اقتصادی

طاهری: واردات خودرو مسیری برای شکسته شدن انحصار در بازار است

رئیس کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی، واردات خودرو را ابزاری مفید برای ایجاد رقابت در بازار داخلی و کاهش قیمت دانست و گفت: روند واردات خودرو در سال های آینده تکرار می شود و این یک راه خودرو است. وارد كردن. شکستن انحصار در بازار

مصطفی طاهری در گفت وگو با ایران تودی، با بیان اینکه برای بررسی وضعیت تولید خودروهای داخلی سه موضوع باید رصد شود، اظهار کرد: کیفیت و تنوع، ایمنی خودرو و مصرف خودرو سه مولفه نظارت بر توسعه تولید خودروهای داخلی است.

وی ادامه داد: روند از گذشته تا به امروز نشان می دهد که در مسیر پیشرفت در حوزه خودرو قرار داریم، هرچند شرایط را نمی پسندیم و جای کار زیاد است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی با بیان اینکه ضوابط واردات خودرو دارای پارامترهای متعددی است، تصریح کرد: واردات خودرو باید افرادی را درگیر کند که خدمات پس از فروش و تامین قطعات را تضمین کنند، بنابراین باید افراد حضور داشته باشند. به عنوان متقاضیان.واردات خودرو که مسئولیت ارائه خدمات را نیز بر عهده دارد باید انتخاب شود.

وی ادامه داد: واردات خودرو ابزاری برای افزایش رقابت و تلاش در بین خودروسازان است که می تواند در کاهش قیمت ها کمک کننده باشد.

طاهری درباره علت تفاوت قیمت خودروهای خارجی قبل و بعد از واردات گفت: طبق قانون برای واردات خودرو باید با توجه به میزان مصرف متفاوت آن هزینه دریافت کرد که در حال حاضر باید عوارض دریافت شود. کمبود خودروهای خارجی ، تقاضا زیاد و در نتیجه قیمت بالاست. . بنابراین تفاوت قیمت خودرو خارجی قبل و بعد از واردات به عوارضی که تعیین می کند مربوط می شود.

به گفته رئیس کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی، روند واردات خودرو در سال های آینده تکرار می شود و این راهی برای شکستن انحصار در بازار خودرو است.

انتهای پیام