قرارگیری تلویزیون در خانه کجاست؟ | کیلیدمگ

بهترین جای تلویزیون در منزل و زاویه دید

بهتر است در هنگام تماشای تلویزیون به صورت مستقیم به صفحه نمایش نگاه کنید، زیرا بهترین کیفیت را در این زاویه مشاهده خواهید کرد. اگر چندین مبل یا صندلی دارید، باید تلویزیون را در جایی قرار دهید که از نظر زاویه با هم برابر باشند. از قرار دادن تلویزیون در زاویه‌ ناهمگون خودداری کنید، زیرا کیفیت تصویر شما را کاهش می‌دهد و احساس خوشایندی هنگام تماشای تلویزیون نخواهید داشت.

برخی افراد ترجیح می‌دهند جای تلویزیون در دیوار باشد. اگر شما هم جز این افراد هستید دقت داشته باشید که تلویزیون بالاتر از مرکز دیوار قرار بگیرد و صفحه آن از زاویه مناسبی برخوردار باشد تا همچنان با سطح چشم شما متقارن باشد.

در غیر این‌صورت نصب تلویزیون در محلی پایین‌تر از مرکز بهتر خواهد بود. بنابراین هنگام نشستن برای تماشای تلویزیون سر شما هم‌سطح با صفحه تلویزیون قرار می‌گیرد و بسیار راحت‌تر خواهید بود. در چنین شرایطی به جای اینکه بخواهید به محل قرارگیری صفحه نمایش نگاه کنید، فقط کافی است نگاهتان در امتداد خط مستقیم باشد.

رایج‌ترین اشتباه در خرید تلویزیون

یکی از رایج‌ترین اشتباهات، خرید میز تلویزیونی ناهماهنگ با اندازه اتاق مورد نظر است. یک مساله که باید به آن توجه داشته باشید این است که به اندازه آن و  بهترین جای تلویزیون در منزل توجه داشته باشید. جای میز تلویزیون باید به‌عنوان یک نقطه کانونی در فضای موجود در اتاق شما در نظر گرفته شود. سعی کنید یک تلویزیون بزرگ را تحت هیچ شرایطی در اتاقی کوچک قرار ندهید، زیرا باعث کوچک جلوه دادن سایر اثاثیه اتاق می‌شود و به چشمان شما نیز آسیب می‌رساند.

هنگام چیدمان دکوراسیون منزل، معمولا اتاق نشیمن به‌عنوان بهترین جای تلویزیون در منزل انتخاب می‌شود. علت انتخاب این اتاق، فضای آزاد بیشتر آن نسبت به اتاق‌های دیگر است که با قرار گرفتن سایر وسایل منزل همانند مبلمان، میز و … امکان تماشای راحت‌تر تلویزیون را برای اعضای خانواده فراهم می‌نماید. در چیدمان مبلمان و قرار گیری تلویزیون باید دقت کنید تا تماشای تلویزیون با بهترین کیفیت در کنار سایر اعضای خانواده برای شما لذت‌بخش‌تر شود. در ادامه نکات مهمی را در مورد جانمایی تلویزیون در منزل توضیح خواهیم داد.

مکان قرار گرفتن تلویزیون در سایر اتاق‌ها

قراردادن تلویزیون در اتاق خواب

نظرات مختلفی در مورد بهترین جای تلویزیون در منزل و قرارگیری تلویزیون در اتاق خواب وجود دارد. برخی افراد بر این باور هستند که وجود تلویزیون در اتاق خواب تاثیر منفی در کیفیت خواب آن‌ها خواهد داشت. در حالی‌که برخی دیگر از افراد این عقیده را قبول ندارند.

مکان به خصوصی برای قراردادن تلویزیون در اتاق خواب وجود ندارد اما بهتر است به چند ایده توجه داشته باشید. راحت‌ترین کار این است که تلویزیون را درست روبروی تخت خواب قرار دهید. اتاق خواب‌هایی که فضای کمی دارند تلویزیون روی میز تلویزیون یا میز تحریر قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که تا جای ممکن باید از قرار دادن تلویزیون در گوشه اتاق یا بر روی مبلمان کوچک خودداری کنید.

