حوادث

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

ایران تودی/ اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان یکی از دلایل برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری که منجر به کشته شدن 8 نفر و مجروح شدن 16 نفر شد، حضور گارد ریل خطرناک در محور کاشان – گوم بود.

سرهنگ عسگر زارع با اعلام این خبر گفت: ساعت 3 و 25 دقیقه بامداد امروز تریلر در جاده کاشان – گوم از مسیر خود منحرف شد و با اتوبوس مسافربری با 21 سرنشین از استان دهدشت برخورد کرد. بویراحمد در راه تهران با هم برخورد کرد.

وی افزود: یک نفر از سرنشینان تریلر و هفت نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری در محل فوت کردند که 16 نفر مجروح و 11 نفر در بیمارستان بستری شدند. و 5 تا سطحی بود.

نقش محافظ های خطرناک در وقوع و شدت حادثه امروز

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت اصلی این حادثه را ناتوانی راننده تریلر در رانندگی به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد. وقوع و شدت حادثه که توسط کارشناسان به عنوان تقصیر سازمان مربوطه ارزیابی می شود.

38 نفر در محورهای کاشان – اصفهان و کاشان – گوم جان باختند

به گزارش پایگاه خبری ایران تودی و به نقل از فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 38 نفر از هموطنان از جمله جانباختگان حادثه امروز بر اثر تصادفات جاده ای در محورهای کاشان – اصفهان و کاشان گزارش شده اند. – تبرهای گوم «۲۱۹ نفر کشته و زخمی شدند.

به زودی نیاز به تعمیر روکش آسفالت و تعویض گریل های محافظ وجود داشت

زارع با اشاره به اینکه محورهای کاشان – اصفهان و کاشان – گوم حدود 264 کیلومتر است، با بیان اینکه روکش آسفالت بلا استفاده و موانع خطرناک وجود دارد، گفت: از اداره راه و شهرسازی تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به ترمیم روکش آسفالت اقدام کنند. تا جایی که امکان دارد.» همچنین مشبک های ایمنی را در این محور جمع کنید و با نیوجرسی بازیگوش جایگزین کنید تا خودرو به لاین مخالف جاده نرود، حتی اگر از خواب راننده فراتر رود.

نقش وسایل نقلیه پایدار و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد 70 درصد تصادفات جاده ای ناشی از عوامل انسانی بوده است، گفت: این در حالی است که در سال های اخیر پلیس توانسته از جان باختن بسیاری از هموطنانمان در حوادث رانندگی جلوگیری کند. تصادفات، اما باید توجه داشت که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و با وجود خطای انسانی، در صورت ساخت خودروهای پایدارتر و توجه به ایمنی راه ها، تلفات کمتری را در تصادفات شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/