حوادث

جزییات حادثه اتوبوس خبرنگاران/اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در توضیح تخلفات حادثه اتوبوس گفت: اتوبوس خراب شد و متعلق به یک کارخانه سیمان بود.

سرهنگ هادی امیدوار در گفت وگو با ایران تودیمهشاد کریمی خبرنگار ایران تودی و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا گفتند که آنها در رابطه با حادثه کشته شدن اتوبوس خبرنگاران محیط زیست محاکمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در سال 2006 ساخته شده است گفت: “طبق تحقیقات ما ، این اتوبوس تحت معاینه فنی قرار گرفت ، اما به دلیل مسیر کوهستانی و استفاده مکرر از ترمز ، مشکل در سیستم ترمز وجود داشت. اتوبوس از ترمزهای ثانویه استفاده نکرد. .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با رد ادعای راننده مبنی بر اینکه وی برای عبور از پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده فرعی قرار گرفته است ، گفت: “اینگونه نبود. مسیر رفت و برگشت است. روز حادثه راننده به پلیس مراجعه کرد و اعلام کرد که وی در حال انتقال کارگران سیمان است.

آیا شما امیدوارید که راننده قوانین را نقض کرده باشد؟ وی گفت: تاکنون آنچه پلیس تعیین کرده این است که راننده بدون هیچ وضعیتی مسافران را سوار کرده است ، یعنی از هویت مسافران و تغییر مسیر گزارشی ارائه نکرده است. راننده از جاده کوهستانی عبور کرد و همانطور که گفتم مجبور بود اغلب از ترمز استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین تخلف دیگر این راننده استفاده نکردن از ترمز کمکی بوده است.

امیدوار افزود: همچنین به نظر می رسد که یک مقام محلی از اتوبوس کارخانه سیمان به دلیل رایگان بودن اتوبوس استفاده کرده است. در چنین مواردی قانون این است که مقام محلی به پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع می دهد که مسافران چه کسانی هستند. اگر او در این باره به ما اطلاع می داد ، ما یک اتوبوس انتخاب می کردیم و یک گروه اسکورت برای این اتوبوس قرار می دادیم.

وی در مورد وضعیت ثبت شده اتوبوس گفت: راننده این اتوبوس اعلام کرد که مسافران کارمند کارخانه سیمان بوده و احتمالاً به دلیل رایگان بودن اتوبوس وضعیت را تغییر نداده اند. اتوبوس باید مسافت شهر تا کارخانه را طی می کرد اما با این کار مسیر خود را تغییر داد.

وی با بیان اینکه اتوبوس مورد بازرسی قرار نگرفته است گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که اتوبوس مورد بازرسی قرار گرفته است.

انتهای پیام