چیدمان تلویزیون و مبلمان در پذیرایی

توجه به چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی و در کنار سایر اثاثیه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر بتوانید یک اتاق جداگانه به همراه فضای کافی برای نشستن و تماشای تلویزیون در نظر بگیرید، بهترین چیدمان را در خانه خود خواهید داشت. اما از آنجایی که اکثر مردم خانه‌هایی با فضای لوکس و متراژ بالا ندارند، اتاق پذیرایی معمولاً برای قرار گرفتن تلویزیون و مبلمان در نظر گرفته می‌شود.

در طراحی اتاق‌های پذیرایی، لازم است به بهترین جای در منزل توجه داشته باشید و سرویس مبلمان را مقارن با تلویزیون در قسمت انتهای اتاق در نظر بگیرید. چنانچه قصد تغییر در دکوراسیون را دارید می‌‌توانید تلویزیون را در گوشه اتاق قرار دهید. در حالی‌که رایج‌ترین چیدمان تلویزیون، نصب آن بر روی دیوار بلند است. به این ترتیب شما می‌توانید به همراه مهمانان خود از تماشای برنامه‌های تلویزیونی لذت ببرید.

بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی قسمت گوشه اتاق است زیرا باعث می‌شود که چیدمان اتاق شما بیش از حد تلویزیون محور نباشد. همچنین بهتر است از آثار هنری مانند نصب تابلوها را بر روی دیوار مجاور استفاده کنید. در چنین شرایطی به نحوه چیدمان مبلمان نیز توجه داشته باشید. با انتخاب این نحوه دکوراسیون شما به راحتی می‌توانید به تماشای تلویزیون بنشینید، در حالی‌که تلویزیون نسبت به سایر وسایل اتاق پذیرایی در مرکز دید قرار نگرفته است.

چیدمان اتاق نشیمن با چندین پنجره

اگر اتاق نشیمن شما دارای پنجره‌های زیادی است، این اتاق مکان مناسبی برای قرارگیری تلویزیون است اما نصب آن را کمی دشوار می‌کند. اگر چاره‌ای جز قراردادن تلویزیون در اتاق نشیمن دارای چندین پنجره ندارید، باید راه حلی برای پنجره‌ها پیدا کنید.

پرده‌های مات بسیار مفید هستند و لازم است از پارچه‌هایی با آستر برای پنجره‌ها استفاده کنید تا از نور مازاد روی تلویزیون در اتاق نشیمن آفتاب گیر جلوگیری کنید. سایبان‌های رومی یا سایبان‌های چوبی بافته شده نیز موثر خواهند بود. راه‌حل‌های کاربردی زیادی وجود دارد و برای انتخاب هر یک از راه‌حل‌ها باید به اندازه اتاق توجه کنید.

جای تلویزیون در خانه‌های کوچک

شاید خانه یا آپارتمان شما متراژ کمی داشته باشد. ممکن است شما احساس کنید که نمی‌توانید برای خانه خود تلویزیونی تهیه کنید. روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید تلویزیون را در فضای محدود خانه خود قرار دهید و ممانعتی برای یافتن بهترین جای تلویزیون در منزل کوچک شما وجود نداشته باشد. مثلاً در چنین شرایطی بهتر است تلویزیون را بالای میز کار یا روی یک میز جذاب قرار دهید.

اگر مبلمان شما به رنگ تیره است، این روش جذابیت بیشتری برای دکوراسیون خانه شما ایجاد می‌کند. این چیدمان، جلوه ویژه‌ای به اتاق شما می‌دهد. اگر داخل اتاق نشیمن شما تعداد صندلی‌ها کم است، می‌توانید تلویزیون را روی میز کنسول قرار دهید تا هنگام دراز کشیدن هم بتوانید آن را تماشا کنید اما توجه داشته باشید که بهترین جای تلویزیون در منزل در قسمت جلو یا مرکز اتاق نیست.

فضاسازی و ایجاد ایده‌های خلاقانه در جای تلویزیون در منزل

یک ایده خلاقانه برای فضاسازی اتاق نشیمن برای مکان قرارگیری تلویزیون، ایجاد یک گالری هنری بر روی دیوار اطراف آن است. در اطراف تلویزیون خود نقاشی و عکس‌های متنوع قرار دهید. اگر می‌خواهید به جذابیت این مکان بیفزایید و آن را به  بهترین جای تلویزیون در منزل تبدیل کنید می‌توانید با لامپ‌های تزئینی، انواع گیاهان، شمع‌ها یا هر وسیله تزئینی دیگر اطراف تلویزیون خود را تزئین کنید. به این ترتیب تلویزیون شما در میان وسایل تزئینی زیبا قرار می‌گیرد و اتاق شما از جلوه ویژه‌ای بهره‌مند خواهد شد.

