حوادث

جزئیات تعطیلی فراگیر دو هفته‌ای| پاسخ به ابهامات محدودیت‌های کرونایی

تا وضعیت طرح ترافیک محل کار در ساعات قرنطینه

آفتاب‌‌نیوز:

در پاسخ به خواست افکار عمومی و افکار عمومی برای اجرای تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا و قطع زنجیره انتقال و انتقال ویروس بدنام کرونا ، کمیته امنیت ، اجتماعی و انتظامی میهن ، اطلاعیه شماره 2 را در مورد یک طرح جامع مدیریت هوشمند صادر کرد. کووید روند و شرایط 19 بیماری را در شهرها منتشر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: بیانیه شماره 2 کمیته امنیت ، اجتماعی و انضباطی در پاسخ به خواسته های افکار عمومی و افکار عمومی در اجرای تصویب ستاد مدیریت ملی کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتقال و انتقال ویروس بدنام کرونا مورد توجه مردم و اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت و جزئیات هر یک از موضوعات مطرح شده در اطلاعیه های آینده افشا خواهد شد.

بازدید ها: 17

همه نمایشگاه ها ممنوع شد

در این اطلاعیه آمده است: برنامه جامعی برای مدیریت هوشمند محدودیت ها براساس جغرافیای شهرها تدوین و اجرا می شود. علاوه بر محدودیت های تعیین شده در این طرح ، برگزاری هر نمایشگاه (عمومی ، تخصصی و بین المللی) در هر شرایطی (زرد ، نارنجی و قرمز) تا زمان عادی شدن شرایط ممنوع است.

بقاع متبرکه و اماکن متبرکه چگونه کار می کنند

طبق اعلام وزارت امور داخله ، ادامه کار بقاع متبرکه و بقاع متبرکه مطابق با دستورالعمل های قبلی وزارت بهداشت خواهد بود. بعلاوه ، کلیه سازمانهای دولتی ، اشخاص حقیقی و حقوقی در بخشهای غیردولتی و تولیدی ملزم به رعایت دستورالعملهای اطلاع رسانی برای مدیریت بیماری هستند.

استفاده از ماسک در مکان های عمومی اجباری است

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد

براساس این اطلاعیه ، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و شلوغ در همه شهرها در همه موارد الزامی است و متخلفان با تأیید ستاد ملی جریمه می شوند. با این حال ، در شهرهای زرد ، نارنجی و قرمز ، تاریخ انقضا محدودیت ها قابل تغییر است ، بنابراین تصور اینکه این برنامه دو هفته ای باشد صحیح نیست.

طبق گزارش وزارت امور داخله ، لیست موارد گروه دوم:

1- پارکها و مراکز تفریحی

2- گذرگاههای بسته و نظامی ، بازارهای بسته ، مراکز خرید بزرگ غیرغذایی و بازارهای موقت
3- بازارها و نمایشگاه های فروش انواع اتومبیل ، مراکز شماره گذاری خودرو
4- باشگاه های ورزشی ، سالن های تربیت بدنی
5- آرایشگاه های مرد
6- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی
centers- مراکز فروش فرش و فرش ، لوازم منزل ، پارچه ، پرده ، مبلمان ، دکوراسیون داخلی
8- مراکز هدیه اسباب بازی ، اسباب بازی ، لوازم التحریر
9- انواع مراکز فروش لباس ، کیف و کفش ، خیاطی ، خیاطی
10- کارگاه و عکاسی
11- آژانس مشاور املاک
12- خدمات چاپ دیجیتال

13- خدمات پذیرایی و آشپزی مشتری ، چایخانه ها با عرضه محصولات توتون و تنباکو
14. شیرینی پزی ، شیرینی پزی ، پخت مرطوب و خشک ، میوه و بستنی فروشی و کارهای مشابه

در پایان اطلاعیه ، ضمن اعلام اینكه جزئیات بیشتری از این طرح در اطلاعیه های بعدی به كشور تحویل داده می شود ، از مردم خواسته شد كه اخبار و اطلاعات لازم را با اعلامیه های منتشر شده دریافت كنند.

به عدم اطمینان از محدودیت های ویروس کرونا پاسخ دهید

در همین حال ، برخی از افراد با این محدودیت ها مشکل دارند. در مقاله بعدی ، به برخی از سالات مخاطبان پاسخ دادیم.

