عمومی

بازگشت محدودیت‌های کرونایی در البرز از فردا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز اظهار داشت: عزیز شهبازی عصر شنبه در جلسه ستاد استان علیه تاج اظهار داشت که حصر آبادان در تاریخ ایران اسلامی در تاریخ 5 اکتبر شکست خورده است. وی نباید فراموش کند ، افزود: امروز قهرمانان کشورمان تا دندان مسلح در برابر دشمن محاصره آباده را شکستند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که دلاورانه از جمهوری اسلامی ایران به ویژه در هنگام شکست حصر آبادان دفاع کردند گرامی باد.

شهبازی خاطرنشان کرد: اکنون تمام مسائل و نگرانی های کشور به صورت آشکار و شفاف بیان می شود و خواسته های مردم به وضوح بیان می شود. واکسیناسیون را به عنوان یک اولویت در معرض خطر بیشتری قرار دهید ، زیرا تأمین این نیاز به دلیل تحریم ها محدودیت هایی دارد.

وی افزود: جمعه گذشته طبق آماری از اداره کل راهداری ، یک میلیون و 420 هزار دستگاه از محورهای ترافیکی استان عبور کرده است.

استاندار البرز افزود: تاریخ اگر ما از همه امکانات خود برای نجات جان کسی استفاده نکنیم ما را نمی بخشد.

وی گفت: وضعیت تاج گذاری در البرز قرمز است و در جلسه ستاد ملی اخطارها داده شد.

شهبازی با بیان اینکه در این شرایط البرز همچنان از نظر اقتصادی رشد می کند ، گفت: البرز از ابتدای سال 48 درصد صادرات را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده است.

وی گفت: البرز بزرگترین تولید کننده ماسک در کشور است و روزانه بیش از 2.5 میلیون ماسک تولید می کند.

فرماندار البرز افزود: با بسیج استان برای اجرای قانون ، قانونگذاری ، قضایی ، نظامی و انتظامی به شرایط اوایل اسفند برای مدیریت بیماری عروق ویروس کرونا قلب و اجرای دقیق محدودیت ها و اعمال دستورالعمل ها در البرز بازگشتیم.

وی گفت: به استانداران اجازه داده شده با هماهنگی ستاد استان در استان ها محدودیت هایی اعمال کنند بنابراین فردا یکشنبه 7 آنلاین این محدودیت ها اعلام و اجرا می شود.

شهبازی افزود: متأسفانه علی رغم هشدارها ، باید محدودیت های شدیدی را برای منطقه صنفی اعمال کنیم.

وی گفت: در حال حاضر با موافقت ستاد ملی در البرز ، تمام محدودیت هایی را که یک هفته است در موج اول اعتصاب تاج گذاری اعمال می کنیم ، اعمال می کنیم.

استاندار البرز افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان باید دستور جدی به بیمارستان ها بدهد تا آماده معالجه بیماران ویروس کرونا شوند.

در حال حاضر ، جوانان از نزدیک درگیر تاج گذاری هستند ، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دولتی در بیمارستان ها باید شخصاً کار کنند و کنترل نباید محدود به مکاتبه باشد ، اما گفت که باید در این زمینه اقدام شود.

شهبازی گفت: ما باید اعلام كنیم كه تمام رستوران های جاده كرج- چالوس در خارج از منزل خدمت می كنند.

وی افزود که سپاه پاسداران استان نیز از پشتیبانی و آموزش کامل برخوردار بوده و سازمان ها باید نیروهای آموزش دیده خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

استاندار البرز ادامه داد: کلیه کارکنان از جمله استاندار برای نظارت بر رعایت و رعایت نکات بهداشتی همراه خواهند بود.

شهبازی افزود: ما باید تحقیقات را دوباره شروع کنیم و این طرح باید به صورت محله محوری اجرا شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک اجباری است و تهیه و خرید خدمات در دفاتر و سازمان ها منوط به این امر است ، گفت: علاوه بر این به ستاد ملی پیشنهاد شده که ساعت کار ادارات و سازمان ها را که یک سوم دفاتر و کارمندان هستند کاهش دهد.

شهبازی افزود: رسانه ملی به عنوان موج اول اعتصاب تاجگذاری باید اخبار را با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی گفت: 300 تبلیغات تبلیغاتی باید در استان برای تبلیغات ضد کرونا تهیه شود.

این محدودیت ها که برای مقابله با اپیدمی تاج به مدت یک هفته به ستاد ملی ضد کرونا در البرز پیشنهاد شده است ، شامل تعطیلی دانشگاه ها ، مدارس ، مدارس شبانه روزی ، حوزه های علمیه ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، م institسسات زبان و سایر مدارس و کتابخانه ها و استخرهای شنا است. سالن های داخلی ، سینما ، تئاترها و مراکز مشابه ، موزه ها و موزه های باغ ، تالارهای پذیرایی ، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی ، مساجد و عبادتگاه ها. همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی یا همایش ممنوع است. کلوپ های ورزشی و ورزشی با تأثیرات بالا ، از جمله کشتی و کاراته ، کافه ها ، قهوه خانه ها و چای ها ، باغ وحش ها و پارک های تفریحی ، مراکز تفریحی ، پارک های آبی ، استخرهای سرپوشیده ، باشگاه های بدن سازی و نماز جمعه نیز تعطیل هستند.