اگر تلویزیون شما کوچک است، می‌توانید آن را در قفسه کتاب خود قرار دهید یا بر روی طاقچه‌ای بگذارید تا در مرکز توجه تماشا کنندگان قرار گیرد.

یک ترفند دیگر، قرار دادن آن در مقابل دیوار تیره رنگ یا کاغذ دیواری طرح دار است. اگر مایل باشید می‌توانید داخل قفسه کتاب یا میزی که تلویزیون در روی قرار گرفته است را با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی کنید یا هنگام خرید میز تلویزیون رنگ‌های روشن مثل سفید را انتخاب کنید.

جای تلویزیون در فنگ شویی

تلویزیون وسیله‌ای است که باید به‌عنوان تماشای برنامه‌های تلویزیونی در نظر گرفته شود نه آینه. بنابراین هنگامی‌که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید باید از کاور برای پوشاندن آن استفاده کنید تا از خاصیت بازتابندگی آن که مانند آینه عمل می‌کند، جلوگیری شود.

در فنگ شویی، جای تلویزیون در منزل باید در ضلع شمالی یا جنوبی اتاق باشد. اگر شما در اتاق نشیمن خود تلویزیون ندارید می‌توان گفت که منزل شما دارای یک چیدمان عالی است اما در طراحی خانه‌های جدید، چنین دکوراسیونی کمیاب است، زیرا اغلب خانه‌ها متراژ کمی دارند.

نکاتی بیشتر در مورد جای تلویزیون در منزل

بهترین طراحی داخلی در منزل برای محل قرارگیری تلویزیون باید از همان ابتدا انجام گیرد. بهترین جای تلویزیون در منزل در نزدیکی پریزهای برق و اتصال به اینترنت است. همچنین باید با نصب تمام کابل‌های لازم یا نوع صحیح اتصال دهنده‌ها برای نصب آن به دیوار اقدامات لازم انجام شود.

هنگامی‌که می‌خواهید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید، باید از قبل زمان لازم برای انجام این کار را در نظر بگیرید زیرا امری زمانبر است. همچنین به این نکته توجه کنید که آیا دیوار برای نصب تلویزیون مناسب است یا آیا نصب بر روی دیوار به آن آسیب نمی‌رساند؟ برای ایمن سازی اتصال دهنده‌ها، سوراخ‌های راهنما ایجاد کنید و به اینکه پایه و تلویزیون شما تراز هستند یا خیر توجه کنید. همچنین مطمئن شوید که در این وضعیت دائمی، تلویزیون کاملا به‌صورت مناسب قرار گرفته باشد.

برای پیدا کردن بهترین جای تلویزیون در منزل بهتر است از میز تلویزیون‌های سفارشی استفاده کنید تا تلویزیون شما بهتر در فضای موجود منزل شما قرار بگیرد.

اگر مدل تلویزیون شما قدیمی است می‌توانید آن را به گونه‌ای قرار دهید که با سایر دکوراسیون اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشد. به‌عنوان مثال، می‌توانید آن را در قفسه یا میزی کوتاه و در یک زاویه مناسب قرار دهید و سپس کاناپه خود را روبروی تلویزیون بگذارید و از تماشای آن لذت ببرید.

سخن پایانی

تلویزیون یکی از اصلی‌ترین وسیله‌های سرگرمی برای اعضای خانواده است و از آنجایی‌که این وسیله به‌طور معمول کاربردهای زیادی دارد، جانمایی تلویزیون در منزل و یافتن بهترین جای تلویزیون در منزل موضوعی حائز اهمیت است.

اگر به بهترین جای تلویزیون در منزل دست یابید هنگام تماشای برنامه‌های مورد نظرتان احساس خوشایندی خواهید داشت. در انتخاب جای تلویزیون در منزل، عواملی مانند فاصله، ارتفاع و زاویه دید تاثیرگذار هستند.

همچنین به‌طور معمول بهترین اتاقی که برای قرار گرفتن تلویزیون انتخاب می‌شود، اتاق نشیمن است که با تطابق چیدمان مبلمان و یا اضافه کردن وسایل تزئینی، نصب تابلو بر روی دیوارهای مجاور، می‌توان از فضای بهتر برای تماشای تلویزیون بهره برد. همچنین غیر از اتاق نشیمن می‌توانید تلویزیون را در سایر اتاق‌ها با چیدمانی که در این مطلب بیان کردیم قرار دهید.