*** چرا اجرای طرح بسیار استثنایی است؟ شامل؛ مواردی که به اندازه درایو اینترنت مهم نیستند

فقط مشاغل و فعالیتهای مربوط به نیازهای روزمره و ضروری افراد مستثنی است. تاکسی های اینترنتی در دسته حمل و نقل عمومی قرار دارند که بخصوص حرکت ماشین های شخصی در ساعات اعلام شده شبانه روز ممنوع نیستند.

*** چرا همه مشاغل به جز چند کار پیش پا افتاده باز است؟

حدود 3 میلیون و 200 هزار اتحادیه در کشور وجود دارد که از این تعداد فقط گروه اول گروه های حرفه ای حدود 700 هزار اتحادیه را تحت پوشش خود دارند و این گروه با توجه به نیاز افراد در طول پروژه فعالیت می کنند. علاوه بر این ، این طرح که بخش عمده ای از فعالیت های کشور را شامل می شود ، حاکمیت ، آموزش ، فرهنگ و جامعه را شامل می شود.

*** برخی از مشاغل چگونه در ساعات قرنطینه سفر می کنند؟

ممنوعیت رفت و آمد فقط برای شهرهای قرمز از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر معتبر است. برای عدم اعمال قانون ، مشاغل لازم از طریق فرمانداران محاسبه و لیستها به راهور اعلام می شود.

*** ساعات کار حمل و نقل عمومی در این مدت محدودیت چقدر است؟

در این طرح محدودیت زمانی برای حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده است. پیشنهادهایی برای تقویت ناوگان حمل و نقل شهر جهت کاهش ازدحام با افزایش ظرفیت به مرکز ملی ارسال شد. البته به دلیل بسته شدن بسیاری از مناطق در شهرهای سرخ ، تقاضا برای سفر عملاً کاهش می یابد که باعث کاهش تراکم می شود.

حمل و نقل عمومی کالاها و کالاهای واسطه ای ، از جمله ریلی ، جاده ای و هوایی و مسافران بین شهری در این طرح محدودیتی ندارد ، اما وزارت راه موظف است بر اساس پروتکل های بهداشتی بر فعالیت های خود نظارت کند.

*** کدام نهاد باید تعطیلی کلاس ها را کنترل کند؟

کمیته کنترل عالی تحت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت نظارت بر اجرای این پروژه را بر عهده دارد. در سطح استان و شهرستان کمیته نظارتی با مشارکت بسیج اصناف ، بازرسان اتاق اصناف ، پلیس ناجا و هلال احمر تشکیل شده است و اجرای این طرح را به صورت موردی رصد می کند. علاوه بر این ، آنها ناظران اصلی مردم عزیز هستند که با ارائه اطلاعات به موقع به مسئولان ، به موفقیت در اجرای این طرح کمک می کنند.

*** فعالیت کارخانه های مجاز و نحوه حرکت کارگران به حومه شهر چیست؟

کارخانه های مجاز هم تراز با گروه اول فعالیت خواهند کرد. البته موضوع پروتکل و محافظت در این کارخانه ها یکی از مهمترین مواردی است که باید توسط مسئولان این بخشها تحت نظارت دقیق قرار گیرد.

جابجایی کارگران اگر نیازی به ترک شهر محل اقامت نداشته باشند مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر مجبور به ترک شهر محل اقامت باشند با هماهنگی پلیس و ارائه مدارک مثبت بلامانع خواهد بود.

*** وضعیت بازار چگونه است؟ نه همه افرادی که در بازار کار می کنند از تعطیلی خبر دارند ، نه حتی کارمندان ادارات!

با توجه به اطلاعات ارائه شده و اطلاعیه ها بعید به نظر می رسد که بازرگان از اجرای طرح و جزئیات آن مطلع باشد ، اگرچه کلیه واحدهای صنفی و انجمن ها از طریق اتاق اصناف از این طرح مطلع شده اند. کارمندان بخش نیز از برنامه مشخص شده در سند صادر شده توسط سازمان اداری و استخدامی مطلع هستند.

*** تاجری که شغلش در زمینه مواد غذایی و کالاهای اساسی نیست ، نمی داند آیا روز شنبه به سر کار می رود یا خیر. آیا او نمی داند که تعطیلاتش فقط تا ساعت شش بعدازظهر است یا اینکه دو روز کامل استراحت می کند؟

از ابتدای 9 ماهگی ، پرونده ها به چهار گروه تقسیم شده اند و از همین گروه ها در این طرح استفاده شده است ، بنابراین اگر تاجران محترم در گروه اول باشند ، محدودیت ها و ممنوعیت هایی را در شرایط شامل نمی شوند.

