علمی و پزشکی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گفته شفاف ، پزشک قانونی مورد حمله قرار گرفته و هر روز یک رکورد جدید تاج در کشور ثبت می شود که یک رکورد فاجعه انسانی است ، زیرا ما با افزایش تعداد بیماران و مرگ تاج روبرو هستیم ، اکنون این تاج روزانه است. این بیش از 400 قربانی می گیرد. قبلاً تعداد کشته ها در هر تاج را به یک هواپیما در روز معادل می دادیم و اکنون به نظر می رسد که هر روز دو هواپیمای مسافربری سقوط کرده و ایرانیان را متحیر می کند.

ایرانیان تاریک ترین پاییز قرن را تجربه می کنند ، پاییزی مرگبار در قلب آنها. در همین حال ، شهر تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند یک کشور اروپایی است و کنترل دولت کرونا در این شهر نیاز به توجه ویژه دارد.

تهران یک کلانشهر با ویژگی های خاص است که از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور که هر روز به تهران اضافه می شود ، با بسیاری از شهرها متفاوت است. بسته به استانها یا شهرها ، جمعیت تهران از حدود 800000 تا یک میلیون نفر متفاوت است. آنها در حال نزدیک شدن هستند و می توانند منجر به شیوع ویروس کرونا در کشور شوند ، از طرف دیگر ، تبادل اقتصادی ، فرهنگی و کارهای اداری زیادی در پایتخت وجود دارد و این می تواند پاشنه آشیل باشد که تاج را کنترل می کند.

بیش از 6000 بیمار عروق کرونا ویروس در بیمارستان بستری هستند و بیش از 1200 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، روزهای فشرده را در بخش های مراقبت ویژه می گذرانند.

به گفته ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ، تهران به دلیل تعداد زیاد وسایل نقلیه ای که از استان های دیگر به تهران سفر می کنند ، چهارراهی برای مبادلات تاج در کشور محسوب می شود.

بر اساس گزارش کمیته اپیدمیولوژیک بیماری عروق کرونا ویروس ، شیوع و مرگ و میر عروق کرونا ویروس در کشور زیاد است و این بیماری در حال افزایش است ، در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان وجود دارد. برای عبور از قله مشاهده شد.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی رئیس نظام پزشکی درباره آمار مرگ عروق کرونا ویروس گفت: تعداد مرگ و میر گزارش شده و ثبت شده رسمی هر روز 300 مورد یا بیشتر اعلام می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت گفتند این آمار فقط آمار بیماران است این بالاتر است. سازمان سیستم های پزشکی حداقل سه برابر مرگ و میر ناشی از Covid-19 را در نتیجه تحقیقات در بیمارستان ها و مکان های دفن برای افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب دریافت کرده است. بنابراین ، این مسئله نیاز به توجه جدی دارد و ما باید به توافق جنگی برسیم.

پیش از این ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته بود: “طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تحلیل گران مثبت اعلام می شوند و در ایران نیز مانند سایر کشورها ما آماری را منتشر می کنیم و ممکن است شمار کشته شدگان بیش از 1.5 باشد.” این تعداد 2.2 برابر آمار منتشر شده است.

برای شکستن رکورد بستری در عروق کرونا ویروس در تهران ؛ افزایش تعداد مرگ های کرونا ویروس در 3 هفته آینده

علیرضا زالی ، فرمانده کل کمیسیون مبارزه با فساد کرونا در تهران ، خواستار “ابتکار عمل جنگ” برای همه مقامات کشور شد.

زالی گفت: “متأسفانه آمار بستری شدن در کرونا ویروس در پایتخت نگران کننده است و رکورد بستری در کرونا ویروس در تهران پس از هشت ماه شکسته شد. هفته آینده انتظار کاهش پای کرونا ویروس را نداریم.”

وی گفت: متأسفانه ترافیک تهران تغییر چشمگیری نکرده است و در مناطق پرترافیک مانند گذرگاه های تعیین شده ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای ترافیک در سطح شهر و ازدحام وجود دارد که این موضوع باعث نگرانی و خطر می شود. .

در حالی که آژانس هواشناسی گزارش می دهد آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچنان ادامه دارد ، همه گیری و مرگ و میر کرونا در حال افزایش است.

پزشک قانونی در بیمارستان بستری شد

دلیل اعتصاب دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین دلیل درخواست تعطیلی تهران کاهش شیوع ویروس در شهر و متوقف کردن همه تجمعات است. و ما نباید جلسات گسترده ای در مراکز شهری داشته باشیم و بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و فرصتی برای ادامه روند کنترل بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: طرفداران بهداشت به مدت هشت ماه با بیماری کرونا ویروس قلب دست و پنجه نرم می کنند و تعداد زیادی مراجعه به تاج گذاری و مرگ و میر وجود دارد و درست است که اعتصابات می تواند زندگی را تهدید کند اما این وقفه دو هفته ای به برقراری نظم کمک می کند. بیمارستان ها را دوباره بسازید و خدمات بهتری ارائه دهید از طرف دیگر ، هرچه تعداد افراد در جامعه کمتر مسافرت کند ، ویروس در جامعه کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر جلسه ستاد ملی تاج در روز چهارشنبه برگزار شود و روسای ستاد تاج تهران و دانشگاه های علوم پزشکی خواستار اعتصاب دو هفته ای در تهران شوند ، موضوع مطرح می شود.

