اقتصادی

ایزدخواه: نیازمند سازوکار بیمه کیفیت خودروی ایرانی هستیم

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به لزوم وجود سازوکاری برای بیمه کیفیت خودروهای ایرانی از طرحی در کمیسیون صنعت و معدن خبر داد که در آن به بیمه کیفی خودروهای ایرانی اشاره شده است.

روح الله ایزدخواه در گفت وگو با ایران تودی، با بیان اینکه ایربگ خودروهای ایرانی در این حادثه باز نشد، گفت: مکانیزم کنترل کیفی خودروهای ایرانی ناقص است. هشتاد و پنج استاندارد فقط بر روی مدل خودروی پیشنهادی تست شده است.

این عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس یازدهم درباره بیمه کیفیت خودرو گفت: نیازمند سازوکار بیمه کیفیت خودرو هستیم. بیمه کیفیت خودرو به معنای اطمینان از کیفیت خودرو توسط شرکت بیمه است. این مکانیسم در سراسر جهان اعمال شده است.

کمیسیون صنعت و معدن مجلس طرحی را برای بیمه کیفیت خودروها تدوین کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم از تهیه طرحی در کمیسیون صنعت و معدن مجلس خبر داد که یکی از بندهای آن به موضوع بیمه کیفیت خودرو اشاره دارد.

وی افزود: این طرح آماده ارائه است. امیدوارم به زودی این موضوع در سطح عمومی مطرح شود تا به زودی سازوکار بیمه کیفیت خودرو در کشور راه اندازی شود.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس یازدهم گفت: در صورتی که خودرو بیمه کیفی نداشته باشد، مشتری خودرو باید با خودروساز برای دریافت وجه از تعهدات خودروساز توافق کند. ما باید یک رابط بین مشتری و سازنده خودرو ایجاد کنیم.

ایزدخواه در خصوص مزیت های بیمه کیفیت خودرو گفت: مزیت بیمه کیفیت خودرو این است که شرکت بیمه به جای اینکه مشتری با نام مستعار شرکت خودروسازی روبرو شود به گردن خودروساز می افتد. در صورت بروز اختلاف کیفیت و تخلف از تعهدات خودروساز، شرکت بیمه جریمه را از خودروساز دریافت و به مشتری پرداخت خواهد کرد.

«علاوه بر بیمه شخص ثالث، خودروسازان در سراسر جهان بیمه با کیفیتی ارائه می دهند.

ناظران تعرفه هایی را برای خودروسازان در نظر می گیرند
ما نیاز به نظارت جدی داریم
هیچ دستگاه نظارتی به دندانپزشکی ما پاسخ نداد

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی نیز باید تعرفه خودروسازان را کنار بگذارند، گفت: دستگاه های نظارتی باید نظارت دقیق تری داشته باشند. امروز نارضایتی از کیفیت خودرو زیاد شده و من تعجب می کنم که چرا نهادهای نظارتی در این موارد سکوت کرده اند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اخیرا با مشکلی به یک شرکت خودروسازی مراجعه کردم و به دستگاه نظارت نامه نوشتم اما هیچ دستگاهی جواب دندانپزشکی به ما نداد که چرا کیفیت این خودرو بد است. استانداردها وجود داشت متأسفانه دستگاه مانیتورینگ به طور کامل پاسخ نمی دهد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به گرانی خودروهای ایرانی در بازار گفت: مشخص است که کیفیت خودروها در خودروهای جدید کاهش یافته است. این موضوع نیز باید توسط دستگاه های نظارتی رصد شود. کنترل کیفی خودرو باید بیشتر از قبل باشد، متاسفانه شاهد این سفتی نیستیم.

انتهای پیام/