در آخر توجه داشته باشید که در منزل شما تلویزیون باید در محلی قرا بگیرد که همه اعضای خانواده در بهترین حالت ممکن از مشاهده برنامه‌های تلویزیونیانتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تلویزیون در منزل جدید از دغدغه های بسیاری از افراد است . قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل بستگی دارد . اگر به تازگی به منزلی جدید نقل مکان کرده اید و هنوز جای قرار دادن تلویزیون را تعیین نکرده اید ، در این بخش از دنیای مد نکاتی را درباره تعیین مکان مناسب تلویزیون در اتاق نشیمن برایتان آورده ایم.

انتخاب مناسب ترین جایگاه تلویزیون

قرار دادن تلویزیون در مکان پر رفت و آمد ممنوع

برای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون مکان پر رفت و آمدی را انتخاب نکنید . بهتر است تلویزیون را در قسمتی قرار دهید که رفت و آمد کم باشد تا در آرامش بیشتری تلویزیون نگاه کنید پس هیچگاه تلویزیون را کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک درب ورودی قرار ندهید.

نکات مهم انتخاب جایگاه تلویزیون در خانه

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

بهترین حالت برای چینش مبلمان ، زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون است. بهتر است دکوراسیون نشیمن توسط مبلمان طوری باشد که در اطراف تلویزیون یک فضای محصور و دنج به وجود آوریدتا با لذت بیشتری به تماشای برنامه های محبوب خود بنشینید.

بیشتر بدانید : atrixconcept.com

 جایگاه تلویزیون و مبل در دکوراسیون اتاق نشیمن

همچنین بهتر است مبلمان را در فاصله مناسب با تلویزیون قرار دهید و جایگاه مبلمان را باید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون خود در نظر بگیرید زیرا نزدیکی مبل به تلویزیون چشم شما را آزار می دهد.

سعی کنید تلویزیون را در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید. به این شکل شما می توانید چیدمان بهتری برای مبلمان اتاق پذیرایی خود داشته باشید.و همچنین تاثیر گذاری بیشتری را در اتاق پذیرایی و تلویزیون خود مشاهده کنید.

چیدمان مبل و جایگاه تلویزیون

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نکته ای است که اهمیت بسیار دارد. در بخش دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم که برای این منظور تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهید زیرا گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد نور بودن سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم شما با نور مستقیم می شود.

جایگاه تلویزیون نسبت به نور و پنجره

قرارگیری تلویزیون در فضایی با دید کافی

تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که از همه قسمت ها برای تماشای تلویزیون دید داشته باشید و نبایدهیچ مبل و صندلی را پشت به تلویزیون قراردهید.

تلویزیون را در کجای خانه قرار دهیم؟

قرار دادن تلویزیون کنار منبع گرمایشی ممنوع

زمستان ها با سرد شدن هوا بهترین مکان برای استراحت و نشستن کنار شومینه است بنابراین اگر در فضای داخلی منزل شما شومینه وجود دارد، بهتر است تلویزیون را در مجاورت شومینه قرار ندهید زیرا استراحت در این مکان سبب می شود فاصله کم با تلویزیون داشته باشیم و برای چشم آسیب رسان است. همچنین نباید منبع گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژ را در پشت تلویزیون قرار دهیم.

توصیه های انتخاب جایگاه تلویزیون

مورد علاقه‌شان احساس خوشایندی داشته باشند.

رف آخر اسنوا

توجه به چیدمان وسایل، تاثیر غیرقابل انکاری در گرما و صمیمیت فضای خانه دارد. تلویزیون از پرکاربردترین وسایل منزل است و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین توجه به جایگاه تلویزیون در پذیرایی علاوه بر نقش پررنگ در زیبایی، در سلامتی چشم و گردن نیز تاثیرگذار است.

همچنین یک گوشه‌ی دنج، صمیمی و زیبا، اعضای خانواده را به خود جذب می‌کند و باعث ایجاد یک فضای خانوادگی گرم و تقویت ارتباط بین اعضای خانواده می‌شود.

 

محتوای خبر مخفی کن
1 برای پیدا کردن بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی به این نکات توجه کنید