حوادث

جزئیات واژگونی اتوبوس در محور هراز

مدیرکل دفتر آمار ، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علت اصلی تصادف اتوبوس مسافربری در محور هراز را عدم توجه راننده به جلو و عدم توانایی رانندگی به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد. در طی این بازدید ، ویل و شرکت حمل و نقل به دلیل تخلفات متعدد به شدت مورد ضرب و شتم قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایران تودی ، صبح روز چهارشنبه ، نوزدهم تیرماه ، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور هراز واژگون شد و در ساعات اولیه صبح ، نماینده آمبولانس استان مازندران ، زکریا اشکوود ، گفت که سه مسافر و 39 زخمی وجود دارد. در یک تصادف درگذشت.

فرهاد صالحیان – مدیرکل دفتر آمار ، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای – در گفت وگو با ایران تودی درباره جزئیات و دلایل حادثه اظهار داشت: وی سفر خود را با فاصله 412 کیلومتر آغاز کرد. ، وضعیت بسیاری از مسافران را دریافت کرد ، اما در ساعت 03:35 چهارشنبه ، 30 ژوئیه ، او به سمت راست در محور هراز در منطقه پنجاب پیچیده ، به نیوجرسی رفت و به سمت چپ تصادف کرد. و متاسفانه واژگون شد.

وی افزود: این اتوبوس قبلاً فقط شش بار مسافرت کرده است و مسافرانی که در این سفر کمربند ایمنی بسته بودند از این حادثه نجات یافتند. البته تخلفات زیادی در این اتوبوس توسط راننده و شرکت حمل و نقل مورد نظر رخ داده است. طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا ، حداکثر ظرفیت این اتوبوس مجاز برای پذیرش مسافر 22 نفر بود. در زمان حادثه 43 مسافر (همراه راننده) در اتوبوس بودند.

مدیرکل دفتر آمار ، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: بنابراین راننده مادام العمر ممنوع شده و ما با شرکت متخلف برخورد جدی خواهیم کرد. به این دلیل که تابلوی اطلاعات مسافران به جز موارد نقض ذکر شده در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس قرار نگرفته است. اگر مسافران می خواستند مشكلی را به حامل گزارش دهند ، باید این كار را از طریق تابلو و شماره تماس روی آن انجام دهند ، اما هیچ تابلویی وجود نداشت.

صالحیان افزود: چک لیست و آنلاین مدیر فنی در این اتوبوس درج نشده و این تخلف دیگری است که راننده و شرکت حمل و نقل مورد نظر باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی گفت: اتوبوس 10 مسافر گزارش وضعیت دریافت کرد و سفر خود را از اسلامشهر آغاز کرد اما در نهایت با 43 مسافر واژگون شد. جالب تر اینکه دقیقاً دو ساعت و سی و پنج دقیقه پس از عزیمت ، هنگام ثبت نام اتوبوس در کلانتری جاجرود ، 43 نفر در اتوبوس بودند و این حادثه دو ساعت بعد اتفاق افتاد. البته ، در چنین مواردی ، مسافران باید از طریق سیستم تلفن گویا و پیام کوتاه و یا تماس با شماره 141 برای جلوگیری از این تخلف به ما اطلاع دهند ؛ زیرا اگر از این تخلف اطلاع داشتیم ، 25 مسافر در ایستگاه پلیس جاجرود از اتوبوس پیاده می شدند و از طریق شرکت حمل و نقل معیوب برای آنها اتوبوس جایگزین می گرفتیم.

انتهای پیام