فعالیت های گروه 4 در شهرهای زرد ممنوع است.
گروه 3 و 4 در شهرهای نارنجی ممنوع است.
گروه های 4 ، 3 و 2 در شهرهای قرمز ممنوع است. لیست مشاغل براساس اطلاعیه ها منتشر می شود.

*** مشخص نیست که ممنوعیت تردد در شهر از ساعت 9 شب تا 4 صبح چگونه اعمال می شود؟ بنابراین اگر کسی بخواهد در این ساعت ها به یک سوپرمارکت محلی برود و آشپزی کند ، آیا می تواند؟ آیا تردد برای این وسایل نقلیه ممنوع است یا شامل عابر پیاده می شود؟ یا اینکه این ممنوعیت به طور کلی مربوط به تهران یا همه شهرهای قرمز است؟

تردد لازم در ممنوعیت تردد از ساعت 21:00 عصر توسط فرمانداری انجام خواهد شد. این ممنوعیت عابران پیاده را شامل نمی شود. این ممنوعیت در مورد شهرهای قرمز اعمال می شود و در مورد سایر شهرها اعمال نخواهد شد.

*** آیا شرکت های خصوصی در طول اجرای طرح بسته شده اند یا خیر؟

شرکت ها و دفاتر خصوصی مرتبط با شرکت های گروه 1 فعالیت می کنند و محدودیتی برای آنها وجود ندارد. در گروه های دیگر ، آنها می توانند با توجه به وضعیت شهرها و نوع محدودیت ها و الزامات کار کنند. دفاتر و شرکت های خصوصی در زمینه آموزش های فرهنگی و اجتماعی نیز بر اساس وضعیت در شهرهای زرد نارنجی و قرمز فعالیت خواهند کرد.

*** اگر همه این چریک ها مجبور به بستن شوند ، س questionال دیگری مطرح می شود ، و چگونه این گروه ها باید در طول تعطیلی زنده بمانند و درآمد کسب کنند؟

با اتاق اصناف ایران ، مالیات های مختلف ، بیمه ، تعلل ، عوارض ، اجاره ، چک های بانکی ، آب ، برق ، گاز و … یک پشتیبانی میدانی هماهنگ تهیه و برای بررسی در جلسه بعدی به ستاد ملی ارسال می شود. تصمیمات لازم را بگیرید. با توجه به نقش اتاق بازرگانی ایران در تهیه این بسته ، تمام ملاحظات مطرح شده است.

*** آیا کارمندان شرکت های صنعتی مانند فولاد ، فولاد ، پتروشیمی و کارمندان شرکت های کوچک صنعتی که در اردوگاه های صنعتی فعالیت می کنند بسته هستند یا خیر؟ در غیر این صورت ، چگونه حمل می شوند؟

اولین گروهی که مشمول محدودیت و تعطیلی نخواهد بود ، تولیدکنندگان صنعتی هستند ، اما کارفرمایان ملزم به رعایت دستورالعمل های اطلاع رسانی برای بازرسی مستمر از کارگران و کارمندان هستند. تردد این واحدها هماهنگ بوده و مشمول جریمه نمی شود.

*** وضعیت افرادی که روز ممنوعیت کار در زمینه طرح ترافیک کار نمی کنند چگونه است؟

یک طرح ترافیکی ایجاد شده است و بنابراین اگر وسیله نقلیه مورد نظر برنامه ای نداشته باشد ، مجازات طرح ترافیک اعمال می شود.

*** روزنامه نگاران برای جلوگیری از جریمه شدن چگونه باید در حین مقررات رفت و آمد مسافرت کنند؟ همچنین ، مکانیزم جریمه های پلیس برای متخلفان در ساعات ممنوع شب چیست؟

کارهای هماهنگ ، از جمله روزنامه نگاران ، توسط فرمانداری ها و جاده هماهنگ می شوند ، بنابراین جریمه ها شامل نمی شوند. این افراد و سایر افرادی که نیاز به سفر فوری دارند می توانند از درایورهای اینترنت در سراسر جهان استفاده کنند.

علاوه بر این ، ممنوعیت تردد در شهرهای سرخ اعمال شد که با در نظر گرفتن شرایط لازم برای عدم اجرای قانون ، با هماهنگی فرمانداران ، آن را به رئیس جمهور اعلام می کند. عدم رعایت سایر شرایط منجر به جریمه می شود. مکانیسم دوربین ها هستند.

منبع: فارسی ، ایران تودی و ایرنا