عمومی

طولانی‌ترین تونل کشور و خاورمیانه فردا بهره برداری می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، عزیزالله شهبازی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگراه شمال تهران به طول 121 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان شمالی و شهید همت آغاز می شود و به تدریج از منطقه کوهستانی توچال در امتداد دره عبور می کند. دهکده سلگان.

ادامه: این مسیر از یک تونل عبور می کند تالون البرز در منطقه رشته کوه و دامنه های شمالی البرز را فتح کرد داو شهرستانک به موازات جاده قدیم کرج به چالوس می رود و در پیچ سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6458 متر می شود و از پل زنگوله خارج می شود و سپس به موازات ارتفاعات البرز تا شهر چالوس ادامه می یابد. سرانجام از طریق یک تقاطع ناهموار به خط لوله چالوس – تنکابن متصل می شود.

وی گفت: 70 درصد مسیر 2 بزرگراه تهران – شمال شامل تونل و پل است ، 59 تونل به طول 37.5 کیلومتر و 30 پل بزرگ به طول 3.4 کیلومتر در باند وجود دارد که پل طولانی 330 است متر طول.

شهبازی افزود: منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال 22 کیلومتر طول دارد و دارای چهار گذرگاه با 2 باند و 2 باند برگشت است و این پروژه با مشارکت 50 درصدی بنیاد مستضعفان و توافق شرکت های بنیاد اجرا می شود. .

وی افزود: منطقه 2 بزرگراه از انتهای منطقه 1 در تقاطع شهرستانک آغاز و به جاده چالش برانگیز در محدوده پل زنگوله وارد می شود. با افتتاح این تونل از زمان سفر به شمال کشور کاسته می شود. حدود 40 دقیقه

استاندار البرز گفت: طولانی ترین بزرگراه کشور متشکل از یک تونل و سه تونل است رروی طول هر البرز 6.4 کیلومتر است.

وی افزود: مجموعه تونل البرز سه ردیف تونل را پوشش می دهد که طول هر یک 6400 متر است. .

شهبازی گفت: آن طرف تونل اصلی دسته ای وجود دارد کسی محل تأسیسات برای تسهیل تهویه ، تخلیه اضطراری مسافران است و سطح مقطع خودرو برای جابجایی بار به تونل مجاور و تسهیل تخلیه خودروها در صورت تصادف است. فضاهای پارکینگ در فاصله 500 متری قرار دارند.

وی افزود: سقف دوم تونل در قسمت تاج تونل نصب شده تا هوای آلوده را از هوای تازه جدا کند و این تونل نیز دارای سیستم است زه کشی تخلیه آب در طول مسیر توسط 50 هواپیمای تخلیه تونل ، 1754 چراغ تونل ، 24 دروازه آتش و 136 دوربین نظارتی تأمین می شود.