عمومی

پروژه خط انتقال آب نهند به تبریز اواسط تیر به بهره برداری می‌رسد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، یوسیف غفارزاده روز شنبه در تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته تخمین زده ایم که 1400 سال از نظر تأمین آب در آذربایجان شرقی به دلیل بارندگی سال سختی باشد. آب در سه دوره کوتاه مدت آغاز شده است. ، میان مدت و بلند مدت

وی در تشریح پروژه های کوتاه مدت گفت: سه پروژه برای این منظور ترجیح داده شد که مهمترین آنها بهسازی هفت کیلومتری خط لوله انتقال آب از تبریز به تبریز بود.

غفارزاده افزود: این خط لوله به جای 900 لیتر در ثانیه ظرفیت 650 لیتر در ثانیه را داشت که ظرفیت آن بیشتر از عبور از مناطق شور نبود و این مسئله منجر به ترمیم این خط لوله به مدت هفت کیلومتر شد.

مدیر کل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این پروژه از شهریور ماه سال 1378 آغاز شده است ، گفت: 45 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مورد نیاز است که 12 میلیارد تومان آن در ماه های اول پروژه تأمین شده است.

خط لوله انتقال آب نهند به تبریز 95٪ پیشرفت فیزیکی دارد

وی افزود: ما در تاریخ 10 خرداد امسال وام 45 میلیارد تومانی مصوب هیئت وزیران دریافت کردیم اما اجرای این پروژه مهم در جهت دستیابی به این وام نبود و پروژه به خوبی مدیریت شد و اکنون خط انتقال آب ناهند تبریز 95٪ پیشرفت فیزیکی. “

غفارزاده با بیان اینکه هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه به طول 200 متر توسط خط لوله کشیده شده و این پروژه در اواسط تیرماه افتتاح می شود ، گفت: با افتتاح این پروژه میزان آب ورودی به تبریز به 300 لیتر در هر لیتر افزایش می یابد دوم ، “او گفت.

وی افزود: این پروژه بصورت شبانه روزی و در سه شیفت در حال اجرا است.

غفارزاده حفر چاه های جدید با 30 حلقه چاه را از برنامه های این شرکت برای تأمین آب تبریز عنوان کرد و افزود: با حفر این چاه ها بین 300 تا 400 لیتر در ثانیه ، شاهد افزایش آب خواهیم بود. در تبریز بسته است. 250 لیتر آب در ثانیه از این چاه های جدید. “var.

جداسازی آب آشامیدنی از آب صنعتی در آذربایجان شرقی

وی پروژه سوم را جداسازی آب آشامیدنی از آب صنعتی عنوان کرد و گفت: از تفکیک حدود 150 لیتر آب در ثانیه اطمینان حاصل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت آب در آذربایجان شرقی نامساعد است و مصرف آن برابر با تولید است ، گفت: “اگر در خطوط آب اتفاقی بیفتد یا مصرف شهروندان افزایش یابد ، ما باید محدودیت های آب را اعمال کنیم و قطع شود “. بنابراین ، اگر مردم فقط 10 درصد از مصرف آب بکاهند ، مشکل تأمین آب نخواهیم داشت.