کدام موسسات به تعطیلی دو هفته ای در تهران نیاز دارند؟

شورای بهداشت شهر ، از جمله شورای اسلامی شهر ، مرکز کنترل بیماری کرونا تهران ، فرمانداری و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیتی ستاد ملی تاج تسلیم کرد. ، به جز دستگاه های ویژه امدادی در این مدت بسته خواهد شد. طبق این برنامه ، رفت و آمد مردم در شهر محدود می شود تا مردم در این مدت در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران ، به نمایندگی از 40 نماینده استان تهران از عدم استفاده نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس در این جنگ گسترده شکایت کرد. بر تصمیم فوری به عنوان اعتصاب هفتگی تأکید می کند ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و بازیابی قدرت ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی تهران است.

علی آتا ، سخنگوی شورای شهر تهران با انتشار توئیتی با بیان اینکه بیماری عروق کرونا ویروس قلب در حال افزایش است ، نوشت: متأسفانه روند بیماری عروق کرونا ویروس قلب در مجلس ادامه دارد. در میان همکاران من ، یکی از اعضای شورا ، خانم شهربانو امانی و تعدادی از متخصصان و کارمندان به این ویروس آلوده شده بودند. ما محدودیت هایی را برای مشارکت در شهرداری و مجلس اعمال کرده ایم. پیشنهاد قاطع ما به ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مورد وضعیت همه گیری کرونا در تهران هشدار داد و یادآور شد: ما باید حداقل دو هفته تهران و کلانشهرهای آن را تعطیل کنیم ، در غیر این صورت نتایج بدی خواهیم داشت. تصمیمات ما در مورد تاج باید آینده نگر باشد ، نه پشت صحنه.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مرگ های تاج ، گفت: موج جدید ویروس کرونا باعث افزایش دو برابری موارد مرگ و مشکلات زیادی برای مردم شده است ، در صورت عدم اقدام موثر برای مهار ویروس کرونا ، سونامی و فاجعه انسانی در آذر ماه باز شود.

برج کریسمس با ماسک

بستن تهران چقدر در کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب موثر خواهد بود؟

مینو مهرز ، یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی علیه کرونا ، گفت: “بدتر؟! بلایی رخ داده است. خدا ما را رحمت کند. اکنون وضعیت وحشتناک است. ما در بسیاری از بیمارستان های عروق کرونا ویروس هستیم ، تعداد ویزیت ها و بیماری های جدی و مشکلات زیادی وجود دارد. ما باید در اسرع وقت تعطیل کنیم

وی گفت: “اعلام شد که روز دوشنبه همه جا بسته خواهند شد ، اما در عمل می بینیم همه چیز باز است.” یکی از اعضای ستاد ملی کرونا در مورد محدودیت های برنامه ریزی شده تاج برای برخی از شهرها صحبت کرد. بستن تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و آمریکا نیز شرکت دارند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، گفت: برای ادامه وقت بگذارید و تأثیر ماندگاری نداشته باشید. در عین حال ، هزینه و بار اقتصادی بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به اینکه برای قفل کردن شهر یک برنامه شناخته شده و برنامه ریزی شده برای پیشگیری و کنترل وجود دارد ، گفت: “اگر چنین اقدامی فقط برای یک وقفه دو هفته ای باشد ، قطعاً کوتاه مدت و بسیار مثر خواهد بود.” اصلا خوب نیست

شهید بهشتی ، مدرس دانشگاه علوم پزشکی افزود: ما باید برای تعطیلی فعالیت ها و قرنطینه کامل برنامه داشته باشیم. یعنی اهداف باید مشخص شود و نحوه اجرای آنها به سرعت انجام شود و آموزش جامع سازمانهای ذی نفع و آموزش افراد تضمین شود.

سوری گفت: “سوال این است که آیا تردد در شهر ممنوع است؟” اگر جواب منفی باشد ، قفل کردن شهر اگر در طی 14 روز قرنطینه نشود ، بی معنی است. اگر ترافیک رایگان باشد ، قفل شدن شهر تأثیر چندانی نخواهد داشت.

وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است

کیانوش جهانپور ، مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معتقد است عدم رعایت اقدامات بهداشتی و ایمنی هزینه بیش از تصور دارد. ارزش سفرهای غیرضروری ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و سفرهای غیرضروری ، جمع های کوچک و بزرگ و عدم رعایت فاصله جسمی و از همه مهمتر استفاده غیرمعمول از ماسک ، روح عزیزانی هستند که هر روز مانند برگ های پاییز می ریزند. ما می خواهیم اینها و البته هزاران میلیارد را در ساختار اقتصادی که از فشار و فشار تحریم های بین المللی رنج می برد اعمال کنیم.

آمارها نشان می دهد که اوضاع کرونا در مترو تهران بسیار نگران کننده است و اگر قرار است تعطیل شود ، تعطیلی شهر باید با قفل شدن ورودی ها و ماندن افراد همراه باشد و همه جوانب تعطیلی باید در نظر گرفته شود. دسترسی به مراکز سرپایی و سرپایی کاهش می یابد.

انتهای پیام /