فرهنگ و هنر

جای خالی مسجد جمکران در لایحه بودجه

ایران تودی / شن و ماسه معاون برنامه ریزی مسجد کامکاران گفت: به دلیل کمبود بودجه ، پروژه های عمرانی مسجد به کندی پیش می رود و در این راستا نیاز به حمایت دولتی و تخصیص بودجه داریم.

مهندس ابوالقاسم هاشمی ، معاون برنامه ریزی مسجد جمکران ، در مصاحبه ای با ایران تودی اظهار داشت: “در سال 1992 ، حجت الاسلام والمسلمین رهبر مسجد جمکران و رحیمیان ، انتظارات رهبری را از فضای رهبری ابراز داشتند.

وی ادامه داد: این مسجد باید بینشی داشته باشد که در حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان محقق شود. سند چشم انداز 12 ساله مسجد کریم ، بر اساس این انتظارات ، شعار مولا است. عبادی و مهدوی در جهان.

وی افزود: این بیانیه در هفت منطقه مختلف و سه خانه بیان شده است كه اولی به آن خدمات مورد علاقه گفته می شود و برنامه ریزی ها در تلاش برای تحقق و اجرای این موضوع بوده است.

هاشمیان گفت: در چهار سال دوم میل به تأمین نیازهای معنوی در نظر گرفته شده و انتظارات مخاطبان برآورده شده است.

وی بابیان اینکه خانه سوم محبوب ترین قسمت مسجد است تصریح کرد: این منظره از 14 قسمت تشکیل شده است. برقراری حاکمیت تعالیم اسلامی در محمد پاک ، مسجدی با کلاس جهانی ، بر کسانی که نماز می خوانند ، موحد و آیین های اسلامی را تبلیغ می کنند ؛ مجری الزامات و کتب مقام معظم رهبری و ضامن قوانین انقلاب اسلامی ، دارای پناهگاهی مطلوب و نشانه ای شناخته شده ، مخاطبی فعال ، برای غلبه بر وسوسه های آخرالزمان و تأمین بیشترین امکانات است. خدمات جامع معرفتی و معنوی. – یک رویکرد کشاورزی محور ، با طیف گسترده ای از تحصیلات و مسکن ، الگوی مناسبی را برای حج و تعالیم دینی فراهم می کند ، و به بیش از یک میلیون زائر در هفته خدمات می دهد و تمام اقشار ، اقوام و ملت ها را ملاقات می کند. و ادیان.

وی در ادامه گفت: جامع ترین اشاره به مهدوی بودن ، كه ماندگارترین تصویر و تأثیرگذارترین اندیشه را در حوزه نبوت ارائه می دهد و قرائتهای انحرافی را انكار می كند؛ به توانایی های حوزه های علمیه ، به ویژه حوزه علمیه شن و ماسه اعتماد کنید. این تعامل سازنده و عمیق با بقاع متبرکه و بقاع متبرکه ، به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، مساجد و مراکز علمی و علمی مهدوی در سطح ملی و فراملی است. با استفاده از زیرساخت های استراتژیک و در حال تکامل ابزار ، فناوری اطلاعات ، ارتباطات و هنر ، دارای منابع انسانی و ساختار فرآیند عملیاتی کارآمد با تمرکز بر بالاترین کیفیت و کمیت خدمات افتخاری است. این نقطه دید دیگری است.

نماینده برنامه ریزی مسجد جمکران با اشاره به اینکه این کارها تأیید و به مسجد گزارش شده است ، گفت: مسجد جمکران با استفاده از پتانسیل نخبگان فکری و فرهنگی در گم یک برنامه ریزی عمیق برای اجرای بیانیه سند چشم انداز انجام داد. برنامه های سالانه بر این اساس تهیه و پس از تصویب مسجد اجرا می شوند.

وی گفت: “بیانیه چشم انداز شامل فرهنگ ، خدمات ، رسانه ، مهندسی عمران ، نشر و تحقیقات ، مدیریت منابع مالی و منابع انسانی و سایر زمینه ها است.” در هر حوزه ، استراتژی ها توضیح داده می شوند و بیان می کنند که برنامه سالانه بر اساس این مناطق است.

وی بابیان اینکه مسجد ظرفیت زیادی دارد خاطرنشان کرد: سالانه بسیاری از آماتورها به مسجد می آیند و اکنون هر ساله بیش از 20 میلیون نمازگزار و زائر به مسجد می آیند که این هدف در سند چشم انداز هر 1 میلیون زائر در هفته هدف قرار گرفته است. و فرصتهایی را برای دستیابی به این هدف فراهم می کند.

هاشمیان با اشاره به اینکه مسجد از نظر نیروی انسانی دارای ظرفیت زیادی خادم افتخاری است و بیشتر کارها توسط خادمان افتخاری انجام می شود ، اظهار داشت: از همه اقشار و سنین مختلف خادم وجود دارد و آنها از مهارت و تجربه خود در این زمینه ها استفاده می کنند . ذینفعان مسجد همچنین می توانند با مراجعه به سایت jamkaran.ir ثبت نام کرده و در مجموعه خدمتکاران قرار بگیرند.

وی بابیان اینکه مسجد جمکران یکی دیگر از برنامه هایی است که توسعه خدمات عمرانی و رفاهی به طور چشمگیری از آن عقب مانده است اظهار داشت: گام هایی برای سند چشم انداز در مورد فعالیت های فرهنگی و سایر موضوعات برداشته شده است. با این وجود ، پروژه های عمرانی و خدماتی به دلیل کمبود بودجه در بخش ساخت و ساز و ایجاد امکانات ناتمام ماندند.

وی تأکید کرد: بار اصلی بودجه بر عهده خیرین ، زائران و نمازگزاران است و ورود تدریجی و مقدار اندکی از این کمک ها به مسجد از طریق نذورات ، کمک ها و هدایا تأمین می شود. در نتیجه ، پروژه های ساختمانی کند و کند می شوند ، تورم و مشکلات اقتصادی باعث افزایش هزینه ها می شود.

هاشمیان گفت: با توجه به انتظارات رهبری و سایر بزرگان در سخنرانی های مسجد و تأکید بر این مجموعه ، مجلس و دولت باید به اینجا نگاه کنند و مهمترین چیزی که اهمیت این مسجد را نشان می دهد مسجد است دستور حاج بن الحسن العسگری (ع) جمانی. “به مردم بگویید بیایند و آن را بگیرند.

هاشمیان در خاتمه گفت: کسانی که می خواهند به مسجد کمک کنند می توانند از سه طریق این کار را انجام دهند: شماره حساب بانک ملت به شماره 15555531355 به نام مسجد کامکران و شماره حساب 1900031318 حیوانات بانک ملت برای سلامتی امام زمان نذر می کنند. . راه دیگر سیستم * 780 * 313 # است.

انتهای پیام